Monday, 18 April 2016

"Μπουκέτο" κορυφαίων εκθέσεων ζωγραφικής & γλυπτικής στην Myrό Gallery

Δευτέρα 18 Απριλίου 2016 - Μεθαύριο Πέμπτη 21 Απριλίου στις οκτώ το βράδυ η Myro Gallery εγκαινιάζει δύο εκθέσεις ζωγραφικής, μία έκθεση γλυπτικής στον ειδικό χώρο της μέσω του οποίου συστήνει κάθε μήνα έναν γλύπτη της Greek Marble Initiative και μία εγκατάσταση στην βιτρίνα της. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το μοντέλο λειτουργίας της γκαλερί θα αρκεστούμε να αναφέρουμε ότι αυτή αποτελείται από 4 διακριτούς χώρους που χρησιμεύουν ως ξεχωριστές αίθουσες τέχνης, με αποτέλεσμα κάθε εκθεσιακό μήνα να παρουσιάζονται ισάριθμες παράλληλες εκθέσεις. Η κεντρική είσοδος των χώρων βρίσκεται στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8, στην περιοχή του Λευκού Πύργου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Highlight των εκθέσεων η ατομική έκθεση του γνωστού πορτραιτίστα Μιχάλη Τσακουντή στην Κεντρική Αίθουσα, που είναι η δέυτερη ατομική έκθεση που πραγματοποιεί στη Myro Gallery  και στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη του έκθεση με την οποία η γκαλερί τον σύστησε ουσιαστικά στην πόλη έλαβε χώρα το 2012 και είχε μεγάλη επιτυχία. Έχοντας υπόψιν μας τα έργα της νέας σειράς του "Bloodline", και γνωρίζοντας καλά και τα παλιότερα του έργα, δεν είναι βέβαιο ότι κάποιος μπορεί να μιλήσει για βελτίωση στην τεχνική -η οποία έτσι κι αλλιώς ήταν πάντοτε κορυφαία- όσο για την θαρραλέα διερεύνηση διαφοροποιών στοιχείων στα πρόσωπα του, και την τελειοποίηση της ανάδειξης λεπτομερειών που καθιστούν τα έργα της νέας σειρά ιδιαίτερα ατμοσφαιρικά. Ο καλλιτέχνης θα παραστεί στα εγκαίνια. 


Στο Greek Marble Initiative Showroom αυτό τον μήνα εκθέτει ο Andrej Mitevski. Πρόκειται για διεθνώς ανερχόμενο γλύπτη ππου εστιάζει στο μάρμαρο και διακρίνεται για την δημιουργηκότητα του όσο και για τους ριψοκίνδυνους σχεδιασμούς του στο μάρμαρο, το αγαπημένο του υλικό, που το φτάνει στα άκρα της αντοχής στα έργα του. Η έκθεση έχει υιοθετήσει ως διακριτικό τίτλο "Αναδυόμενες Μορφές", που είναι ο τίτλος της σειράς που θα παρουσιάστεί. Η σειρά αποτελείται από 25 γλυπτά, εκ των οποίων θα παρουσιαστούν τα 8 στην Myro Gallery. Τα υπόλοιπα θα εγκατασταθούν για 2 μήνες στο Main Lobby του Hyatt Regency Thessaloniki, στο πλαίσιο της συμφωνίας του Myro Antiques House ως διαχειριστή των εκθέσεων Τέχνης που έχουν μεταμορφώσει το υπερπολυτελές ξενοδοχείο σε μια μουσειακών διαστάσεων γκαλερί. Τα δε πέντε πρώτα έργα της σειράς κοσμούν εδώ και έναν χρόνο περίπου την μόνιμη συλλογή του Myro Antiques House στο κεντρικό του κτίριο στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. 

Η ατομική έκθεση ζωγραφικής της εικαστικού Ιουλίας Μανούση στο Myro Project Room παρουσιάζει μια σειρά μικρών αφαιρετικών έργων της με γενικό τίτλο "Αδρεναλίνη". Η καλλιτέχνις έχει εκδώσει statement για την έκθεση στην οποία σημειώνει χαρακτηριστικά "Πάνε πολλά χρόνια που άφησα πίσω μου το προσχέδιο στους πίνακες μου. Αφήνω πλέον το χέρι μου ελεύθερο να ακολουθήσει συνειδητό και ασυνείδητο , παίρνοντας ότι θέλει αυτό , πινέλο, σπάτουλα, χαρτιά, ζελατίνες κλπ…. Και με χρώματα να αποτυπώσει στον καμβά συναισθήματα, ανησυχίες, προβληματισμούς, φοβίες και φαντασιώσεις που γεμίζουν κάθε φορά το «είναι» μου. Κάποτε βγαίνουν μορφές, πραγματικά και εξωπραγματικά τοπία, ονειρικές εικόνες του Πάνω και του Κάτω Κόσμου, αντιφατικά σχέδια και σχήματα. Στη συγκεκριμένη σειρά «Αδρεναλίνη» αποτυπώθηκαν το στρες, το άγχος και η βιασύνη να εκτονωθεί η φόρτιση μου και να γεννήσω για να ξαναγεννηθώ… Μετά ήρθε η ηρεμία… μέχρι την επόμενη γέννα". 

Στην Βιτρίνα της γκαλερί φιλοξενείται εγκατάσταση του νεαρού γλύπτη και μέλους της Greek Marble Initiative Στράτου Πάλλα, υπό τον τίτλο "Corpus Futura" (λατινικά: Το σώμα του μέλλοντος). Σε statement του καλλιτέχνη που συνοδεύει την εγκτάσταση επισημαίνεται: "Από ένα χρονικό σημείο και ύστερα στην εξέλιξη του ανθρώπινου είδους έχουμε αποστασιοποιηθεί από το φυσικό μας περιβάλλον και από τις βασικές ή πρωτόγονες ανάγκες που αυτό μας επιβάλει. Ξυπνώντας όμως σε ένα σύγχρονο περιβάλλον που δύσκολα κανείς εντοπίζει κάτι ανεπηρέαστο από την τεχνολογία και την βιομηχανία, ο σύγχρονος άνθρωπος δεν μπορεί παρά να υπόκειται και αυτός στους κανόνες αυτών. Τεχνολογικά εξελιγμένο αλλά από φθηνό υλικό, στιγμιαία κατασκευασμένο αλλά αέναα και μονότονα παραγωγικό, όμοιο με το κοινωνικό σύνολο αλλά και τόσο εξατομικευμένο στην ζωή και την εργασία του, το “σώμα του μέλλοντος” ως προφητικό είδωλο του εαυτού μου και του θεατή αγωνίζεται να απελευθερωθεί από την ρουτίνα του ακολουθώντας τη όμως πιστά".

Τις εκθέσεις επιμελείται ο Δειυθυντής του Τομέα  Τέχνης του Myro Antiques House και Επιμελητής της Myro Gallery κ. Πάρης Καπράλος. Η γκαλερί υποστηρίζει ομαδικές ξεναγήσεις και επισκέψεις κατόπιν έγκαιρης τηλεφωνικής συνεννόησης με τον Επιμελητή (μπορείτε να στείλετε email συμπεριλαμβάνοντας κάποιο κινητό τηλέφωνο για άμεση επικοινωνία στην διεύθυνση myro.thessaloniki@gmail.com). 

Οι εκθέσεις διαρκούν μέχρι τις 21 Μαΐου, ενώ η γκαλερί λειτουργεί με ελεύθερη είσοδο για το κοινό 3 ημέρες την εβδομάδα, ήτοι Πέμπτη και Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 - 15.00, και σε αυτές σας ξεναγεί ο υπεύθυνος της κ. Βάιος Καφτεράνης. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο site της gallery www.myro.gr, ή μπορείτε να αναζητήσετε τηλεφωνικά, στο 2310269187 κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των χώρων. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.