Wednesday, 25 May 2016

Η Albena Mihaylova εκθέτει την ζωγραφική στην Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 25 Μαΐου 2016 - Η Myrό Gallery στην τελευταία έκθεση της σεζόν πριν το καλοκαίρι, παρουσιάζει στον χώρο της Myrό Project Room έκθεσης ζωγραφικής της γνωστής Βουλγάρας γλύπτριας και ζωγράφου Albena Mihaylova, και σας προσκαλεί την Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016, στις οκτώ το βράδυ (20.00) στα εγκαίνια της.Την βραδυά των εγκαινίων θα παρίσταται η Βουλγάρα εικαστικός.  Η έκθεση φέρει τον διακριτικό τίτλο "Chapter 50", και αποτελείται από ανεικονικές ή αφαιρετικές ελαιογραφίες. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η καλλιτέχνις, σε δήλωση που εξέδοσε για την έκθεση σημειώνει: "Όταν δημιουργώ έργα μου νιώθω μια αίσθηση της χαράς, τεράστια ελευθερία και την αρμονία και εγώ ποτέ δεν καθίσει στην εργασία τους όταν απουσιάζουν προσωρινά αυτά τα συναισθήματα. Θέλω οι πίνακές μου να ακτινοβολεί θετικά συναισθήματα μέσα από τα χρώματα και τα σχήματα. Η κύρια ώθηση για τη δημιουργία της τέχνης μου είναι πρόκληση και την πρόκληση. Μου αρέσει να αναμειγνύεται διαφορετικά μέσα όπως ο γραφίτης ή το χρυσό έλασμα με λαδομπογιές. Χρησιμοποιώ φωτεινά, ζωντανά χρώματα που μερικές φορές μοιάζουν ασύμβατα, των οποίων τελικό αποτέλεσμα είναι να προκαλούν το μάτι του θεατή να βιώσει στερεομετρικό εφέ. Πλησιάζω τα έργα μου ως αντικείμενα με προσωπικό χαρακτήρα και άποψη. Πάντα να αφήνω την τελική συνθετική λύση ανοιχτή, έτσι ώστε ο πίνακας να είναι σε θέση να μου πει πώς θα ήθελε να τελειώσει. Η προσωπική μου συνομιλία με εικόνα δεν θα ήθελα να αποκαλύψουν στον θεατή, έτσι ώστε όταν έρθει στο εκθεσιακό μου να έχει το δικό συνομιλία του με την τέχνη μου".



Η  Albena Mihaylova είναι Βουλγάρα γλύπτρια και ζωγράφος, γεννήθηκε στο Targovishte, Βουλγαρία, το 1966, τώρα ζει στη Σόφια και εργάζεται στη Σόφια και σε όλο τον κόσμο. Είναι απόφοιτος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών και της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, και κατέχει πτυχίο στην Fresco και τη ζωγραφική. Έχει δείξει τα έργα της σε 14 ατομικές εκθέσεις από το 1995 μέχρι το 2010 στη Βουλγαρία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπλέον, έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών που έχει δείξει τα έργα της στη Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, ΗΠΑ. Είναι μέλος της Greek Marble Initiative.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 2 Ιουλίου 2016, και θα είναι ανοικτή με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00 κατά την διάρκεια της.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.