Thursday, 21 April 2016

Δημοπρασία με κορυφαία έργα διάσημων Ελλήνων εικαστικών

Πίνακας με τίτλο “Στο λιμάνι”, λάδι σε καμβά,
του Γιάννη Αδαμάκη, 2003 – 2004
Με αιχμή του δόρατος περισσότερα από 50 έργα Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης στα οποία συμπεριλαμβάνονται  βαριές υπογραφές ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House που βρίσκεται στο 2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου στην Θεσσαλονίκη) διοργανώνει την “49η δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης” του την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, απευθύνοντας πρόσκληση σε συλλέκτες και φιλότεχνο κοινό. Το σφυρί πέφτει στις 19.00, οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν μισή ώρα πριν, δηλαδή στις 18.30, ενώ όσοι δεν επιθυμούν να έρθουν στον οίκο με δικό τους μέσο,μπορούν να επιβιβαστούν στο πούλμαν του που αναχωρεί στις 18.00 από τον Λευκό Πύργο και θα τους επιστρέψει εκεί μετά το τέλος της δημοπρασίας.

Η δημοπρασία περιλαμβάνει ιστορικά αριστουργήματα της ελληνικής τέχνης, αλλά και νέες, σύγχρονες δημιουργίες με έντονες τις μεταγραφές της εγχώριας λαϊκής κουλτούρας, της γενιάς που καθιέρωσε την Ελληνική Τέχνη στην συνείδηση της υφηλίου και της νεότερης γενιάς που καλείται να α ανανεώσει την ταυτότητα της. Χαρακτηριστικά έργα με βαριές υπογραφές, όπως των  Σωτήρη Σορόγκα, Γιάννη Αδαμάκη,  Τάσου Μαντζαβίνου, Κυριάκου Κατζουράκη, Χρόνη Μπότσογλου, Κωστή Γεωργίου, Γιώργου Σικελιώτη, Μανώλη Πολυμέρη, Γιάννη Φωκά, Γεράσιμου Σκλάβου, Δόρι, Γιώργου Κουβάκι, Δημήτρη Μυταρά συνοδεύονται από έργα έντονα ανερχόμενων ή εγκαθιδρυμένων νεότερων εικαστικών καλλιτεχνών, όπως της Φωτεινής Χαμιδιελή, της Δήμητρας Ξενάκη, της Γεωργίας Γρηγοριάδου, του Χάρη Μητρούση, του Γιώργου Σαλπιγκίδη, του Φώτη Κλογέρη, της Βαλεντίνης Μαυροδόγλου, του Σπυρίδωνος Καββαδά, της Χριστίνας Ζυγούρη, της Κριστιάνας Ηλιοπούλου - Χοπιρτεάν, της Θεώνης Καρακάντζου, και άλλων ζωγράφων και χαρακτών. Παράλληλα, ένα από τα φημισμένα torsos του Ρουμάνου γλύπτη Ciprian Hopirtean σε γκριζόμαυρο μάρμαρο, και γλυπτά του αγαπημένου στην Βόρεια Ελλάδα κορυφαίου Γιώργου Κικώτη κλέβουν τη παράσταση στον τομέα της γλυπτικής.

Άτιτλος πίνακας, λάδι σε καμβά, του Γιάννη Φωκά, 1991
Εξέχουσα θέση στην δημοπρασία έχουν 5 ολοκληρωμένες Γαλλικές εκδόσεις του “Ανάχαρσι” των πρώτων δεκαετιών του 19ου αιώνα. Στον χώρο του συλλεκτικού παλαιού βιβλίου ο "Ανάχαρσις", όπως αναφέρονται σε αυτόν προφορικά συχνά οι εμπλεκόμενοι παραμένει μία συλλεκτική έκδοση με μεγάλη αξία. Ο Άτλας που συνοδεύει το πολύτομο έργο περιέχει κάτοψη της περιοχής, χάρτες της Αττικής, της Μεγαρίδας, την Ακαδημία και τα πέριξ αυτής, τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα, το Θησείο και αρχαίο θέατρο, καθώς και μια συμβολική άποψη με τον Πλάτωνα στο Σούνιο ανάμεσα στους μαθητές του, με συλλεκτικά χαρακτικά. Ο J. J. Barthélémy, μετά από ταξίδι του στη Ρώμη εμπνεύστηκε ένα μυθιστόρημα με ήρωα ένα νεαρό Σκύθη που περιπλανιέται στον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον 4ο αιώνα  π.Χ. Ο συγγραφέας άρχισε να διαβάζει και να γράφει το 1757 και δημοσίευσε το έργο του το 1788, τονίζοντας ότι πρόκειται μάλλον για "ένα ταξίδι παρά την ιστορία". Το λογοτεχνικό έργο είναι μια ιστορική ανάπλαση του αρχαιοελληνικού κόσμου, εμπλουτισμένο με χάρτες και σχέδια του Barbie du Bocage, το σημαντικότερο "best seller" της εποχής. Επανατροφοδότησε το ενδιαφέρον για τα αρχαία Ελληνικά πράγματα, και τον Ελληνικό πολιτισμό και υποδαύλισε την αμέσως επόμενης φιλελληνική περίοδο. Αλλεπάλληλες εκδόσεις και επανεκδόσεις του μέχρι και τα τέλη του 19ου αιώνα, ωστόσο τα βιβλία των πρώτων δεκαετιών θεωρούνται πολύ συλλεκτικά.

Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν αγγλικά έπιπλα Regency, γαλλικά Art Nouveau και Art Deco καθώς επίσης Empire.

Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Πίνακας με τίτλο “Γυναίκα με σκύλο”,
λάδι σε καμβά, του Κωστή Γεωργίου, 1986
Ο οίκος δέχεται επισκέπτες καθημερινά  (και Σαββατοκύριακο) κατόπιν ραντεβού για επισκόπηση και εκτίμηση των έργων, μέχρι μία ημέρα πριν την δημοπρασία. Για συνάντηση καλέστε τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκρτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr, καθώς ολοκληρώνεται η δημοπρασία.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ