Sunday, 13 March 2016

Το Μουσείο Μπουζιάνη παρουσιάζει μια "Ιερή Γνωριμία"

Κυριακή 13 Μαρτίου 2016 - Το Μουσείο Μπουζιάνη εγκαινιάζει την Πέμπτη 7 Απριλίου 2016 και ώρα 20.00 την έκθεση " Ιερή γνωριμία ", παρουσιάζοντας μέσα από το πρίσμα δέκα εκ των καλύτερων street και graffiti καλλιτεχνών της χώρας, έργα εμπνευσμένα από το έργο του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου.

Οι Alex Martinez, Billy Gee, Cacao Rocks, Exit, Kez, Lune82, Pupet, Yiakou, Zie, Μανώλης Αναστασάκος, δημιούργησαν την δική τους Σύγχρονη Τέχνη στο Μουσείο - τελευταία κατοικία του καλλιτέχνη. Η πλειονότητα εξ αυτών δεν έχει δει ζωντανά ζωγραφική του Γιώργου Μπουζιάνη. Βασιζόμενοι στις εικόνες του βιβλίου -μονογραφίας του Δ. Δεληγιάννη και μέσα σε 15 ημέρες, ‘’συνομίλησαν’’ με τα έργα του σπουδαίου εξπρεσιονιστή, αποδίδοντας τα με τη δική τους τεχνική: το στυλ του δρόμου.

Ο Μπουζιάνης είναι σπουδαίος γιατί απεικονίζει τον κυκλώνα της ανθρώπινης φύσης, χωρίς ποτέ να μειώνει και να ασχημαίνει την ανθρώπινη ψυχή. Το σκεπτικό της έκθεσης που επιμελείται ο Φοίβος Κυπραίος, στηρίζεται στην βεβαιότητα πως η ευαισθησία αυτή, επιβάλλεται να ‘’αναστηθεί’’ μέσω των καλλιτεχνών τής πιο δημοφιλούς σύγχρονης μορφής έκφρασης, της street art. Ο ίδιος ο ζωγράφος, το 1927, σε μια επιστολή του προς τον Γερμανό γκαλερίστα Μπάρχφελντ, έγραφε για τη συγκίνηση του μπροστά στο έργο ενός νεαρού:

‘’Ήταν για μένα μία χαρά και μια ιερή στιγμή από τις σπάνιες να μπορούμε να συμπεριλάβουμε στην πορεία μας, εμείς οι διψασμένοι για ανείπωτες συνομιλίες με πράγματα που τόσο μας αφορούν, που όλο και περισσότερο κάτι μας σπρώχνει και θα μας σπρώχνει σε μια γωνιά της σιωπής.
Πόση ομορφιά, όταν τέτοιες ωραίες στιγμές οδηγούν σε μια Ιερή γνωριμία που μπορεί πάντοτε να σημαίνει ένα σταθμό στο ταξίδι της ζωής.’’ 

Αυτή την Ιερή γνωριμία διαφορετικών γενεών θα απολαύσετε στο Μουσείο Μπουζιάνη.

Παράλληλα, στο αμφιθέατρο του Μουσείου θα προβάλλεται ένα μικρό ‘’Making-of’’, η διαδικασία σε βίντεο της δημιουργίας των έργων από τους 10 καλλιτέχνες. 

Διάρκεια έκθεσης: 07/04/2016 – 07/06/2016
Το Μουσείο Μπουζιάνη βρίσκεται στην διεύθυνση Μπουζιάνης 27 - 31 Δάφνη, Αθήνα. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.