Thursday, 26 May 2016

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος για το 3ο Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών & το 1ο Athstage Festival Μουσικής

Πεμπτη 26 Μαΐου 2016 - Το θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή (Αθανασίου Διάκου & Τζιραίων 13 έξω από το Μετρό Ακρόπολης) ανακοινώνει τη διεξαγωγή του 3ου ATHSTAGE FESTIVAL Θεατρικών δημιουργών που θα διεξαχθεί στο θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή τον Ιούλιο του 2016 και κάνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε θιάσους και ομάδες για συμμετοχή.

Παράλληλα ανακοινώνεται για πρώτη φορά το 1ο ATHSTAGE FESTIVAL Μουσικής και Χορού για καλλιτεχνικές δημιουργίες που αφορούν στις τέχνες αυτές.

Μετά την επιτυχή διεξαγωγή των δύο προηγούμενων ATHSTAGE FESTIVAL, οι συντελεστές συνεχίζουν το διαγωνισμό που πλέον έγινε θεσμός με δεκάδες συμμετοχές. Το 2014 η νικήτρια παράσταση ΄΄Ισμήνη και Καλυψώ΄΄ της Έφης Μεράβογλου παρουσιάστηκε με επιτυχία τη χειμερινή περίοδο 2014-2015 στο Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Το ίδιο συνέβη και πέρσι με το musical ΄΄Περί Ελευθερίας΄΄ της Λουίζας Πολιτάκη.

Το φεστιβάλ έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και η νικήτρια παράσταση θα έχει στη διάθεσή της το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τη χειμερινή περίοδο 2016-2017 εντελώς Δωρεάν.

Στο 1ο ATHSTAGE FESTIVAL Μουσικής και Χορού μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σχήματα, ομάδες και καλλιτέχνες με παρουσιάσεις Χορού ή Μουσικής.

Η νικήτρια παρουσίαση θα έχει κι αυτή στη διάθεσή της το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τη χειμερινή περίοδο 2016-2017 εντελώς Δωρεάν. Η επιλογή της νικήτριας παράστασης και παρουσίασης και στους δύο διαγωνισμούς θα γίνει με ψηφοφορία από το κοινό καθώς και από επιτροπή καλλιτεχνών. Δεν υπάρχει περιορισμός στη μη προηγούμενη παρουσίαση της παράστασης ή παρουσίασης καθώς και στη θεματική της. Η συμμετοχή στα FESTIVAL είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση.



Οι παραστάσεις των δύο Festival που θα νικήσουν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα της θεατρικής περιόδου 2016-2017 του θεάτρου Αθηναϊκή Σκηνή που πέραν των παραγωγών του Θιάσου της Αθηναϊκής Σκηνής και των παραπάνω νικητριών θα συμπεριλάβει και φιλοξενούμενες παραγωγές από θιάσους και σχήματα που επιθυμούν συνεργασία. Ο προγραμματισμός για την ερχόμενη θεατρική περίοδο έχει ήδη ξεκινήσει.

Δηλώστε άμεσα συμμετοχή και λάβετε περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία και τις παροχές καθώς και για τα πλεονεκτήματα του θεάτρου στο 210 9222300 ή στο mk0078@hotmail.com.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ