Thursday, 11 February 2016

Δημοπρασία με έμφαση στην Ελληνική Τέχνη και την Φιλανθρωπία

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016 - Με έμφαση στην τέχνη και με μία σημαντική φιλανθρωπική δράση ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House (2ο χλμ. δρόμου Σουρωτής Αγίου Αντωνίου, Σουρωτή Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης που θα λάβει χώρα την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 στις 12.00 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την δημοπρασία κλέβουν τις εντυπώσεις εξαιρετικής ποιότητας και συλλεκτικού ενδιαφέροντος έργα τέχνης από κλασσικούς Έλληνες ζωγράφους, αλλά και νεότερους εγκαθιδρυμένους δημιουργούς.

Μεταξύ των κλασσικών πινάκων της δημοπρασίας ξεχωρίζει μία εντυπωσιακή σπάνια θαλασσογραφία του Σπυρίδωνος Προσαλέντη (Lot 192), ενός από τους πλέον γνωστούς Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα,του οποίου τα έργα του χαρακτηρίζει ο συνδυασμός ακαδημαϊκού ύφους με τη ρεαλιστική απόδοση. Δύο έργα του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, και κατάλογος στον οποίο καταγράφονται που αναφέρει την έκθεσή τους από το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας(Lot 190), είναι χαρακτηριστικά του ύφους του δημιουργού. Επίσης, χαρακτηριστικός πίνακας του Δημήτρη Γιολδάση, μαθητή των των Δ. Γερανιώτη, Σ. Βικάτο και Γ. Ιακωβίδη. Και χαρακτηριστικού Έλληνα ζωγράφου του 20ου αιώνα συναντάμε στο Lot 198. Πρόκειται για τοπιογραφία του Θεσσαλικού κάμπου. Τέλος, ένα δίπτυχο έργων του Γιώργου Παραλή, που αναδεικνύουν τους δεσμούς του με την αγιογραφία. Εκτός από τους Ελληνικούς πίνακες στον τομέα της κλασσικής τέχνης της δημοπρασίας αναμφίβολα κυριαρχεί μουσειακής αξίας πίνακας με το αγαπημένο θέμα της εποχής 1670-1710 “Susanna and the Elders”, ο οποίος θα διατεθεί στην δημοπρασία σε σχετικά χαμηλή τιμή εκκίνησης. Το συλλεκτικό μουσειακής αξίας έργο έχει συντηρηθεί πριν από 30 χρόνια περίπου και είναι σε άριστη κατάσταση.
  • Δείτε όλα τα έργα του τομέα της Κλασσικής Τέχνης με κάθε λεπτομέρεια ΕΔΩ.



Στον τομέα της Σύγχρονης Τέχνης ξεχωρίζουν δύο σχέδια του Γιάννη Τσαρούχη, ένα εμβληματικό έργο του αναγνωρισμένου στο εξωτερικό νεαρού Έλληνα πορτραιτίστα Μιχάλη Τσακουντή, έργα του γνωστού στην Θεσσαλονίκη εξαίρετου ζωγράφου Χάρη Μητρούση, τέσσερις τοπιογραφίες – πρώιμα έργα του ανερχόμενου ζωγράφου Δήμου Κηπουρού, χαρακτηριστικά έργα της ζωγράφου Ιουλίας Μανούση, το εμβληματικό έργο “Ίκαρος” του Πατρινού εικαστικού Ορέστη Διαμάντη, και υδατογραφίες του γνωστού και πολύ αγαπημένου Θεσσαλονικιού εικαστικού Γιώργου Πολίτη. Κατά τα άλλα  ο τομέας έχει να επιδείξει ζωγραφική σε χαρτί της Χριστίνας Ζυγούρη, και ενδιαφέροντα σύγχρονα χαρακτικά της Κριαστιάνας Ηλιοπούλου – Χοπιρτεάν, του Γιάννη Μονογυιού και του Γιώργου Πάλλη. Την παράσταση κλέβει η σύγχρονη γλυπτική. Αναμφισβήτητα εξέχουσα συμμετοχή στον τομέα Σύγχρονης Τέχνης της δημοπρασίας είναι ο Γκέλας Κεσίδης. Δύο διάσημα έργα του γλύπτη, ο”Ηρακλής” του, και η “Σαπφώ” του, σε μπρούντζο εκπροσωπούν το σημαντικό δημιουργό. Άλλα πέντε μπρούντζινα γλυπτά, του βραβευμένου Θεσσαλονικιού γλύπτη Γαβριήλ Ανδρονικίδη, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται το διάσημο μικρογλυπτό του “Ζεϊμπέκικος”.

  • Δείτε όλους τους πίνακες Σύγχρονης Τέχνης ΕΔΩ.
  • Δείτε όλα τα Σύγχρονα Χαρακτικά ΕΔΩ.
  • Δείτε όλα τα γλυπτά ΕΔΩ.


Δωρεά στο “Άσυλο του Παιδιού”
Αναγνωρίζοντας την φιλανθρωπική δράση της δημοπρασίας οικογένεια δωρητών προς το “Άσυλο του Παιδιού”, ένα από τα σημαντικότερα και παλαιότερα ακόμα εν ενεργεία φιλανθρωπικά σωματεία της Θεσσαλονίκης με κεφαλαιώδες και πολυσχιδές έργο, διέθεσε αριθμό επίπλων και άλλων στοιχείων οικοσκευής των οποίων τα έσοδα θα διατεθούν υπέρ των σκοπών του Ασύλου. Πρόκειται για τα Lots  . Το Άσυλο του παιδιού είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που, από το 1919, επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στη σωστή κάλυψη των βασικών αναγκών (στέγαση, σίτιση, ανάπαυση κ.λ.π) και στη συνεχή βελτίωση της διαπαιδαγώγησης παιδιών εργαζομένων γονέων, βρεφικής μέχρι σχολικής ηλικίας, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Μάθετε περισσότερα για το Ίδρυμα στο διαδίκτυο, στην διεύθυνση www.asylopaidiou.gr/

Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν εξαιρετικής ποιότητας, στυλ και εποχής έπιπλα – αντίκες του 19ου αιώνα, που μπορούν να εξοπλίσουν ολόκληρο σπίτι. Βιβλιοθήκες, σεκρετέρ, τραπεζαρίες και μικρότερα έπιπλα καλαίσθητου design εκπλήσσουν με την λειτουργικότητα τους και την στιβαρή παρουσία τους. Στην κατηγορία “Βιβλία και Έγγραφα” ξεχωρίζει ένα δερματόδετο παλαίτυπο προσκυνητάριο εκδοθέν το 1787 γεμάτο με γκραβούρες της εποχής, καθώς επίσης μία ελληνική έκδοση της “Θείας Κωμωδίας” του 1894.

Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον οίκο μέχρι και μία μέρα πριν την διεξαγωγή της δημοπρασίας κατόπιν ραντεβού για να δουν από κοντά όλα τα αντικείμενα, ή/και να τα δουν online στην διευθυνση www.myroauctions.gr. Για ραντεβού επικοινωνήστε απευθείας για με τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212).

Tips & Tricks
Οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν στις 12.00 και η διαδικασία στις 12.30. Στην δημοπρασία είναι ευπρόσδεκτοι παρατηρητές και η είσοδος είναι ελέυθεροι για όλους. Αν θέλετε να "χτυπήσετε", δηλαδή να διεκδικήσετε κάποιο αντικείμενο της δημοπρασίας, θα πρέπει να εγγραφείτε, πράγμα που μπορείτε να κάνετε με την ταυτότητα ή το διαβατήριο σας, ενώ στη συνέχεια θα λάβετε μία πινακίδα που θα αναγράφει τον αριθμό σας, με την χρήση της οποίας μπορείτε να διεκδικήσετε κάποιο αντικείμενο.



Δεν πρέπει να διεκδικήσετε κάποιο αντικείμενο αν προηγούμένως δεν το έχετε δει από κοντά: η δημοπρασία είναι estate sale, πράγμα που -μεταξύ άλλων- σημαίνει ότι δέχεται αντικείμενα από τους πωλητές στην κατάσταση που βρίσκονται, δηλαδή πιθανώς ακόμα και με κάποιες φθορές. Θα πρέπει να εξετάσετε τα αντικείμενα πριν αποφασίσετε να τα αποκτήσετε. Εφόσον κερδίσετε κάποιο αντικείμενο θα πρέπει να το πληρώσετε. Αμφισβήτηση της αγοράς δεν είναι εφικτή.

Ίσως παρατηρήσετε ότι πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης έχουν τιμή εκκίνησης μόλις 10 ευρώ. Σταματήστε να τρίβετε τα μάτια σας: σαφώς, η αξία τους είναι πολλές φορές μεγαλύτερη. Απλώς ο δημοπράτης είναι βέβαιος ότι οι συμμετέχοντες είναι σε θέση να αντιληφθούν την σημαντική αξία του κάθε αντικειμένου και να κάνουν τις ανάλογες προσφορές. Σταθμίζοντας την τιμή εκκίνηση τόσο χαμηλά, μπορούν να όλοι να δοκιμάσουν να πάρουν ένα αντικείμενο, και, ίσως να το κερδίσουν αν αυτό παραμείνει σε επίπεδα κόστους που μπορούν να ανταπεξέλθουν. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι στην αμερικάνικου τύπου δημοπρασία του  Myrό Antiques House, το λεγόμενο "Reserve Price" (ορισμένοι το λένε "Τιμή Διακράτησης" στα Ελληνικά, αν και ό όρος δεν είναι απόλυτα δόκιμος) ταυτίζεται με την τιμή εκκίνησης. Έτσι δεν υπάρχει η περίπτωση, να κερδίσετε ένα αντικείμενο αλλά ο οίκος να επικαλεστεί κάποιο κρυφό όριο τιμής που δεν επιτεύχθηκε, όπως συμβαίνει συχνά σε άλλου τύπου δημοπρασίες.

Μετάβαση
Αν επιθυμείτε να μην χρησιμοποιήσετε δικό σας όχημα μπορείτε να μεταβείτε στην δημοπρασία επιβιβαζόμενοι στο πολυτελές πούλμαν του Οίκου το οποίο θα ξεκινήσει στις 11.30 από τον Λευκό Πύργο, ή, σε δεύτερο πούλμαν που θα ξεκινήσει από το Hyatt Regency Thessaloniki Hotel στις 11.45 και θα μεταφέρει τους επισκέπτες στην έδρα του Οίκου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Μετά  το τέλος της δημοπρασίας και τα δύο πούλμαν θα επιστρέψουν στις αφετηρίες τους.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.