Sunday, 17 January 2016

Ανοικτή Πρόσκληση Ενδιαφέροντος | Oticons Faculty Film Music Competition 2016

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 - Ο διαγωνισμός Oticons Faculty είναι μία παγκόσμια πλατφόρμα όπου δίνεται η μοναδική ευκαιρία στους συμμετέχοντες, διάσημοι και επιτυχημένοι επαγγελματίες του χώρου να ακούσουν και να αξιολογήσουν τις υποβληθείσες δημιουργίες τους και κατόπιν να δώσουν ξεχωριστά στον καθένα πολύτιμες συμβουλές και αναλυτικά σχόλια σχετικά με αυτές! Επιπλέον, οι Νικητές του Διαγωνισμού έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν πολλούς από αυτούς τους αναγνωρισμένους κριτές, και να λάβουν προσωπικά mentoring αλλά και ένα σημαντικό δίκτυο γνωριμιών, που θα τους ανοίξει νέους ορίζοντες για την καριέρα τους.

Φέτος ο διαγωνισμός θα είναι ανοιχτός για Εγγραφές και Υποβολές μέχρι τις 10 Απριλίου 2016. Κάθε βήμα αυτού του διαγωνισμού θα γίνει και πάλι εξ ολοκλήρου online, στη διαδικτυακή πλατφόμα του διαγωνισμού (http://faculty.oticons.com): εγγραφή συμμετοχής, καταχώρηση (upload) των συνθέσεων, ακόμα και η ψηφοφορία και η τελική συνεδρίαση των κριτών. Ο Διαγωνισμός θα δέχεται εγγραφές μέχρι και τις 10 Απριλίου 2016. Οι 10 Φιναλίστ και οι 2 μεγάλοι Νικητές, που θα μοιραστούν τα βραβεία, θα ανακοινωθούν την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Τον διαγωνισμό ίδρυσε και διοργανώνει ένα από τα σημαντικότερα πλέον Ευρωπαικά πρακτορεία εκπροσώπησης συνθετών κινηματογραφικής μουσικής, το Oticons Ltd., μία Ελληνική πρωτοβουλία των Γιώργου Χριστόπουλου και Σταύρου Πλατσή. Ο μοναδικός διαγωνισμός κινηματογραφικής μουσικής, που είχε εν τη γενέσει του ως μόνο στόχο να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της μουσικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας, μέσω της εύρεσης και προώθησης εκπληκτικών ταλέντων στην σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής, επανέρχεται για 3η συνεχή χρονιά! Πολυ-βραβευμένοι με Όσκαρ, Bafta και Χρυσές Σφαίρες συνθέτες, μαζί με σημαντικούς οργανισμούς και φεστιβάλ, στηρίζουν και πάλι το μοναδικό αυτό - διεθνούς απήχησης - project. Την περσινή χρονιά, μεταξύ των 125 συμμετεχόντων, η Κριτική Επιτροπή επέλεξε δύο μεγάλους νικητές, τους οποίους και βράβευσε στέλνοντας τους ως VIP guests να συμμετάσχουν και να παρακολουθήσουν όλες τις εκδηλώσεις και τα masterclasses στα δύο φεστιβάλ-ορόσημα στο χώρο της κινηματογραφικής μουσικής: τα World Soundtrack Awards στο Βέλγιο, και το Krakow Film Music Festival στην Πολωνία. Για το 2016 η Κριτική Επιτροπή διατηρεί το κύρος της, με την συμμετοχή 25 κριτών, μεταξύ τους οι βραβευμένοι με Όσκαρ Jan Kaczmarek (Ψάχνοντας την Χώρα του Ποτέ) και Stephen Warbeck (Ερωτευμένος Σέξπηρ), οι φημισμένοι καλλιτέχνες Shigeru Umebayashi (Ερωτική Επιθυμία), Jean-Michel Bernard (Be Kind Rewind), Bruno Coulais (Τα Παιδιά της Χορωδίας), Tuomas Kantelinen (Ο Θρύλος του Ηρακλή) και ο Jesper Kyd (Assassin’s Creed). Πρόεδρος της επιτροπής παραμένει ο διάσημος βέλγος μαέστρος Sir Dirk Brossé! Οι δύο μεγάλοι νικτήτες του 2015, ο Ιταλός Andrea Grant (1ο Βραβείο) και ο Γερμανός Bartosch McCarthy (2ο Βραβείο), εξήραν το διαγωνισμό και το πώς τα βραβεία που πήραν άφησαν το στίγμα τους στην καριέρα τους.

Συγκεκριμένα ο Andrea Grant δήλωσε: «Ήταν τιμή μου να συναντήσω τόσο σπουδαίους συνθέτες όπως οι Άλαν Σιλβέστρι και Πάτρικ Ντόυλ, αλλά και τόσους άλλους καταπληκτικούς επαγγελματίες και να λάβω τόσο σημαντικές συμβουλές αλλά και προσωπικές επαφές, που ήδη με βοηθούν στην περαιτέρω καριέρα μου.» Το γεγονός ότι και οι δύο Νικητές του Oticons Faculty 2015 βραβεύτηκαν μόλις 4 μήνες αργότερα, αντίστοιχα με το πρώτο και δεύτερο βραβείο και πάλι, στο Transatlantyk Film+Sound Festival της Πολωνίας, αποτελεί απόδειξη ότι η καινοτόμα δομή και ο πρωτοποριακός στόχος που έθεσε εξαρχής ο διαγωνισμός Oticons Faculty - δηλ. η αναγωγή της ουσίας της τέχνης της κινηματογραφικής μουσικής ως πρόκληση για την νέα γενιά συνθετών – έχει στεφθεί με επιτυχία. Καθώς το ότι οι ίδιοι ακριβώς νικητές επιλέχθηκαν από δύο διαφορετικές κριτικές επιτροπές δύο διαφορετικών διαγωνισμών, μόνο σύμπτωση δεν μπορεί να είναι θεωρηθεί! Τα δύο μεγάλα βραβεία για το 2016 παραμένουν ασφαλώς τα ίδια: ο 1ος Νικητής θα ταξιδέψει τον Οκτώβριο στην Γάνδη για το Film Fest Gent και τα World Soundtrack Awards, ενώ ο 2ος Νικητής θα παρευρεθεί στο φανταστικό Krakow Film Music Festival, για το οποίο ο περσινός νικητής Bartosch McCarthy δήλωσε πως “ο αριθμός επαγγελματιών καλλιτεχνών του χώρου της κινηματογραφικής μουσικής που συνάντησα σε αυτό το φεστιβάλ μου προκάλεσε πραγματικό δέος! ”

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.