Tuesday, 12 January 2016

Puzzle Project: Mια εικαστική φιλανθρωπική δράση κατά των ναρκωτικών


Πίνακας του Δήμου Κηπουρού
Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016 - Η Myrό Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια του Puzzle Project, μία συνέκθεσης 26 καλλιτέχνων στον χώρο της “Κόγχη” τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν υπέρ των σκοπών του κέντρου “Απεξάρτηση”, την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες έχουν επιλεγεί από τον Επιμελητή κ. Πάρη Καπράλο να συμμετέχουν με τρία έργα τους μικρών διαστάσεων ο καθένας. Στο πλαίσιο του project η γκαλερί θα εκθέσει κορνιζαρισμένα έργα μέγιστης διάστασης κορνίζας τα 25 εκατοστά, με ασύμμετρο τρόπο, που θα θυμίζει παζλ στον χώρο της Myrό Κόγχη. Ζωγραφική, χαρακτική, κολλάζ, σε χαρτί, καμβά, και άλλα υλικά, αποτελούν τα έργα, που αναρτώνται στους τοίχους του χώρου “Κόγχη” έτσι ώστε εφαπτώμενα να σχηματίζουν ένα μεγάλο πάζλ. Τα έργα διατίθενται προς απόκτηση από την γκαλερί στο φιλότεχνο κοινό σε κοινή πολύ χαμηλή τιμή, για όλα τα έργα, με στόχο να μπορούν να συνδράμουν όλοι στην υποστήριξη ενός ευγενούς σκοπού και παράλληλα να αποκτήσουν ένα ποιοτικό έργο τέχνης. Το ποσοστό εσόδων που αναλογεί στην γκαλερί θα αποδοθεί σε φιλανθρωπικό σκοπό, ενώ οι καλλιτέχνες θα λάβουν κανονικά τα χρήματα που τους αναλογούν από την πώληση του έργου τους.

Πίνακας του
Γιώργου Σαλπιγκίδη
Στόχος του project είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό αναφορικά με πρωτοβουλίες που αξίζουν κοινωνικής στήριξης, και να συστήσουμε στο φιλότεχνο κοινό της πόλης φορείς και ανθρώπους που με τις διαρκείς προσπάθειες τους συμβάλλουν στην στήριξη ευπαθών ομάδων. Με την πεποίθηση ότι καθένας μας θα μπορούσε να είναι θύμα εξαρτήσεων, αλλά και με γνώμονα το διαρκές και συνεχές του συντεταγμένου έργου που προσφέρει η “Απεξάρτηση” ας προσκαλούμε να τους γνωρίσετε και να αγκαλιάσετε την προσπάθεια τους”, σημείωσε ο κ. Καπράλος.

Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι καλλιτέχνες: Καληάνθη Βογδοπούλου, Άννα Γκιώτη, Γεωργία Γρηγοριάδου, Στέλιος Διαμαντάκης, Ολυμπία Ζήση, Χριστίνα Ζυγούρη, Κριστιάννα Ηλιοπούλου - Χοπιρτεάν, Φλοριάνα Ηλιοπούλου, Ευθαλία Καδέρογλου, Θεώνη Καρακάντζου, Δανάη Σουζάνα Καράλη, Δήμος Κηπουρός, Φώτης Κλογέρης, Ιουλία Μανούση, Γιούλη Μάντζου, Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, Θανάσης Μπαμπάνης, Χάρης Μητρούσης, Μαρία Μιντιούρη, Έλλη Ναλμπάντη, Ναταλία Παπαχρήστου, Δημήτρης Πετρόπουλος, Γιώργος Σαλπιγκίδης, Βίκη Σαμουηλίδου, Εύα Τζαγκαράκη, Αγγελίνα Τσουμάνη, Βενετία Υφαντίδου. Πατήστε το όνομα του κάθε καλλιτέχνη για να δείτε βιογραφικό και δείγμα έργων του.

Ζωγραφικό  σχέδιο της Βαλεντίνης Μαυροδόγλου
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 21 Ιανουαρίου μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά  με το Κέντρο Έρευνας Συμπεριφορών Εθισμού "Απεξάρτηση"
Το Κέντρο Έρευνας Συμπεριφορών Εθισμού ιδρύθηκε το 2007 στη Θεσσαλονίκη με στόχο την προσφορά βοήθειας σε εξαρτημένα άτομα ώστε να σπάσουν τον ατελείωτο κύκλο του εθισμού. Απευθύνεται σε όλους όσους υποφέρουν από την εξάρτηση των ναρκωτικών και του αλκοόλ, βοηθώντας τους με σεβασμό να νικήσουν τις δυσκολίες τους και να αποκτήσουν νέες δυνατότητες και προοπτικές στη ζωή τους. Το θεραπευτικό πρόγραμμα, η διάρκεια του οποίου είναι 17 εβδομάδες το κλειστό και 17 εβδομάδες το ανοικτό, είναι συνδυασμός τριών θεραπευτικών προσεγγίσεων της υπαρξιστικής, προσωποκεντρικής και γνωστικοσυμπεριφορικής-12 βήματα των Ν.Α. Το κέντρο βρίσκεται μέσα σε ένα κήπο τεσσάρων στρεμμάτων σε μία ήσυχη, ιδανική για τον σκοπό αυτό τοποθεσία, στην περιοχή της Σουρωτής Θεσσαλονίκης. Εκτός από τους φιλικούς και άνετους χώρους διαμονής στις εγκαταστάσεις περιλαμβάνονται χώροι άσκησης και δημιουργικής απασχόλησης των θεραπευομένων. Μέχρι σήμερα το 88% των ατόμων που έχουν εισαχθεί και έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα παραμένουν «καθαροί». Περισσότερες πληροφορίες στο www.apexartisi.gr


Πίνακας της
Ιουλίας Μανούση
Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative.

H δράση εντάσσεται στο πλαίσιο ενός συνόλου πρωτοβουλιών ενίσχυσης φιλανθρωπικών και ακτιβιστικών δράσεων που αναπτύσσει το Myrό Antiques House μέσω των πολλών και ποικίλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων του. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ