Wednesday, 17 February 2016

Χριστίνα Μπούκουρ: Πορτραίτα της μνήμης σε οικείους χώρους

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016 - H Myrό Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής της σειράς έργων Χριστίνας Μπούκουρ με τίτλο “Μνήμης Σπαράγματα”, την Πέμπτη 10 Μαρτίου του 2016 στις 20.00 (οκτώ το βράδυ), Νικηφόρου Φωκά 8, κοντά στον Λευκό Πύργο.

Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Το πνεύμα του χώρου αιχμαλωτίζει στην ζωγραφική της η Ρουμάνα ζωγράφος Χριστίνα Μπούκουρ η οποία είναι καθιερωμένη ως εικαστικός για την απεικόνιση εσωτερικών σπιτιών. Μνημεία μνημών σε σπίτια και χώρους που φτιάχθηκαν και κατοικήθηκαν από ανθρώπους τους οποίους ξεπερνούν αναπόφευγα σε διάρκεια ζωής, τα παλιά σπίτια έχουν μιαν δικιά τους ζωή, που συχνά αισθανόμαστε ότι ξεφεύγει από τον απλό αντικατοπτρισμό των βίων των κατοίκων τους και συνεχίζει ακόμα και μόνη της μέσα από τις αντηχήσεις του παρελθόντος. Ιδιαίτερο ρόλο στα έργα της Μπούκουρ παίζει η αποτύπωση του φωτός, που κατακυριαρχείται από μία Μεσογειακή γλυκύτυτα, θυμίζοντας τους χώρους που “διαβάζουμε” στους πίνακες του Γύζη, ενώ οι υφές των τοίχων αποπνέουν μια υλική φθορά με αυτάρκη πνευματικότητα της γνώσης της αρχής, της πορείας και του τέλους των πραγμάτων.



Σύντομο βιογραφικό
Η Χριστίνα Μπούκουρ είναι ρουμάνα ζωγράφος που ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη. Η ζωγράφος αρχικά φοίτησε στο Λύκειο Τέχνης Tg. Mures, Ρουμανία στην Ρουμανία και στην συνέχεια αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, “loan Andreescu”, που βρίσκεται στην Cluj-Napoca ως κάτοχος πτυχίου Ζωγραφικής. Το 2007 ολοκλήρωσε τις σπουδές της με Master of Arts στο ίδιο πανεπιστήμιο. Έχει δείξει την δουλειά της σε 3 ατομικές εκθέσεις και περισσότερες από 20 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 16 Απριλίου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.