Sunday, 7 February 2016

Μια βραδυά με τον Steven Wilson τον Μάιο

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016 - Ο σημαντικότερος εκπρόσωπος του σύγχρονου progressive ήχου επισκέπτεται για πρώτη φορά την χώρα μας ως solo καλλιτέχνης για μια και μοναδική εμφάνιση στο θέατρο Badminton! Ο Steven Wilson έγινε ευρύτερα γνωστός ως ιδρυτής, κιθαρίστας, τραγουδιστής και στιχουργός των πολυαγαπημένων στη χώρα μας “Porcupine Tree” ενω έχει διατελέσει μέλος και πολλών άλλων μουσικών σχημάτων όπως οι No-Man, οι I.E.M., οι Bass Communion, οι Storm Corrosion και οι Blackfield των οποίων το ομόνημο single έκανε ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας και συνεχίζει ν' ακούγεται από τους ελληνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς μέχρι και σήμερα. Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του έχει συνεργαστεί με διάφορα συγκροτήματα και πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες όπως οι: King Crimson, Jethro Tull, Yes, Yoko Ono, Marillion, Opeth, Anathema και Pendulum και έχει προταθεί για τέσσερα βραβεία Grammy. Τα τελευταία χρόνια ο Steven Wilson έχει επικεντρωθεί στην προσωπική του καριέρα και δείχνει να διανύει την καλύτερη φάση της ζωής του τόσο δημιουργικά, κυκλοφορώντας αριστουργηματικά albums, όσο και εκτελεστικά καθώς οι ζωντανές του εμφανίσεις συγκαταλέγονται στα καλύτερα και πιο εντυποσιακά live shows της εποχής μας! Το τέταρτο προσωπικό του album “Hand. Cannot. Erase” που κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία καθώς αναρριχήθηκε στην 13η θέση των Βρετανικών charts, επίτευγμα που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του Wilson. Τον Σεπτέμβριο του 2015 ο Steven Wilson κέρδισε τρία Progressive Music Awards, ανάμεσα στα οποία και αυτό του καλύτερου δίσκου της χρονιάς, και ανακηρύχτηκε έστω και άτυπα ως “σύγχρονος ηγέτης του Progressive Rock”.

STEVEN WILSON
Πέμπτη 5 Μαΐου 2016 στο Badminton Theater



Εισιτήρια: 25/ 30/ 35/ 40/ 45 ευρώ

Προπώληση: viva.gr / 11876 / abcd.gr / 210 8840600 /
καταστήματα Public, Media Markt, Ianos, Seven Spots, Reload

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ