Wednesday, 2 March 2016

"Overseas" Festival in Athens

Wednesday, February 2nd, 2016 - The American College of Greece is pleased to present the exhibition Overseas as part of the Arts Festival organized by the Deree Frances Rich School of Fine and Performing Arts.

The opening of the exhibition will take place March 4, 18:00 - 22:00, at the ACG Art Gallery.

Participating artists: Kostas Bassanos, Pantelis Chandris, Sister Corita, Anastasia Douka, Dora Economou, Aikaterini Gegisian, Maria Karantzi, Maria Loizidou, Foteini Palpana, Aliki Panagiotopoulou, Rallou Panagiotou, Ilias Papailiakis, Paris Petridis, Ruth Proctor, Frances Rich, belit sağ, Pascal Sébah, Nikos Velmos

Artists’ books and editions: Bianca Casady & Anne Sherwood Pundyk, Daniel Gustav Cramer & Haris Epaminonda, Rafaela Drazic, Aikaterini Gegisian, Guerrilla Optimists, Effie Halivopoulou, Sharon Kivland, Georgia Kotretsos, Tim Lahan, Nuno da Luz, Callum Monteith, Elisabeth Ida Mulyani, Jennifer Nelson & Dimitri Kotsaras, Τhe Otolith Group, Aliki Panagiotopoulou, Kyrillos Sarris, Andreas Sell, Agathe Snow, Clare Thornton & Paul Hurley, Khee Siong Tian

Curated by Galini Notti

The exhibition coincides with the College’s celebration of the 140th anniversary of its founding as a school for girls in the Armenian quarter of Smyrna in 1875. After the destruction of the city in 1922, the College established itself in Athens, moving from Palaio Faliro, to Elliniko and finally to its current location in Aghia Paraskevi.



The exhibition’s title, Overseas, alludes to the College’s connections across the Atlantic, and to its move at the beginning of the 20th century from one coast of the Aegean to the other along with more than a million refugees. Overseas also refers to the crossing of the Mediterranean nowadays by thousands of refugees seeking for asylum in Europe via the Greek islands.

The exhibition reflects upon the present conditions and contemporary history through different moments in the history of the College. It examines displacement both in a literal sense, as a move from one place to another, as well as in a metaphorical sense, as part of the educational process which often involves a move through doubt and questioning of one’s certainties. The exhibition explores the multiplicity of and shifts in identities, shaped by gender, origin, labor, and education. It investigates the role of the image in shaping representations. Finally, the exhibition approaches predetermined limits and borders as points of negotiation in a search for means of resistance to oppressive conditions.

Overseas brings together works from the ACG Collection covering a span of more than 100 years, with works by contemporary artists. Through various media the works explore ways of being, knowing, communicating, and acting. A study room is located in the center of the exhibition, containing books from the libraries of Deree and Pierce Colleges. The study room links the gallery with the libraries as places of research and aims to expand the issues raised by the show through the many different voices and approaches of the books. The books, as transmitters of knowledge and testimonies to the human experience, compose, together with the artworks, a mechanism of dislocation and a point of reference which can function as shelter. Books of different disciplines selected by the College’s professors, artists’ books and editions, along with a wide range of other artistic media, intertwine and constitute a field to be explored.


Opening: March 4, 18:00 - 22:00
ACG Art Gallery - The American College of Greece

Duration: 4 March - 2 April 2016
Opening hours: Mon-Fri: 14:00 - 18:00, Sat: 12:00 - 16:00

More information :
Ms. Niki Kladakis, tel.: 210 600 9800 (ext.1456), from 9:00 to 16:00, e-mail: fineperformingarts@acg.edu

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ