Thursday, 21 April 2016

Δημοπρασία με κορυφαία έργα διάσημων Ελλήνων εικαστικών

Πίνακας με τίτλο “Στο λιμάνι”, λάδι σε καμβά,
του Γιάννη Αδαμάκη, 2003 – 2004
Με αιχμή του δόρατος περισσότερα από 50 έργα Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης στα οποία συμπεριλαμβάνονται  βαριές υπογραφές ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House που βρίσκεται στο 2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου στην Θεσσαλονίκη) διοργανώνει την “49η δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης” του την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, απευθύνοντας πρόσκληση σε συλλέκτες και φιλότεχνο κοινό. Το σφυρί πέφτει στις 19.00, οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν μισή ώρα πριν, δηλαδή στις 18.30, ενώ όσοι δεν επιθυμούν να έρθουν στον οίκο με δικό τους μέσο,μπορούν να επιβιβαστούν στο πούλμαν του που αναχωρεί στις 18.00 από τον Λευκό Πύργο και θα τους επιστρέψει εκεί μετά το τέλος της δημοπρασίας.

Η δημοπρασία περιλαμβάνει ιστορικά αριστουργήματα της ελληνικής τέχνης, αλλά και νέες, σύγχρονες δημιουργίες με έντονες τις μεταγραφές της εγχώριας λαϊκής κουλτούρας, της γενιάς που καθιέρωσε την Ελληνική Τέχνη στην συνείδηση της υφηλίου και της νεότερης γενιάς που καλείται να α ανανεώσει την ταυτότητα της. Χαρακτηριστικά έργα με βαριές υπογραφές, όπως των  Σωτήρη Σορόγκα, Γιάννη Αδαμάκη,  Τάσου Μαντζαβίνου, Κυριάκου Κατζουράκη, Χρόνη Μπότσογλου, Κωστή Γεωργίου, Γιώργου Σικελιώτη, Μανώλη Πολυμέρη, Γιάννη Φωκά, Γεράσιμου Σκλάβου, Δόρι, Γιώργου Κουβάκι, Δημήτρη Μυταρά συνοδεύονται από έργα έντονα ανερχόμενων ή εγκαθιδρυμένων νεότερων εικαστικών καλλιτεχνών, όπως της Φωτεινής Χαμιδιελή, της Δήμητρας Ξενάκη, της Γεωργίας Γρηγοριάδου, του Χάρη Μητρούση, του Γιώργου Σαλπιγκίδη, του Φώτη Κλογέρη, της Βαλεντίνης Μαυροδόγλου, του Σπυρίδωνος Καββαδά, της Χριστίνας Ζυγούρη, της Κριστιάνας Ηλιοπούλου - Χοπιρτεάν, της Θεώνης Καρακάντζου, και άλλων ζωγράφων και χαρακτών. Παράλληλα, ένα από τα φημισμένα torsos του Ρουμάνου γλύπτη Ciprian Hopirtean σε γκριζόμαυρο μάρμαρο, και γλυπτά του αγαπημένου στην Βόρεια Ελλάδα κορυφαίου Γιώργου Κικώτη κλέβουν τη παράσταση στον τομέα της γλυπτικής.

Άτιτλος πίνακας, λάδι σε καμβά, του Γιάννη Φωκά, 1991
Εξέχουσα θέση στην δημοπρασία έχουν 5 ολοκληρωμένες Γαλλικές εκδόσεις του “Ανάχαρσι” των πρώτων δεκαετιών του 19ου αιώνα. Στον χώρο του συλλεκτικού παλαιού βιβλίου ο "Ανάχαρσις", όπως αναφέρονται σε αυτόν προφορικά συχνά οι εμπλεκόμενοι παραμένει μία συλλεκτική έκδοση με μεγάλη αξία. Ο Άτλας που συνοδεύει το πολύτομο έργο περιέχει κάτοψη της περιοχής, χάρτες της Αττικής, της Μεγαρίδας, την Ακαδημία και τα πέριξ αυτής, τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα, το Θησείο και αρχαίο θέατρο, καθώς και μια συμβολική άποψη με τον Πλάτωνα στο Σούνιο ανάμεσα στους μαθητές του, με συλλεκτικά χαρακτικά. Ο J. J. Barthélémy, μετά από ταξίδι του στη Ρώμη εμπνεύστηκε ένα μυθιστόρημα με ήρωα ένα νεαρό Σκύθη που περιπλανιέται στον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον 4ο αιώνα  π.Χ. Ο συγγραφέας άρχισε να διαβάζει και να γράφει το 1757 και δημοσίευσε το έργο του το 1788, τονίζοντας ότι πρόκειται μάλλον για "ένα ταξίδι παρά την ιστορία". Το λογοτεχνικό έργο είναι μια ιστορική ανάπλαση του αρχαιοελληνικού κόσμου, εμπλουτισμένο με χάρτες και σχέδια του Barbie du Bocage, το σημαντικότερο "best seller" της εποχής. Επανατροφοδότησε το ενδιαφέρον για τα αρχαία Ελληνικά πράγματα, και τον Ελληνικό πολιτισμό και υποδαύλισε την αμέσως επόμενης φιλελληνική περίοδο. Αλλεπάλληλες εκδόσεις και επανεκδόσεις του μέχρι και τα τέλη του 19ου αιώνα, ωστόσο τα βιβλία των πρώτων δεκαετιών θεωρούνται πολύ συλλεκτικά.

Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν αγγλικά έπιπλα Regency, γαλλικά Art Nouveau και Art Deco καθώς επίσης Empire.

Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Πίνακας με τίτλο “Γυναίκα με σκύλο”,
λάδι σε καμβά, του Κωστή Γεωργίου, 1986
Ο οίκος δέχεται επισκέπτες καθημερινά  (και Σαββατοκύριακο) κατόπιν ραντεβού για επισκόπηση και εκτίμηση των έργων, μέχρι μία ημέρα πριν την δημοπρασία. Για συνάντηση καλέστε τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκρτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr, καθώς ολοκληρώνεται η δημοπρασία.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.