Sunday, 6 March 2016

Προθεσμία υποβολής μέχρι 20 Μαρτίου για το πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης της Καλών Τεχνών

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016 - Ανακοινώνεται η συνέχεια λειτουργίας για τέταρτη χρονιά του Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας. Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τη λειτουργία του από τον Νοέμβριο 2012 και αποτελεί μια καινοτόμο διαδικασία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στον τομέα των Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα να παρέχονται ακαδημαϊκά μαθήματα στους παραπάνω τομείς, πιστοποιημένα με ακαδημαϊκές μονάδες.

Στο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης διδάσκονται τα μαθήματα Ζωγραφική, Εικονικά Περιβάλλοντα, Σχέδιο, Ιστορία της Τέχνης. Το Πρόγραμμα Δια Βίου πιστοποιείται με ακαδημαϊκές μονάδες (ECTS) και όσοι το ολοκληρώσουν μπορούν να τις μεταφέρουν στις Σχολές Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών καθώς και σε σχολές συναφών ειδικοτήτων, αν θα επιλέξουν να συνεχίσουν τις σπουδές στους. Μαθήματα πραγματοποιούνται σε Φλώρινα, Πτολεμαΐδα και Αθήνα. Οι διδάσκοντες είναι ήδη καθηγητές στο ΤΕΕΤ ή επιλέγονται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα της διδασκαλίας.

Το Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του ΤΕΕΤ απευθύνεται σε όσους/ες θέλουν να εργαστούν στη Ζωγραφική, τη Γλυπτική και τα Εικονικά Περιβάλλοντα για την σπουδή των μορφοπλαστικών τους δυνατοτήτων καθώς και στην εισαγωγική κατανόηση βασικών εικαστικών μορφών έκφρασης. Ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες/ουσες θα κατοχυρώνουν έως δύο εξάμηνα Ακαδημαϊκών Σπουδών.

Απευθύνεται επίσης σε αυτούς που ασχολούνται με τις Εικαστικές Τέχνες και ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν εικαστικά μαθήματα υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου στους τομείς της Ζωγραφικής, Γλυπτικής και των Εικονικών Περιβαλλόντων με πανεπιστημιακή πιστοποίηση των σπουδών τους αλλά και σε όσους θέλουν να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια και δεξιότητες που σχετίζονται με καλλιτεχνικούς τομείς ή να πιστοποιήσουν όσες ήδη έχουν με πανεπιστημιακό πιστοποιητικό επιμόρφωσης.

Έναρξη Μαθημάτων: Εβδομάδα 20 έως 27 Μαρτίου 2016



ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Φλώρινα/Πτολεμαΐδα
Ζωγραφική: Θοδωρής Ζυρπιάδης
Σχέδιο: Κική Στούμπου
Ιστορία Τέχνης: Γιάννης Μπόλης

Αθήνα/Χαλκίδα
Ζωγραφική- Σχέδιο:
Γλυπτική: Γιάννης Ζιώγας, Σοφία Κυριακού
Έκτωρ Παπαδάκης
Θεωρία στην τέχνη και τη Γεωμετρία:
Εικονικά Περιβάλλοντα
Διαμόρφωση Χώρου Άρης Μαυρομάτης
Νόρα Λέφα
Νόρα Λέφα

ΤΟΠΟΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν το Εαρινό Εξάμηνο 2015-16 είναι:

Φλώρινα: Ζωγραφική, τα μαθήματα διεξάγονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΤΕΕΤ.

Πτολεμαΐδα: Ζωγραφική. Τα μαθήματα διεξάγονται στο χώρο του ΕΠΑΛ Πτολεμαίδας, στην Γκιόλα

Αθήνα: Ζωγραφική, Γλυπτική, Εικονικά Περιβάλλοντα Τα μαθήματα διεξάγονται στο χώρο της WRO Hellas, Κατεχάκη 52. Μεταξύ Μεσογείων και Κηφισίας

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Για να τεθεί σε ισχύ η εγγραφή, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τα δίδακτρα με τον παρακάτω τρόπο:

1. Τα δίδακτρα του εξαμηνιαίου προγράμματος για πλήρη παρακολούθηση (10 ΩΔ εβδομαδιαίως που αντιστοιχούν σε 15 ΠΜ το εξάμηνο), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 εξοφλούνται σε 5 μηνιαίες δόσεις των 150 ευρώ.

2. Τα δίδακτρα του εξαμηνιαίου προγράμματος για μερική εργαστηριακή παρακολούθηση (7 ΩΔ εβδομαδιαίως που αντιστοιχούν σε 11 ΠΜ), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 εξοφλούνται σε 5 μηνιαίες δόσεις των 90 ευρώ..

3. Τα δίδακτρα του εξαμηνιαίου προγράμματος για μερική θεωρητική παρακολούθηση (3 ΩΔ που αντιστοιχούν σε 4 ΠΜ), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 εξοφλούνται σε 5 μηνιαίες δόσεις των 50 ευρώ.

4. Ειδικά για τη Φωτογραφία τα δίδακτρα της κάθε ενότητας που αντιστοιχούν σε 4 ΩΔ εβδομαδιαίως και αντιστοιχούν σε 5 ΠΜ (ECTS) για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 εξοφλούνται σε 3 μηνιαίες δόσεις των 90 ευρώ.

Θα παρέχονται δυνατότητες ευκολίας πληρωμής κατά περίπτωση.

Η πληρωμή γίνεται με κατάθεση στον αρ. λογαριασμού 5250-039507-824 (ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ) της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ΜΕ ΑΙΤΙΛΟΓΊΑ: το πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης, Εργαστήρια Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, του ΤΕΕΤ (1367).

ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
(ΌΣΟΙ/ΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ 2015-16 ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ)

Σε ότι αφορά στον τρόπο εισαγωγής, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα καταθέσουν ηλεκτρονικά :
1. Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος (βλέπε επόμενη σελίδα)
2. Αντίγραφο Απολυτήριου Γυμνασίου ή Λυκείου αν δεν έχουν Πτυχίο Ανώτατης Σχολής
3. Αντίγραφο Πτυχίου, αν είναι απόφοιτοι ΑΤΕΙ ή ΑΕΙ
4. Αντίγραφο ταυτότητας
5. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα (έως 150 λέξεις).
6. Ψηφιακές αναπαραγωγές 10 εικαστικών έργων (ζωγραφική, σχέδια, φωτογραφίες, βίντεο, κοσμήματα κά) που έχει μέχρι τώρα πραγματοποιήσει ο/η ενδιαφερόμενος/η. Θα αναγράφεται το υλικό, οι διαστάσεις και ο χρόνος δημιουργίας.

Η κατάθεση των δικαιολογητικών, για όσους εγγράφονται για πρώτη φορά το 2015-16, θα πραγματοποιηθεί έως 20 Μαρτίου 2016 στη διεύθυνση: diaviouteet@uowm.gr

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

Κατάθεση Φακέλου: έως 20 Μαρτίου 2016

Έναρξη Μαθημάτων: Εβδομάδα 20 έως 27 Μαρτίου 2016 ( όσοι δεν παρακολουθήσουν από την
αρχή τα μαθήματα θα συμπληρώσουν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου τα
απαραίτητα μαθήματα)


Επιστημονικά Υπεύθυνος:
Γιάννης Ζιώγας – Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΕΤ-ΠΔΜ
e-mail: yziogas@uowm.gr
Πληροφορίες:
Σοφία Κυριακού, τηλ. 2385055057, Δευτέρα έως Παρασκευή 16:00-20:00
Επίσης γραπτώς στην:
diaviouteet@uowm.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ