Saturday, 9 April 2016

The ΥΠΝΟΣ project

Σάββατο 9 Απριλίου 2016 - Το ΥΠΝΟΣ PROJECT ξεκινά τη Δευτέρα 18 Απριλίου 2016, στις 20:00, με μια έκθεση που αποθεώνει τον Ύπνο και ξεδιπλώνεται στα κτίρια της Στέγης και του Ιδρύματος Ωνάση (Λ. Αμαλίας 56) παρουσιάζοντας έργα των Γύζη, Τσαρούχη, Παρθένη, Λύτρα, Μόραλη, Ιακωβίδη, Χαλεπά, Κεσσανλή, Παναγιώτου, Γεωργίου, Παπαδημητρίου, Αλαβάνου, Καναρέλη, Καβαλιεράτου, Σαχπάζη και πολλών ακόμα ιστορικών και σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών. Μια έκθεση, αλλά και ένα project που είναι ό,τι και ο ιδανικός ύπνος: γλυκός, ανακουφιστικός, ελαφρύς, ευχάριστος, παρηγορητικός, αναγκαίος, λυτρωτικός.

65 συνολικά έργα τέχνης, ιστορικά αριστουργήματα της ελληνικής τέχνης, νέες, σύγχρονες δημιουργίες και αρχειακό υλικό που προέρχεται από εγγραφές και μεταγραφές της εγχώριας λαϊκής κουλτούρας, σε μια δοκιμασία αλληλεπίδρασης και μεταλλαγής.

Στα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί περφόρμανς από τα ΦΥΤΑ (http://www.f-y-t-a.com/), βασισμένη στην κοίμηση και αφύπνιση του Έθνους και της Γλώσσας του.

Οι καλλιτέχνες, των οποίων έργα παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι: Λουκία Αλαβάνου, Νέλη Ανδρικοπούλου, Απόστολος Γεωργίου, Νικόλαος Γύζης, Ορέστης Δαβίας, Νικόλαος Δραγούμης, Ανδρέας Εμπειρίκος, Μάρκος Ζαβιτζιάνος, Γιώργος Ιακωβίδης, Διονύσης Καβαλιεράτος, Νίκος Καναρέλης, Απόστολος Καραστεργίου, Νίκος Κεσσανλής, Πάνος Κοκκινιάς, Ζήσης Κοτιώνης, Άρης Κωνσταντινίδης, Πολυχρόνης Λεμπέσης, Παναγιώτης Λουκάς, Ίριδα Λυκουριώτη, Νικηφόρος Λύτρας, Κωνσταντίνος Μαλέας, Φίλιππος Μαργαρίτης, Γιάννης Μόραλης, Mπία Ντάβου, Κοσμάς Ξενάκης, Δημήτρης Ξόνογλου, Ντόρα Οικονόμου, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Χριστόδουλος Παναγιώτου, Mαρία Παπαδημητρίου, Άννα Παπαέτη, Νεκτάριος Παππάς, Κωνσταντίνος Παρθένης, Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης, Δημήτρης Πικιώνης, Θεόδωρος Ράλλης, Νάνα Σαχίνη, Κώστας Σαχπάζης, Γεράσιμος Στέρης, Εύα Στεφανή, Θανάσης Τότσικας, Ίριδα Τουλιάτου, Γιάννης Τσαρούχης, Φυτά, Γιαννούλης Χαλεπάς, Δημήτρης Χαρισιάδης, Μάτση Χατζηλαζάρου.



Επιμέλεια έκθεσης: Γιώργος Τζιρτζιλάκης, Θεόφιλος Τραμπούλης

Συντονισμός: Πάσκουα Βοργιά, Ελισάβετ Πανταζή, Κωνσταντίνα Σουλιώτη

Σύλληψη: Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Ελισάβετ Πανταζή

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός έκθεσης: FLUX - office (Εύα Μανιδάκη - Θανάσης Δεμίρης)

Τη βραδιά των εγκαινίων θα υπάρχει σύνδεση με shuttle bus μεταξύ των κτιρίων της Στέγης και του Ιδρύματος Ωνάση.

Cocktails εγκαινίων από την Absolut

Μουσική από τον Radio Pepper 96.6

Xορηγός Ύπνου Coco-Mat Greece

Είσοδος ελεύθερη


Τι είναι το Ύπνος Project;

*Δείτε έργα που καλύπτουν όλες τις περιόδους της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, από το 19o αιώνα έως σήμερα, σε χώρους που δεν περιμένατε.
*Κοιμηθείτε ένα βράδυ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.
*Χορέψτε σε ολονύχτιο pyjama party.
*Μάθετε για τη στέρηση ύπνου ως μέθοδο βασανισμού.
*Ξαπλώστε σε μια κλινική ύπνου μέσα στη Στέγη.
*Δείτε φωτογραφίες ανθρώπων που κοιμούνται σε διάφορα κτίρια της πόλης.
*Δείτε ταινίες που σχετίζονται με τον ύπνο για ένα ολόκληρο 24ωρο.

Το Ύπνος Project υπόσχεται να μας ανοίξει τα μάτια για όλες εκείνες τις ώρες της ζωής μας που δεν ξέρουμε ποιοι είμαστε.
Ένα σπονδυλωτό πρόγραμμα εκδηλώσεων της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, 18 Απριλίου - 19 Ιουνίου 2016, το οποίο αποτελείται από μια έκθεση έργων μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, performances και sleepovers, έναν κύκλο ηχητικών έργων και ζωντανών περιπατητικών δράσεων και μια σειρά διαλέξεων και δημόσιων συζητήσεων. Επίσης, συνοδεύεται από μια ειδική περιοδική έκδοση, το Ύπνος Issue.

Περισσότερα για τις δράσεις του Ύπνος Project ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.