Friday, 8 April 2016

Ιουλία Μανούση: “Αδρεναλίνη”

Την Πέμπτη 21 Απριλίου στις οκτώ το βράδυ (20.00) η Myro Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της ζωγράφου Ιουλίας Μανούση στον χώρο  Myro Project Room, για την παρουσίαση της σειράς έργων της “Αδρεναλίνη”.  Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η Ιουλία Μανούση είναι αυτοδίδακτη Σερραία ζωγράφος γνωστή στην Θεσσαλονίκη όπου σταδιοδρομεί ως εικαστική καλλιτέχνης τα τελευταία 20 χρόνια, εξαιρετικά αγαπητή για τις ιδιαίτερες και αναγνωρίσιμες γραφές της. Πειραματίστηκε και χρησιμοποίησε πολλά υλικά και τεχνικές, τις οποίες ανέπτυξε και εξέλιξε στην πορεία της Σπούδασε την ακουαρέλα κοντά στην ακουαρελίστα Μαρία Σκλίδα. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και έχει συμμετοχή σε πάνω από 40 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, τον Καναδά, την Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και την Ινδία. Έργα της έχουν διακριθεί στην 6η Μπιενάλε Μικρογραφίας 2002 στο Κεμπέκ του Καναδά και στη Διεθνή έκθεση ζωγραφικής 2013 στο Akashi και στο Kobe της Ιαπωνίας. Είναι μέλος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Β.Ε. (ΣΚΕΤΒΕ). Ασχολείται με τη στιχοπλασία και τη συγγραφή έμμετρων παραμυθιών. Εξέδωσε την πρώτη ποιητική της συλλογή «παρ’ όλα αυτά… γέλα φίλε μου» το 2010. Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

“Πάνε πολλά χρόνια που άφησα πίσω μου το προσχέδιο στους πίνακες μου. Αφήνω πλέον το χέρι μου ελεύθερο να ακολουθήσει συνειδητό και ασυνείδητο , παίρνοντας ότι θέλει αυτό , πινέλο, σπάτουλα, χαρτιά, ζελατίνες κλπ…. Και με χρώματα να αποτυπώσει στον καμβά συναισθήματα, ανησυχίες, προβληματισμούς, φοβίες και φαντασιώσεις που γεμίζουν κάθε φορά το «είναι» μου. Κάποτε βγαίνουν μορφές, πραγματικά και εξωπραγματικά τοπία, ονειρικές εικόνες του Πάνω και του Κάτω Κόσμου, αντιφατικά σχέδια και σχήματα. Στη συγκεκριμένη σειρά «Αδρεναλίνη» αποτυπώθηκαν το στρες, το άγχος και η βιασύνη να εκτονωθεί η φόρτιση μου και να γεννήσω για να ξαναγεννηθώ… Μετά ήρθε η ηρεμία… μέχρι την επόμενη γέννα”, επισημαίνει σε statement που εξέδωσε για την έκθεση η ζωγράφος.



Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 21 Μαϊου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ