Friday, 8 April 2016

Ιουλία Μανούση: “Αδρεναλίνη”

Την Πέμπτη 21 Απριλίου στις οκτώ το βράδυ (20.00) η Myro Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της ζωγράφου Ιουλίας Μανούση στον χώρο  Myro Project Room, για την παρουσίαση της σειράς έργων της “Αδρεναλίνη”.  Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η Ιουλία Μανούση είναι αυτοδίδακτη Σερραία ζωγράφος γνωστή στην Θεσσαλονίκη όπου σταδιοδρομεί ως εικαστική καλλιτέχνης τα τελευταία 20 χρόνια, εξαιρετικά αγαπητή για τις ιδιαίτερες και αναγνωρίσιμες γραφές της. Πειραματίστηκε και χρησιμοποίησε πολλά υλικά και τεχνικές, τις οποίες ανέπτυξε και εξέλιξε στην πορεία της Σπούδασε την ακουαρέλα κοντά στην ακουαρελίστα Μαρία Σκλίδα. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και έχει συμμετοχή σε πάνω από 40 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, τον Καναδά, την Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και την Ινδία. Έργα της έχουν διακριθεί στην 6η Μπιενάλε Μικρογραφίας 2002 στο Κεμπέκ του Καναδά και στη Διεθνή έκθεση ζωγραφικής 2013 στο Akashi και στο Kobe της Ιαπωνίας. Είναι μέλος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Β.Ε. (ΣΚΕΤΒΕ). Ασχολείται με τη στιχοπλασία και τη συγγραφή έμμετρων παραμυθιών. Εξέδωσε την πρώτη ποιητική της συλλογή «παρ’ όλα αυτά… γέλα φίλε μου» το 2010. Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

“Πάνε πολλά χρόνια που άφησα πίσω μου το προσχέδιο στους πίνακες μου. Αφήνω πλέον το χέρι μου ελεύθερο να ακολουθήσει συνειδητό και ασυνείδητο , παίρνοντας ότι θέλει αυτό , πινέλο, σπάτουλα, χαρτιά, ζελατίνες κλπ…. Και με χρώματα να αποτυπώσει στον καμβά συναισθήματα, ανησυχίες, προβληματισμούς, φοβίες και φαντασιώσεις που γεμίζουν κάθε φορά το «είναι» μου. Κάποτε βγαίνουν μορφές, πραγματικά και εξωπραγματικά τοπία, ονειρικές εικόνες του Πάνω και του Κάτω Κόσμου, αντιφατικά σχέδια και σχήματα. Στη συγκεκριμένη σειρά «Αδρεναλίνη» αποτυπώθηκαν το στρες, το άγχος και η βιασύνη να εκτονωθεί η φόρτιση μου και να γεννήσω για να ξαναγεννηθώ… Μετά ήρθε η ηρεμία… μέχρι την επόμενη γέννα”, επισημαίνει σε statement που εξέδωσε για την έκθεση η ζωγράφος.



Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 21 Μαϊου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.