Wednesday, 17 February 2016

Χριστίνα Μπούκουρ: Πορτραίτα της μνήμης σε οικείους χώρους

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016 - H Myrό Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής της σειράς έργων Χριστίνας Μπούκουρ με τίτλο “Μνήμης Σπαράγματα”, την Πέμπτη 10 Μαρτίου του 2016 στις 20.00 (οκτώ το βράδυ), Νικηφόρου Φωκά 8, κοντά στον Λευκό Πύργο.

Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Το πνεύμα του χώρου αιχμαλωτίζει στην ζωγραφική της η Ρουμάνα ζωγράφος Χριστίνα Μπούκουρ η οποία είναι καθιερωμένη ως εικαστικός για την απεικόνιση εσωτερικών σπιτιών. Μνημεία μνημών σε σπίτια και χώρους που φτιάχθηκαν και κατοικήθηκαν από ανθρώπους τους οποίους ξεπερνούν αναπόφευγα σε διάρκεια ζωής, τα παλιά σπίτια έχουν μιαν δικιά τους ζωή, που συχνά αισθανόμαστε ότι ξεφεύγει από τον απλό αντικατοπτρισμό των βίων των κατοίκων τους και συνεχίζει ακόμα και μόνη της μέσα από τις αντηχήσεις του παρελθόντος. Ιδιαίτερο ρόλο στα έργα της Μπούκουρ παίζει η αποτύπωση του φωτός, που κατακυριαρχείται από μία Μεσογειακή γλυκύτυτα, θυμίζοντας τους χώρους που “διαβάζουμε” στους πίνακες του Γύζη, ενώ οι υφές των τοίχων αποπνέουν μια υλική φθορά με αυτάρκη πνευματικότητα της γνώσης της αρχής, της πορείας και του τέλους των πραγμάτων.



Σύντομο βιογραφικό
Η Χριστίνα Μπούκουρ είναι ρουμάνα ζωγράφος που ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη. Η ζωγράφος αρχικά φοίτησε στο Λύκειο Τέχνης Tg. Mures, Ρουμανία στην Ρουμανία και στην συνέχεια αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, “loan Andreescu”, που βρίσκεται στην Cluj-Napoca ως κάτοχος πτυχίου Ζωγραφικής. Το 2007 ολοκλήρωσε τις σπουδές της με Master of Arts στο ίδιο πανεπιστήμιο. Έχει δείξει την δουλειά της σε 3 ατομικές εκθέσεις και περισσότερες από 20 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 16 Απριλίου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ