Thursday, 26 May 2016

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος για το 3ο Athstage Festival Θεατρικών δημιουργών & το 1ο Athstage Festival Μουσικής

Πεμπτη 26 Μαΐου 2016 - Το θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή (Αθανασίου Διάκου & Τζιραίων 13 έξω από το Μετρό Ακρόπολης) ανακοινώνει τη διεξαγωγή του 3ου ATHSTAGE FESTIVAL Θεατρικών δημιουργών που θα διεξαχθεί στο θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή τον Ιούλιο του 2016 και κάνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε θιάσους και ομάδες για συμμετοχή.

Παράλληλα ανακοινώνεται για πρώτη φορά το 1ο ATHSTAGE FESTIVAL Μουσικής και Χορού για καλλιτεχνικές δημιουργίες που αφορούν στις τέχνες αυτές.

Μετά την επιτυχή διεξαγωγή των δύο προηγούμενων ATHSTAGE FESTIVAL, οι συντελεστές συνεχίζουν το διαγωνισμό που πλέον έγινε θεσμός με δεκάδες συμμετοχές. Το 2014 η νικήτρια παράσταση ΄΄Ισμήνη και Καλυψώ΄΄ της Έφης Μεράβογλου παρουσιάστηκε με επιτυχία τη χειμερινή περίοδο 2014-2015 στο Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Το ίδιο συνέβη και πέρσι με το musical ΄΄Περί Ελευθερίας΄΄ της Λουίζας Πολιτάκη.

Το φεστιβάλ έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και η νικήτρια παράσταση θα έχει στη διάθεσή της το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τη χειμερινή περίοδο 2016-2017 εντελώς Δωρεάν.

Στο 1ο ATHSTAGE FESTIVAL Μουσικής και Χορού μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σχήματα, ομάδες και καλλιτέχνες με παρουσιάσεις Χορού ή Μουσικής.

Η νικήτρια παρουσίαση θα έχει κι αυτή στη διάθεσή της το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τη χειμερινή περίοδο 2016-2017 εντελώς Δωρεάν. Η επιλογή της νικήτριας παράστασης και παρουσίασης και στους δύο διαγωνισμούς θα γίνει με ψηφοφορία από το κοινό καθώς και από επιτροπή καλλιτεχνών. Δεν υπάρχει περιορισμός στη μη προηγούμενη παρουσίαση της παράστασης ή παρουσίασης καθώς και στη θεματική της. Η συμμετοχή στα FESTIVAL είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση.



Οι παραστάσεις των δύο Festival που θα νικήσουν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα της θεατρικής περιόδου 2016-2017 του θεάτρου Αθηναϊκή Σκηνή που πέραν των παραγωγών του Θιάσου της Αθηναϊκής Σκηνής και των παραπάνω νικητριών θα συμπεριλάβει και φιλοξενούμενες παραγωγές από θιάσους και σχήματα που επιθυμούν συνεργασία. Ο προγραμματισμός για την ερχόμενη θεατρική περίοδο έχει ήδη ξεκινήσει.

Δηλώστε άμεσα συμμετοχή και λάβετε περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία και τις παροχές καθώς και για τα πλεονεκτήματα του θεάτρου στο 210 9222300 ή στο mk0078@hotmail.com.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.