Sunday, 17 January 2016

Ανοικτή Πρόσκληση Ενδιαφέροντος | Oticons Faculty Film Music Competition 2016

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 - Ο διαγωνισμός Oticons Faculty είναι μία παγκόσμια πλατφόρμα όπου δίνεται η μοναδική ευκαιρία στους συμμετέχοντες, διάσημοι και επιτυχημένοι επαγγελματίες του χώρου να ακούσουν και να αξιολογήσουν τις υποβληθείσες δημιουργίες τους και κατόπιν να δώσουν ξεχωριστά στον καθένα πολύτιμες συμβουλές και αναλυτικά σχόλια σχετικά με αυτές! Επιπλέον, οι Νικητές του Διαγωνισμού έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν πολλούς από αυτούς τους αναγνωρισμένους κριτές, και να λάβουν προσωπικά mentoring αλλά και ένα σημαντικό δίκτυο γνωριμιών, που θα τους ανοίξει νέους ορίζοντες για την καριέρα τους.

Φέτος ο διαγωνισμός θα είναι ανοιχτός για Εγγραφές και Υποβολές μέχρι τις 10 Απριλίου 2016. Κάθε βήμα αυτού του διαγωνισμού θα γίνει και πάλι εξ ολοκλήρου online, στη διαδικτυακή πλατφόμα του διαγωνισμού (http://faculty.oticons.com): εγγραφή συμμετοχής, καταχώρηση (upload) των συνθέσεων, ακόμα και η ψηφοφορία και η τελική συνεδρίαση των κριτών. Ο Διαγωνισμός θα δέχεται εγγραφές μέχρι και τις 10 Απριλίου 2016. Οι 10 Φιναλίστ και οι 2 μεγάλοι Νικητές, που θα μοιραστούν τα βραβεία, θα ανακοινωθούν την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Τον διαγωνισμό ίδρυσε και διοργανώνει ένα από τα σημαντικότερα πλέον Ευρωπαικά πρακτορεία εκπροσώπησης συνθετών κινηματογραφικής μουσικής, το Oticons Ltd., μία Ελληνική πρωτοβουλία των Γιώργου Χριστόπουλου και Σταύρου Πλατσή. Ο μοναδικός διαγωνισμός κινηματογραφικής μουσικής, που είχε εν τη γενέσει του ως μόνο στόχο να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της μουσικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας, μέσω της εύρεσης και προώθησης εκπληκτικών ταλέντων στην σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής, επανέρχεται για 3η συνεχή χρονιά! Πολυ-βραβευμένοι με Όσκαρ, Bafta και Χρυσές Σφαίρες συνθέτες, μαζί με σημαντικούς οργανισμούς και φεστιβάλ, στηρίζουν και πάλι το μοναδικό αυτό - διεθνούς απήχησης - project. Την περσινή χρονιά, μεταξύ των 125 συμμετεχόντων, η Κριτική Επιτροπή επέλεξε δύο μεγάλους νικητές, τους οποίους και βράβευσε στέλνοντας τους ως VIP guests να συμμετάσχουν και να παρακολουθήσουν όλες τις εκδηλώσεις και τα masterclasses στα δύο φεστιβάλ-ορόσημα στο χώρο της κινηματογραφικής μουσικής: τα World Soundtrack Awards στο Βέλγιο, και το Krakow Film Music Festival στην Πολωνία. Για το 2016 η Κριτική Επιτροπή διατηρεί το κύρος της, με την συμμετοχή 25 κριτών, μεταξύ τους οι βραβευμένοι με Όσκαρ Jan Kaczmarek (Ψάχνοντας την Χώρα του Ποτέ) και Stephen Warbeck (Ερωτευμένος Σέξπηρ), οι φημισμένοι καλλιτέχνες Shigeru Umebayashi (Ερωτική Επιθυμία), Jean-Michel Bernard (Be Kind Rewind), Bruno Coulais (Τα Παιδιά της Χορωδίας), Tuomas Kantelinen (Ο Θρύλος του Ηρακλή) και ο Jesper Kyd (Assassin’s Creed). Πρόεδρος της επιτροπής παραμένει ο διάσημος βέλγος μαέστρος Sir Dirk Brossé! Οι δύο μεγάλοι νικτήτες του 2015, ο Ιταλός Andrea Grant (1ο Βραβείο) και ο Γερμανός Bartosch McCarthy (2ο Βραβείο), εξήραν το διαγωνισμό και το πώς τα βραβεία που πήραν άφησαν το στίγμα τους στην καριέρα τους.

Συγκεκριμένα ο Andrea Grant δήλωσε: «Ήταν τιμή μου να συναντήσω τόσο σπουδαίους συνθέτες όπως οι Άλαν Σιλβέστρι και Πάτρικ Ντόυλ, αλλά και τόσους άλλους καταπληκτικούς επαγγελματίες και να λάβω τόσο σημαντικές συμβουλές αλλά και προσωπικές επαφές, που ήδη με βοηθούν στην περαιτέρω καριέρα μου.» Το γεγονός ότι και οι δύο Νικητές του Oticons Faculty 2015 βραβεύτηκαν μόλις 4 μήνες αργότερα, αντίστοιχα με το πρώτο και δεύτερο βραβείο και πάλι, στο Transatlantyk Film+Sound Festival της Πολωνίας, αποτελεί απόδειξη ότι η καινοτόμα δομή και ο πρωτοποριακός στόχος που έθεσε εξαρχής ο διαγωνισμός Oticons Faculty - δηλ. η αναγωγή της ουσίας της τέχνης της κινηματογραφικής μουσικής ως πρόκληση για την νέα γενιά συνθετών – έχει στεφθεί με επιτυχία. Καθώς το ότι οι ίδιοι ακριβώς νικητές επιλέχθηκαν από δύο διαφορετικές κριτικές επιτροπές δύο διαφορετικών διαγωνισμών, μόνο σύμπτωση δεν μπορεί να είναι θεωρηθεί! Τα δύο μεγάλα βραβεία για το 2016 παραμένουν ασφαλώς τα ίδια: ο 1ος Νικητής θα ταξιδέψει τον Οκτώβριο στην Γάνδη για το Film Fest Gent και τα World Soundtrack Awards, ενώ ο 2ος Νικητής θα παρευρεθεί στο φανταστικό Krakow Film Music Festival, για το οποίο ο περσινός νικητής Bartosch McCarthy δήλωσε πως “ο αριθμός επαγγελματιών καλλιτεχνών του χώρου της κινηματογραφικής μουσικής που συνάντησα σε αυτό το φεστιβάλ μου προκάλεσε πραγματικό δέος! ”

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ