Monday, 11 April 2016

H Greek Marble Initiative παρουσιάζει τις “Αναδυόμενες Μορφές” του Andrej Mitevski

Δευτέρα 11 Απριλίου 2016 - Σας προσκαλούμε στην ατομική έκθεση του γνωστού γλύπτη Andrej Mitevski με τίτλο “Αναδυόμενες Μορφές” που εγκαινιάζουμε παρουσία του γλύπτη  την Πέμπτη 21 Απριλίου στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την έκθεση επιμελείται ο Συντονιστής της Greek Marble Initiative και Επιμελητής της γκαλερί Πάρης Καπράλος.

Ο τίτλος αυτός καθαυτός υποδηλώνει την πρόθεση του καλλιτέχνη να αναπαραστήσει όχι μόνο την φυσική μορφή αλλά και το εννοιολογικό υπόβαθρο, να αποδώσει όχι μονάχα την γεωμετρία αλλά και την ιδέα που διαμορφώνει την ιδεολογία της ανθρωπότητας.

Σε statement που εξέδοσε ο καλλιτέχνης αναφέρει: “Ακριβώς όπως ο Ήλιος είναι το κέντρο του πλανητικού μας συστήματος, έτσι επιθυμώ να σκέπτομαι και για το πνευματικό υπόβαθρο του ανθρώπινου γένους, το οποίο μέσω της ποιότητας του θα πάψει να φέρεται με καταστροφικό τρόπο στο περιβάλλον του και προς μέλη της ίδιας του της γενιάς. Οι οργανικές φόρμες στο έργο μου υπαινίσσονται ότι η ζωη και η Φύση έχουν την δυνατότητα να υπερκεράσουν τις δυσκολίες και να θεραπεύσουν τον εαυτό τους, υπερισχύοντας κάθε εμποδίου. Αλλά είμαστε εμείς οι άνθρωποι που θα πρέπει να αλλάξουμε τακτική και να σεβόμαστε τους φυσικούς πόρους, αν αναλογιστούμε την κληρονομιά που αφήνουμε στις επόμενες γενιές. Η ανάγκη να δημιουργήσουμε ζωή στο πρότυπο της αντίληψης ενός Θεού  προκύπτει ως ευθύνη και ισχύ να διατυπώσουμε ιδέες και οράματα για το μέλλον. Και είναι αυτή η εποχή που αναδύεται μέσα από τα πολύπλοκα συστήματα τηλεπικοινωνιών και την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε, εν μέσω του ψηφιακού κόσμου, που φέρνει τον κόσμο να δει την ομορφιά της ζωής και να αντιληφθεί την δύναμη της δημιουργίας ως Τέχνη. H Τέχνη ήταν πάντοτε και είναι η διεθνής πνευματική γλώσσα που δεν έχει σύνορα και αποδέχεται κάθε φυλή και κάθε θρησκεία, έχοντας την δύναμη να κινητοποιεί τους ανθρώπους”.



Ο Andrej Mitevski γεννήθηκε στο 31. 10. 1976 στα Σκόπια, της ΠΓΔΜ. Αποφοίτησε από το Σχολείο Τέχνης το 1995 και την Ακαδημία Καλών Τεχνών το 1999 στα Σκόπια. Ολοκληρώθηκε μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια Ακαδημία το 2000/2002. Έχει συμμετέχει σε πολλά συμπόσια σε ετήσια βάση και έχει διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο των Σκοπίων.Συμμετείχε στο πρώτο συμπόσιο της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Μαρμάρου (Greek Marble Initiative) το καλοκαίρι του 2013 και πλέον είναι μέλος της. Έχει εκθέσεοις τα έργα του σε δεκάδες εκθέσεις στην πατρίδα του και το εξωτερικό, και έχει συμμετέχει σε περισσότερα από 10 διεθνή συμπόσια.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 21 Μαϊου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Greek Marble Initiative
Η Greek Marble Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου) είναι μία πλατφόρμα διασύνδεσης γλυπτών που έχει στόχο την προαγωγή της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο, την προβολή σύγχρονων Ελλήνων γλυπτών στο εξωτερικό και την διεύρυνση της απεύθυνσης τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Η πλατφόρμα διοργανώνει όλο τον χρόνο εκθέσεις, συμπόσια, και events, ενώ συνδέεται με έλληνες και ξένους γλύπτες το έργο των οποίων διαχειρίζεται και προβάλλει συστηματικά. Η Greek Marble Initiative ιδρύθηκε το 2013 ως μία δραστηριότητα του Myrό Group of Culture κατόπιν προσωπικής πρωτοβουλίας του ιδρυτή του Myrό Antiques House και ιδιοκτήτη του Group Σταύρου Μυρωνίδη το 2013. Αυτή την στιγμή η πλατφόρμα συνδέει 36 Έλληνες και ξένους γλύπτες και έχει περισσότερους απο 100 ενδιαφερόμενους (affiliates) καλλιτέχνες για τα projects της. Παραλληλα, το κτήμα του Myrό Antiques House όπου στεγαζονται εκατοντάδες γλυπτά σύγχρονης τεχνης σε Ελληνικό μάρμαρο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα πάρκα γλυπτικής στην Ευρώπη, και είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια. Μάθετε πρώτοι τα νέα της Greek Marble Initiative ΕΔΩ

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ