Thursday, 10 March 2016

Καλλιγραφοθεραπεία στην «Ψυχολογία – Τέχνη»

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016 - Ένα βιωματικό διήμερο σεμινάριο για τον ιδιαίτερο τρόπο της Καλλιγραφοθεραπείας θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 στο χώρο «Ψυχολογία – Τέχνη»

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί η Καλλιγραφοθεραπεία υπό το πρίσμα του καλλιγράφου –μικρογράφου, του γραφολόγου και του κλινικού ψυχολόγου Μάλιστα, θα προσαρμοστεί η Καλλιγραφοθεραπεία στην ελληνική γλώσσα, εστιάζοντας στην τεκμηριωμένη αγχολυτική / χαλαρωτική της δράση σε ενήλικες.

Η Καλλιγραφία, η ύψιστη τέχνη εκμάθησης της χειρόγραφης γραφής, μπορεί όντως να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως μέσο αυτογνωσίας, αλλά και ως τεκμηριωμένο ψυχοθεραπευτικό εργαλείο. Όπως σημειώνουν οι εισηγήτριες «αν η απομάκρυνση από την χειρόγραφη γραφή είναι ένα δείγμα αποξένωσης από τον εαυτό μας ή μπορεί να συντελέσει σε αυτή, μήπως η συνειδητή και κατευθυνόμενη χρήση της γραφής μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση αυτής της αποξένωσης»;
Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει ήδη ο όρος calligraphotherapy (καλλιγραφοθεραπεία) ή calligraphic art therapy (καλλιγραφική ψυχοθεραπεία τέχνης) ως αυτόνομο είδος ψυχοθεραπείας τέχνης, που βασίζεται στη χρήση καλλιγραφικών ειδών και τεχνικών για θεραπευτικούς σκοπούς.

Τα υλικά του εργαστηρίου παρέχονται από το φορέα, ενώ θα πρέπει να γνωστοποιείται ποιοι από τους συμμετέχοντες είναι αριστερόχειρες ,για την ετοιμασία των κατάλληλων υλικών.

Εισηγήτριες του σεμιναρίου είναι η Μαρία Γενιτσαρίου (καλλιγράφος - μικρογράφος), η Ειρήνη Παλιούρα (γραφολόγος ) και η Ντέπη Ρίζου (Dipl. Psych.κλινική ψυχολόγος)

περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.psychologyart.gr/
δηλώσεις συμμετοχής: psychotherapyart@yahoo.gr
psychologyartgr@gmail.com

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.