Friday, 25 March 2016

Λόλα Νικολάου | Έλλη Χρυσίδου, Ljiljana Jaric, Έμμυ Χατζηφωτιάδου

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016 - Στην γκαλερί Λόλα Νικολάου, η Έλλη Χρυσίδου, η Ljiljana Jaric, και η Έμμυ Χατζηφωτιάδου, με διαφορετικές αφετηρίες η κάθε μία και πορείες, συναντώνται και συνδιαμορφώνουν μία κοινή εικαστική πράξη. Η έκθεση εγκαινιάζεται την ερχόμενη Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016.

Χώρος Ι- Δημιουργία μίας άλλης παγίδας του “χώρου-τόπου” και του χρόνου. Το έργο της Έλλης Χρυσίδου εξελίσσεται στο χώρο, πραγματικό, φανταστικό. Ο χώρος παραμένει πάντα ίδιος χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά πέραν της έντασής του, τα σχέδια, σύμβολα δανεικά άλλων χρόνων και πράξεων, ξένα με τον χώρο, συνυπάρχουν και ενσαρκώνουν ένα νέο διάλογο μνήμης του πριν και του τώρα.

Χώρος ΙΙ – Μία σειρά “εύθραυστων” σχεδίων, συνθέσεων ευαίσθητων, ίχνη χρωμάτων σε διαφορετικά υλικά και σε πολλαπλά επίπεδα, διαμορφώνουν μία διαδρομή, φορτισμένη από τον χρόνο, προσωπικών, καθημερινής καταγραφής, αφηγήσεων.
Η Ljiljana Jaric ξεδιπλώνει το προσωπικό ημερολόγιό της εικαστικής της αγωνίας.

Χώρος ΙΙΙ- Η καλλιτεχνική διαδικασία για την Έμμυ Χατζηφωτιάδου παραμένει όσο πιο ανοιχτή γίνεται χωρίς περιορισμούς, με εμμονική διάθεση ,αντίθετων πράξεων, ή γραμμής απέναντι στο πεδίο, ο όγκος με το χρώμα, το φως και τα κενά, ασύνδετα τμήματα, μεγέθη και σχήματα, παράτερα έντονες χειρονομίες φαινομενικά ασύνδετες, χωρίς αφήγηση αλλά με ένα αυστηρό σύστημα καταγραφής της προσωπικής της ανάγκης.

Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πε., Πα.: 12.00 – 20.00 / Τε., Σα.: 12.00 -15.00
Διάρκεια Έκθεσης: 31 Μαρτίου - 30 Απριλίου 2016

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.