Saturday, 6 February 2016

Αυτός που έκανε ό,τι ήθελε

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016 - «Αυτός που έκανε ό,τι ήθελε» είναι ο τίτλος της παράστασης σε σενάριο και σκηνοθεσίας της γνωστής θεατρανθρώπου της Θεσσαλονίκης Δήμητρας Τσάκου, που ανεβαίνει στην σκηνή του Θεατρου Αυλαία, με την συμμετοχή πλειάδας αξιόλογων συντελεστών. Ανάμεσα τους συγκαταλέγεται ο γνωστός εικαστικός Θάνος Καρώνης ο οποίος επιμελείται τα σκηνικά και τα κοστούμια, ενώ παίζουν οι ηθοποιοί Γιάννης Δρόσος, Διονύσης Καραθανάσης, Πέτρος Μαλιάρας, Βάλια Μωραϊτοπούλου, Δήμητρα Σταματίου. Η παράσταση θα διαρκέσει 15 Φεβρουαρίου - 15 Μαρτίου 2016 και θα παίζει κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00.

Ο «Αυτός που έκανε ό,τι ήθελε» πράττει κατά βούληση, χωρίς κανέναν ηθικό φραγμό ή κοινωνικό περιορισμό. Αν και αποτελεί έναν άνθρωπο του σήμερα, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, παρόλα αυτά συμπεριφέρεται ανάλογα με την διάθεση του, αψηφώντας τόσο τις κοινωνικές και πολιτικές δομές, όσο και το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον. Παραδόξως πως, κατορθώνει να επιβιώνει και να ελίσσεται, δημιουργώντας στον θεατή μια αίσθηση ονείρωξης, ταυτόχρονα θαυμασμό, αλλά και φθόνο. Σταδιακά, ωστόσο, αρχίζουν να δημιουργούνται αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτή η δύναμη της θέλησης πηγάζει από τον ίδιο ή είναι υποκινούμενη. Ένας επιστήμονας, με τον οποίο ο άντρας συνδέεται από παλιά, θα παίξει καταλυτικό ρόλο στο ερώτημα αυτό. Ωστόσο, μια γυναίκα που μπαίνει με το έτσι θέλω στη ζωή του, θα ανατρέψει εντελώς τα δεδομένα. Άραγε ο άνθρωπος αυτός κάνει πραγματικά ό,τι θέλει; Και με ποιον τρόπο θα πληρώσει τις συνέπειες των πράξεων του, που είναι αναπόφευκτες; Το κύριο ερώτημα που διατρέχει την παράσταση είναι το κατά πόσο τελικά είναι «ελεύθερη» η ελεύθερη βούληση. Με άλλα λόγια, είναι το θέλω μας στην σύγχρονη κοινωνία ετεροκαθοριζόμενο και αν ναι, από ποιους παράγοντες επηρεάζεται; Η ανθρώπινη συμπεριφορά καθορίζεται από εξωτερικούς παράγοντες ή από μια ατομική πράξη θέλησης; Διαμορφώνουν άραγε τα γονίδια τις κοινωνικές μας επιθυμίες; Το δίκαιο και η ηθική είναι αιτήματα της φύσης ή των κοινωνικών θεσμών; Μπορεί ο άνθρωπος να πάρει μέρος στην δημιουργία του και να αυτοπροσδιοριστεί; Και κατ’ επέκταση, υπάρχει τελικά τρόπος να κάνουμε ό,τι θέλουμε; Ελεύθερη βούληση: κατασκευασμένη αλήθεια ή αναγκαία ψευδαίσθηση;



Συντελεστές
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Δήμητρα Τσάκου
Σκηνικά - Κοστούμια: Θάνος Καρώνης
Μουσική: Διαμαντής Αδαμαντίδης
Χορογραφίες - Κίνηση: Δήμητρα Μαυρογένη
Φωτισμοί: Δήμητρα Αλουτζανίδου
Οργάνωση Παραγωγής: Απόστολος Λιάπης
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Βίντεο Τρέιλερ: Δημήτρης Βαβάτσης, Δημήτρης Μουγκός

Παίζουν: Γιάννης Δρόσος, Διονύσης Καραθανάσης, Πέτρος Μαλιάρας, Βάλια Μωραϊτοπούλου, Δήμητρα Σταματίου

Η αφίσα είναι ένα έργο του Σύριου εικαστικού Fadi Yagizi που ευγενώς παραχώρησε στην παράσταση.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
15 Φεβρουαρίου - 15 Μαρτίου 2016

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
80’

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
www.viva.gr, Public, Seven spots, Ιανός, Reload και στο ταμείο του Θεάτρου Αυλαία

ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ
Τετάρτη – Κυριακή 10:30-13:30, 17:30-21:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Πλατεία ΧΑΝΘ(Πλευρά Τσιμισκή)
Τ: 2310 237700
E: info@avlaiatheatre.gr
W:www.avlaiatheatre.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ