Wednesday, 25 May 2016

Η Albena Mihaylova εκθέτει την ζωγραφική στην Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 25 Μαΐου 2016 - Η Myrό Gallery στην τελευταία έκθεση της σεζόν πριν το καλοκαίρι, παρουσιάζει στον χώρο της Myrό Project Room έκθεσης ζωγραφικής της γνωστής Βουλγάρας γλύπτριας και ζωγράφου Albena Mihaylova, και σας προσκαλεί την Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016, στις οκτώ το βράδυ (20.00) στα εγκαίνια της.Την βραδυά των εγκαινίων θα παρίσταται η Βουλγάρα εικαστικός.  Η έκθεση φέρει τον διακριτικό τίτλο "Chapter 50", και αποτελείται από ανεικονικές ή αφαιρετικές ελαιογραφίες. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η καλλιτέχνις, σε δήλωση που εξέδοσε για την έκθεση σημειώνει: "Όταν δημιουργώ έργα μου νιώθω μια αίσθηση της χαράς, τεράστια ελευθερία και την αρμονία και εγώ ποτέ δεν καθίσει στην εργασία τους όταν απουσιάζουν προσωρινά αυτά τα συναισθήματα. Θέλω οι πίνακές μου να ακτινοβολεί θετικά συναισθήματα μέσα από τα χρώματα και τα σχήματα. Η κύρια ώθηση για τη δημιουργία της τέχνης μου είναι πρόκληση και την πρόκληση. Μου αρέσει να αναμειγνύεται διαφορετικά μέσα όπως ο γραφίτης ή το χρυσό έλασμα με λαδομπογιές. Χρησιμοποιώ φωτεινά, ζωντανά χρώματα που μερικές φορές μοιάζουν ασύμβατα, των οποίων τελικό αποτέλεσμα είναι να προκαλούν το μάτι του θεατή να βιώσει στερεομετρικό εφέ. Πλησιάζω τα έργα μου ως αντικείμενα με προσωπικό χαρακτήρα και άποψη. Πάντα να αφήνω την τελική συνθετική λύση ανοιχτή, έτσι ώστε ο πίνακας να είναι σε θέση να μου πει πώς θα ήθελε να τελειώσει. Η προσωπική μου συνομιλία με εικόνα δεν θα ήθελα να αποκαλύψουν στον θεατή, έτσι ώστε όταν έρθει στο εκθεσιακό μου να έχει το δικό συνομιλία του με την τέχνη μου".



Η  Albena Mihaylova είναι Βουλγάρα γλύπτρια και ζωγράφος, γεννήθηκε στο Targovishte, Βουλγαρία, το 1966, τώρα ζει στη Σόφια και εργάζεται στη Σόφια και σε όλο τον κόσμο. Είναι απόφοιτος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών και της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, και κατέχει πτυχίο στην Fresco και τη ζωγραφική. Έχει δείξει τα έργα της σε 14 ατομικές εκθέσεις από το 1995 μέχρι το 2010 στη Βουλγαρία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπλέον, έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών που έχει δείξει τα έργα της στη Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, ΗΠΑ. Είναι μέλος της Greek Marble Initiative.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 2 Ιουλίου 2016, και θα είναι ανοικτή με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00 κατά την διάρκεια της.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ