Sunday, 6 March 2016

PrintFest 3η έκδοση | Abracadabra! :: Η σύγχρονη Χαρακτική κυριεύει την Αθήνα (πρόγραμμα)

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 - Το AthensPrintFest/Thirdedition οργανώνεται όπως υποδηλώνει το όνομα του για 3η φορά, ετά την σημαντική επιτυχία που πουσημείωσε τις προηγούμενες χρονιές. Η ενδιαφέρουσα και μεγάλη διοργάνωση εκθέσεων, workshops και άλλων εκδηλώσεων σχετικών με την χαρακτική εγκαινιάστηκε την πρώτη ημέρα του Μαρτίου, με κεντρική εκδήλωση την έκθεση των εκατόχρονων του Χοσέ Γουαδαλούπε Ποσάδα στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων. ToAthensPrintFest είναι ένα Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης, το μοναδικό στην Ελλάδα, που πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια στην Αθήνα, με σκοπό να εστιάσει όχι μόνο στο σήμερα της ελληνικής χαρακτικής μέσα από τις προτάσεις και τις ποικίλες δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη χαρακτική τέχνη, αλλά να παρακολουθήσουμε την εξέλιξή της σε διεθνές επίπεδο. Μια συνάντηση πολιτιστικών φορέων με έμφαση στην Χαρακτική και τις εκτυπώσεις με νέες και καινοτόμες δημιουργίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας διεθνής εικαστικός διάλογος γύρω από τους προβληματισμούς και τις αναζητήσεις της Σύγχρονης Χαρακτικής τόσο σε αισθητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, θα παρουσιαστούν εκθέσεις χαρακτικής και εκτυπώσεων, θα διοργανωθούν κύκλοι ομιλιών θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια Χαρακτικής για τους καλλιτέχνες και για το κοινό, συμμετέχοντες χαράκτες θα ανοίξουν σε ενδιαφερόμενους επισκέπτες τα εργαστήριά τους και θα διοργανωθούν ποικίλες δράσεις σε διάφορους δημόσιους χώρους της πόλης. Οι εκθέσεις θα παρουσιάζονται στο κοινό με ξεναγήσεις από τους καλλιτέχνες, αλλά και στα σχολεία με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Σ’ αυτή τη γιορτή της χαρακτικής θα παρουσιαστούν σε όλη την Αθήνα περισσότερα από 700 έργα διακεκριμένων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.

Το πρόγραμμα όλων των εκθέσεων βλέπετε συγκεντρωτικά ΕΔΩ.

Όλες  τις παράλληλες εκδηλώσεις βρίσκετε ΕΔΩ.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.