Tuesday, 12 January 2016

Puzzle Project: Mια εικαστική φιλανθρωπική δράση κατά των ναρκωτικών


Πίνακας του Δήμου Κηπουρού
Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016 - Η Myrό Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια του Puzzle Project, μία συνέκθεσης 26 καλλιτέχνων στον χώρο της “Κόγχη” τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν υπέρ των σκοπών του κέντρου “Απεξάρτηση”, την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες έχουν επιλεγεί από τον Επιμελητή κ. Πάρη Καπράλο να συμμετέχουν με τρία έργα τους μικρών διαστάσεων ο καθένας. Στο πλαίσιο του project η γκαλερί θα εκθέσει κορνιζαρισμένα έργα μέγιστης διάστασης κορνίζας τα 25 εκατοστά, με ασύμμετρο τρόπο, που θα θυμίζει παζλ στον χώρο της Myrό Κόγχη. Ζωγραφική, χαρακτική, κολλάζ, σε χαρτί, καμβά, και άλλα υλικά, αποτελούν τα έργα, που αναρτώνται στους τοίχους του χώρου “Κόγχη” έτσι ώστε εφαπτώμενα να σχηματίζουν ένα μεγάλο πάζλ. Τα έργα διατίθενται προς απόκτηση από την γκαλερί στο φιλότεχνο κοινό σε κοινή πολύ χαμηλή τιμή, για όλα τα έργα, με στόχο να μπορούν να συνδράμουν όλοι στην υποστήριξη ενός ευγενούς σκοπού και παράλληλα να αποκτήσουν ένα ποιοτικό έργο τέχνης. Το ποσοστό εσόδων που αναλογεί στην γκαλερί θα αποδοθεί σε φιλανθρωπικό σκοπό, ενώ οι καλλιτέχνες θα λάβουν κανονικά τα χρήματα που τους αναλογούν από την πώληση του έργου τους.

Πίνακας του
Γιώργου Σαλπιγκίδη
Στόχος του project είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό αναφορικά με πρωτοβουλίες που αξίζουν κοινωνικής στήριξης, και να συστήσουμε στο φιλότεχνο κοινό της πόλης φορείς και ανθρώπους που με τις διαρκείς προσπάθειες τους συμβάλλουν στην στήριξη ευπαθών ομάδων. Με την πεποίθηση ότι καθένας μας θα μπορούσε να είναι θύμα εξαρτήσεων, αλλά και με γνώμονα το διαρκές και συνεχές του συντεταγμένου έργου που προσφέρει η “Απεξάρτηση” ας προσκαλούμε να τους γνωρίσετε και να αγκαλιάσετε την προσπάθεια τους”, σημείωσε ο κ. Καπράλος.

Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι καλλιτέχνες: Καληάνθη Βογδοπούλου, Άννα Γκιώτη, Γεωργία Γρηγοριάδου, Στέλιος Διαμαντάκης, Ολυμπία Ζήση, Χριστίνα Ζυγούρη, Κριστιάννα Ηλιοπούλου - Χοπιρτεάν, Φλοριάνα Ηλιοπούλου, Ευθαλία Καδέρογλου, Θεώνη Καρακάντζου, Δανάη Σουζάνα Καράλη, Δήμος Κηπουρός, Φώτης Κλογέρης, Ιουλία Μανούση, Γιούλη Μάντζου, Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, Θανάσης Μπαμπάνης, Χάρης Μητρούσης, Μαρία Μιντιούρη, Έλλη Ναλμπάντη, Ναταλία Παπαχρήστου, Δημήτρης Πετρόπουλος, Γιώργος Σαλπιγκίδης, Βίκη Σαμουηλίδου, Εύα Τζαγκαράκη, Αγγελίνα Τσουμάνη, Βενετία Υφαντίδου. Πατήστε το όνομα του κάθε καλλιτέχνη για να δείτε βιογραφικό και δείγμα έργων του.

Ζωγραφικό  σχέδιο της Βαλεντίνης Μαυροδόγλου
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 21 Ιανουαρίου μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά  με το Κέντρο Έρευνας Συμπεριφορών Εθισμού "Απεξάρτηση"
Το Κέντρο Έρευνας Συμπεριφορών Εθισμού ιδρύθηκε το 2007 στη Θεσσαλονίκη με στόχο την προσφορά βοήθειας σε εξαρτημένα άτομα ώστε να σπάσουν τον ατελείωτο κύκλο του εθισμού. Απευθύνεται σε όλους όσους υποφέρουν από την εξάρτηση των ναρκωτικών και του αλκοόλ, βοηθώντας τους με σεβασμό να νικήσουν τις δυσκολίες τους και να αποκτήσουν νέες δυνατότητες και προοπτικές στη ζωή τους. Το θεραπευτικό πρόγραμμα, η διάρκεια του οποίου είναι 17 εβδομάδες το κλειστό και 17 εβδομάδες το ανοικτό, είναι συνδυασμός τριών θεραπευτικών προσεγγίσεων της υπαρξιστικής, προσωποκεντρικής και γνωστικοσυμπεριφορικής-12 βήματα των Ν.Α. Το κέντρο βρίσκεται μέσα σε ένα κήπο τεσσάρων στρεμμάτων σε μία ήσυχη, ιδανική για τον σκοπό αυτό τοποθεσία, στην περιοχή της Σουρωτής Θεσσαλονίκης. Εκτός από τους φιλικούς και άνετους χώρους διαμονής στις εγκαταστάσεις περιλαμβάνονται χώροι άσκησης και δημιουργικής απασχόλησης των θεραπευομένων. Μέχρι σήμερα το 88% των ατόμων που έχουν εισαχθεί και έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα παραμένουν «καθαροί». Περισσότερες πληροφορίες στο www.apexartisi.gr


Πίνακας της
Ιουλίας Μανούση
Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative.

H δράση εντάσσεται στο πλαίσιο ενός συνόλου πρωτοβουλιών ενίσχυσης φιλανθρωπικών και ακτιβιστικών δράσεων που αναπτύσσει το Myrό Antiques House μέσω των πολλών και ποικίλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων του. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.