Monday, 11 April 2016

H Greek Marble Initiative παρουσιάζει τις “Αναδυόμενες Μορφές” του Andrej Mitevski

Δευτέρα 11 Απριλίου 2016 - Σας προσκαλούμε στην ατομική έκθεση του γνωστού γλύπτη Andrej Mitevski με τίτλο “Αναδυόμενες Μορφές” που εγκαινιάζουμε παρουσία του γλύπτη  την Πέμπτη 21 Απριλίου στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την έκθεση επιμελείται ο Συντονιστής της Greek Marble Initiative και Επιμελητής της γκαλερί Πάρης Καπράλος.

Ο τίτλος αυτός καθαυτός υποδηλώνει την πρόθεση του καλλιτέχνη να αναπαραστήσει όχι μόνο την φυσική μορφή αλλά και το εννοιολογικό υπόβαθρο, να αποδώσει όχι μονάχα την γεωμετρία αλλά και την ιδέα που διαμορφώνει την ιδεολογία της ανθρωπότητας.

Σε statement που εξέδοσε ο καλλιτέχνης αναφέρει: “Ακριβώς όπως ο Ήλιος είναι το κέντρο του πλανητικού μας συστήματος, έτσι επιθυμώ να σκέπτομαι και για το πνευματικό υπόβαθρο του ανθρώπινου γένους, το οποίο μέσω της ποιότητας του θα πάψει να φέρεται με καταστροφικό τρόπο στο περιβάλλον του και προς μέλη της ίδιας του της γενιάς. Οι οργανικές φόρμες στο έργο μου υπαινίσσονται ότι η ζωη και η Φύση έχουν την δυνατότητα να υπερκεράσουν τις δυσκολίες και να θεραπεύσουν τον εαυτό τους, υπερισχύοντας κάθε εμποδίου. Αλλά είμαστε εμείς οι άνθρωποι που θα πρέπει να αλλάξουμε τακτική και να σεβόμαστε τους φυσικούς πόρους, αν αναλογιστούμε την κληρονομιά που αφήνουμε στις επόμενες γενιές. Η ανάγκη να δημιουργήσουμε ζωή στο πρότυπο της αντίληψης ενός Θεού  προκύπτει ως ευθύνη και ισχύ να διατυπώσουμε ιδέες και οράματα για το μέλλον. Και είναι αυτή η εποχή που αναδύεται μέσα από τα πολύπλοκα συστήματα τηλεπικοινωνιών και την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε, εν μέσω του ψηφιακού κόσμου, που φέρνει τον κόσμο να δει την ομορφιά της ζωής και να αντιληφθεί την δύναμη της δημιουργίας ως Τέχνη. H Τέχνη ήταν πάντοτε και είναι η διεθνής πνευματική γλώσσα που δεν έχει σύνορα και αποδέχεται κάθε φυλή και κάθε θρησκεία, έχοντας την δύναμη να κινητοποιεί τους ανθρώπους”.



Ο Andrej Mitevski γεννήθηκε στο 31. 10. 1976 στα Σκόπια, της ΠΓΔΜ. Αποφοίτησε από το Σχολείο Τέχνης το 1995 και την Ακαδημία Καλών Τεχνών το 1999 στα Σκόπια. Ολοκληρώθηκε μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια Ακαδημία το 2000/2002. Έχει συμμετέχει σε πολλά συμπόσια σε ετήσια βάση και έχει διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο των Σκοπίων.Συμμετείχε στο πρώτο συμπόσιο της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Μαρμάρου (Greek Marble Initiative) το καλοκαίρι του 2013 και πλέον είναι μέλος της. Έχει εκθέσεοις τα έργα του σε δεκάδες εκθέσεις στην πατρίδα του και το εξωτερικό, και έχει συμμετέχει σε περισσότερα από 10 διεθνή συμπόσια.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 21 Μαϊου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Greek Marble Initiative
Η Greek Marble Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου) είναι μία πλατφόρμα διασύνδεσης γλυπτών που έχει στόχο την προαγωγή της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο, την προβολή σύγχρονων Ελλήνων γλυπτών στο εξωτερικό και την διεύρυνση της απεύθυνσης τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Η πλατφόρμα διοργανώνει όλο τον χρόνο εκθέσεις, συμπόσια, και events, ενώ συνδέεται με έλληνες και ξένους γλύπτες το έργο των οποίων διαχειρίζεται και προβάλλει συστηματικά. Η Greek Marble Initiative ιδρύθηκε το 2013 ως μία δραστηριότητα του Myrό Group of Culture κατόπιν προσωπικής πρωτοβουλίας του ιδρυτή του Myrό Antiques House και ιδιοκτήτη του Group Σταύρου Μυρωνίδη το 2013. Αυτή την στιγμή η πλατφόρμα συνδέει 36 Έλληνες και ξένους γλύπτες και έχει περισσότερους απο 100 ενδιαφερόμενους (affiliates) καλλιτέχνες για τα projects της. Παραλληλα, το κτήμα του Myrό Antiques House όπου στεγαζονται εκατοντάδες γλυπτά σύγχρονης τεχνης σε Ελληνικό μάρμαρο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα πάρκα γλυπτικής στην Ευρώπη, και είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια. Μάθετε πρώτοι τα νέα της Greek Marble Initiative ΕΔΩ

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.