Monday, 25 January 2016

Ricercar | Συναυλία Μπαρόκ Μουσικής στο Βαφοπούλειο

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016 - Το Ricercar είναι ένα Οργανικό Σύνολο με ένα σταθερό πυρήνα 20 μουσικών. Το ρεπερτόριο του συνόλου περιλαμβάνει κυρίως έργα της περιόδου του Μπαρόκ. Από το 2012 συμμετέχει στα πολιτιστικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης με συναυλίες σε διάφορους χώρους της πόλης. Το ερχόμενο Σάββατο στις 20.30 θα παρουσιάσει μία συναυλία στο Βαφοπούλειο (Διεύθυνση: Γ. Βαφόπουλου 3, Θεσσαλονίκη 54646, τηλ. 2310-225172, 2310-231431), με χαρακτηριστικά έργα Purcell, Corelli, Bach, Vivaldi και άλλων δημιουργών με δυνατούς δεσμούς με το Μπαρόκ. Η συναυλία θα περιλάβει και κλασσικό τραγούδι της εποχής και θα διαρκέσει μιάμιση ώρα περίπου. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Το πρόγραμμα της βραδυάς έχει ως ακολούθως:

1. Corelli: Concerto για 2 βιολιά και τσέλο και ορχήστρα
2. Corelli: Concerto για 2 βιολιά και τσέλο και ορχήστρα
3. Purcell: Εισαγωγή από την όπερα Διδώ και Αινείας
4. Bach: 2 φούγκες από το έργο η Τέχνη της Φούγκας
5. Vivaldi κοντσέρτο για φαγκότο
6. Marcello κοντσέρτο για όμποε
7. Άρια για σοπράνο V'adoro pupille Handel - Giulio Cesare
8. Άρια για σοπράνο Piangero Handel - Giulio Cesare
9. Άρια για σοπράνο Dido's Lament Purcel - Dido and Aeneas
10. Άρια για σοπράνο sposa non mi conosci Giacomelli - Merope
11. Ντουέτο για 2 σοπράνο Mareta mareta no'm faces plorar ανώνυμος
12. Άρια για σοπράνο Aria Vedro con mio diletto του Vivaldi

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.