Thursday, 11 February 2016

Δημοπρασία με έμφαση στην Ελληνική Τέχνη και την Φιλανθρωπία

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016 - Με έμφαση στην τέχνη και με μία σημαντική φιλανθρωπική δράση ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House (2ο χλμ. δρόμου Σουρωτής Αγίου Αντωνίου, Σουρωτή Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης που θα λάβει χώρα την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 στις 12.00 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την δημοπρασία κλέβουν τις εντυπώσεις εξαιρετικής ποιότητας και συλλεκτικού ενδιαφέροντος έργα τέχνης από κλασσικούς Έλληνες ζωγράφους, αλλά και νεότερους εγκαθιδρυμένους δημιουργούς.

Μεταξύ των κλασσικών πινάκων της δημοπρασίας ξεχωρίζει μία εντυπωσιακή σπάνια θαλασσογραφία του Σπυρίδωνος Προσαλέντη (Lot 192), ενός από τους πλέον γνωστούς Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα,του οποίου τα έργα του χαρακτηρίζει ο συνδυασμός ακαδημαϊκού ύφους με τη ρεαλιστική απόδοση. Δύο έργα του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, και κατάλογος στον οποίο καταγράφονται που αναφέρει την έκθεσή τους από το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας(Lot 190), είναι χαρακτηριστικά του ύφους του δημιουργού. Επίσης, χαρακτηριστικός πίνακας του Δημήτρη Γιολδάση, μαθητή των των Δ. Γερανιώτη, Σ. Βικάτο και Γ. Ιακωβίδη. Και χαρακτηριστικού Έλληνα ζωγράφου του 20ου αιώνα συναντάμε στο Lot 198. Πρόκειται για τοπιογραφία του Θεσσαλικού κάμπου. Τέλος, ένα δίπτυχο έργων του Γιώργου Παραλή, που αναδεικνύουν τους δεσμούς του με την αγιογραφία. Εκτός από τους Ελληνικούς πίνακες στον τομέα της κλασσικής τέχνης της δημοπρασίας αναμφίβολα κυριαρχεί μουσειακής αξίας πίνακας με το αγαπημένο θέμα της εποχής 1670-1710 “Susanna and the Elders”, ο οποίος θα διατεθεί στην δημοπρασία σε σχετικά χαμηλή τιμή εκκίνησης. Το συλλεκτικό μουσειακής αξίας έργο έχει συντηρηθεί πριν από 30 χρόνια περίπου και είναι σε άριστη κατάσταση.
  • Δείτε όλα τα έργα του τομέα της Κλασσικής Τέχνης με κάθε λεπτομέρεια ΕΔΩ.



Στον τομέα της Σύγχρονης Τέχνης ξεχωρίζουν δύο σχέδια του Γιάννη Τσαρούχη, ένα εμβληματικό έργο του αναγνωρισμένου στο εξωτερικό νεαρού Έλληνα πορτραιτίστα Μιχάλη Τσακουντή, έργα του γνωστού στην Θεσσαλονίκη εξαίρετου ζωγράφου Χάρη Μητρούση, τέσσερις τοπιογραφίες – πρώιμα έργα του ανερχόμενου ζωγράφου Δήμου Κηπουρού, χαρακτηριστικά έργα της ζωγράφου Ιουλίας Μανούση, το εμβληματικό έργο “Ίκαρος” του Πατρινού εικαστικού Ορέστη Διαμάντη, και υδατογραφίες του γνωστού και πολύ αγαπημένου Θεσσαλονικιού εικαστικού Γιώργου Πολίτη. Κατά τα άλλα  ο τομέας έχει να επιδείξει ζωγραφική σε χαρτί της Χριστίνας Ζυγούρη, και ενδιαφέροντα σύγχρονα χαρακτικά της Κριαστιάνας Ηλιοπούλου – Χοπιρτεάν, του Γιάννη Μονογυιού και του Γιώργου Πάλλη. Την παράσταση κλέβει η σύγχρονη γλυπτική. Αναμφισβήτητα εξέχουσα συμμετοχή στον τομέα Σύγχρονης Τέχνης της δημοπρασίας είναι ο Γκέλας Κεσίδης. Δύο διάσημα έργα του γλύπτη, ο”Ηρακλής” του, και η “Σαπφώ” του, σε μπρούντζο εκπροσωπούν το σημαντικό δημιουργό. Άλλα πέντε μπρούντζινα γλυπτά, του βραβευμένου Θεσσαλονικιού γλύπτη Γαβριήλ Ανδρονικίδη, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται το διάσημο μικρογλυπτό του “Ζεϊμπέκικος”.

  • Δείτε όλους τους πίνακες Σύγχρονης Τέχνης ΕΔΩ.
  • Δείτε όλα τα Σύγχρονα Χαρακτικά ΕΔΩ.
  • Δείτε όλα τα γλυπτά ΕΔΩ.


Δωρεά στο “Άσυλο του Παιδιού”
Αναγνωρίζοντας την φιλανθρωπική δράση της δημοπρασίας οικογένεια δωρητών προς το “Άσυλο του Παιδιού”, ένα από τα σημαντικότερα και παλαιότερα ακόμα εν ενεργεία φιλανθρωπικά σωματεία της Θεσσαλονίκης με κεφαλαιώδες και πολυσχιδές έργο, διέθεσε αριθμό επίπλων και άλλων στοιχείων οικοσκευής των οποίων τα έσοδα θα διατεθούν υπέρ των σκοπών του Ασύλου. Πρόκειται για τα Lots  . Το Άσυλο του παιδιού είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που, από το 1919, επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στη σωστή κάλυψη των βασικών αναγκών (στέγαση, σίτιση, ανάπαυση κ.λ.π) και στη συνεχή βελτίωση της διαπαιδαγώγησης παιδιών εργαζομένων γονέων, βρεφικής μέχρι σχολικής ηλικίας, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Μάθετε περισσότερα για το Ίδρυμα στο διαδίκτυο, στην διεύθυνση www.asylopaidiou.gr/

Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν εξαιρετικής ποιότητας, στυλ και εποχής έπιπλα – αντίκες του 19ου αιώνα, που μπορούν να εξοπλίσουν ολόκληρο σπίτι. Βιβλιοθήκες, σεκρετέρ, τραπεζαρίες και μικρότερα έπιπλα καλαίσθητου design εκπλήσσουν με την λειτουργικότητα τους και την στιβαρή παρουσία τους. Στην κατηγορία “Βιβλία και Έγγραφα” ξεχωρίζει ένα δερματόδετο παλαίτυπο προσκυνητάριο εκδοθέν το 1787 γεμάτο με γκραβούρες της εποχής, καθώς επίσης μία ελληνική έκδοση της “Θείας Κωμωδίας” του 1894.

Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον οίκο μέχρι και μία μέρα πριν την διεξαγωγή της δημοπρασίας κατόπιν ραντεβού για να δουν από κοντά όλα τα αντικείμενα, ή/και να τα δουν online στην διευθυνση www.myroauctions.gr. Για ραντεβού επικοινωνήστε απευθείας για με τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212).

Tips & Tricks
Οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν στις 12.00 και η διαδικασία στις 12.30. Στην δημοπρασία είναι ευπρόσδεκτοι παρατηρητές και η είσοδος είναι ελέυθεροι για όλους. Αν θέλετε να "χτυπήσετε", δηλαδή να διεκδικήσετε κάποιο αντικείμενο της δημοπρασίας, θα πρέπει να εγγραφείτε, πράγμα που μπορείτε να κάνετε με την ταυτότητα ή το διαβατήριο σας, ενώ στη συνέχεια θα λάβετε μία πινακίδα που θα αναγράφει τον αριθμό σας, με την χρήση της οποίας μπορείτε να διεκδικήσετε κάποιο αντικείμενο.



Δεν πρέπει να διεκδικήσετε κάποιο αντικείμενο αν προηγούμένως δεν το έχετε δει από κοντά: η δημοπρασία είναι estate sale, πράγμα που -μεταξύ άλλων- σημαίνει ότι δέχεται αντικείμενα από τους πωλητές στην κατάσταση που βρίσκονται, δηλαδή πιθανώς ακόμα και με κάποιες φθορές. Θα πρέπει να εξετάσετε τα αντικείμενα πριν αποφασίσετε να τα αποκτήσετε. Εφόσον κερδίσετε κάποιο αντικείμενο θα πρέπει να το πληρώσετε. Αμφισβήτηση της αγοράς δεν είναι εφικτή.

Ίσως παρατηρήσετε ότι πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης έχουν τιμή εκκίνησης μόλις 10 ευρώ. Σταματήστε να τρίβετε τα μάτια σας: σαφώς, η αξία τους είναι πολλές φορές μεγαλύτερη. Απλώς ο δημοπράτης είναι βέβαιος ότι οι συμμετέχοντες είναι σε θέση να αντιληφθούν την σημαντική αξία του κάθε αντικειμένου και να κάνουν τις ανάλογες προσφορές. Σταθμίζοντας την τιμή εκκίνηση τόσο χαμηλά, μπορούν να όλοι να δοκιμάσουν να πάρουν ένα αντικείμενο, και, ίσως να το κερδίσουν αν αυτό παραμείνει σε επίπεδα κόστους που μπορούν να ανταπεξέλθουν. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι στην αμερικάνικου τύπου δημοπρασία του  Myrό Antiques House, το λεγόμενο "Reserve Price" (ορισμένοι το λένε "Τιμή Διακράτησης" στα Ελληνικά, αν και ό όρος δεν είναι απόλυτα δόκιμος) ταυτίζεται με την τιμή εκκίνησης. Έτσι δεν υπάρχει η περίπτωση, να κερδίσετε ένα αντικείμενο αλλά ο οίκος να επικαλεστεί κάποιο κρυφό όριο τιμής που δεν επιτεύχθηκε, όπως συμβαίνει συχνά σε άλλου τύπου δημοπρασίες.

Μετάβαση
Αν επιθυμείτε να μην χρησιμοποιήσετε δικό σας όχημα μπορείτε να μεταβείτε στην δημοπρασία επιβιβαζόμενοι στο πολυτελές πούλμαν του Οίκου το οποίο θα ξεκινήσει στις 11.30 από τον Λευκό Πύργο, ή, σε δεύτερο πούλμαν που θα ξεκινήσει από το Hyatt Regency Thessaloniki Hotel στις 11.45 και θα μεταφέρει τους επισκέπτες στην έδρα του Οίκου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Μετά  το τέλος της δημοπρασίας και τα δύο πούλμαν θα επιστρέψουν στις αφετηρίες τους.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ