Thursday, 28 January 2016

Συνεργασία Myro Gallery και Myro Antiques House με τον Βάιο Καφτεράνη

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016 - Ο Οίκος δημοπρασιών  Myrό  Antiques House ανακοίνωσε σήμερα την συνεργασία του με τον Βάιο Καφτεράνη, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα του Διευθυντή Πωλήσεων για τις επιχειρήσεις και τις δραστηριότητες του, με έμφαση στον χώρο της Τέχνης. Σε αυτό το πλαίσιο έδρα του Βάιου Καφτεράνη θα είναι η Myrό Gallery, δηλαδή ο χώρος σύγχρονης τέχνης του ομίλου που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νικηφόρου Φωκά 8). Στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της γκαλερί και την επιμέλεια των εικαστικών projects του ομίλου παραμένει ο Επιμελητής  Πάρης Καπράλος.

Ο Βάιος Καφτεράνης γεννήθηκε στην Κοζάνη και μεγάλωσε στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Αποφοίτησε την ΕλληνοΓαλλική Σχολή. Οι καλλιτεχνικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στην εφηβική ηλικία στην ενασχόληση με τη μουσική, τη ποίηση και το μπαλέτο. Ο φακός τον έχει απαθανατίσει σε φωτογραφήσεις για το χώρο της μόδας. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στο Λονδίνο στο αντικείμενο του Business Law επιστρέφει στην Ελλάδα, εξειδικεύεται στο Marketing και αναζητά τον δικό του ηγετικό ρόλο στον κόσμο των επιχειρήσεων. Συνεχίζει τις σπουδές του στη Νομική, θεωρώντας τη γνώση και δια βίου μάθηση απαραίτητο εργαλείο για προσωπική βελτίωση και πραγμάτωση επόμενων επαγγελματικών επιδιώξεων. Εργάζεται ως σύμβουλος πωλήσεων και επικοινωνίας αλλά το ένστικτό του τον οδηγεί γρήγορα στα δικά του επιχειρηματικά βήματα. Παράλληλα, το ενδιαφέρον και ο θαυμασμός του στην τέχνη τον ωθούν στην συνεργασία του με την δημιουργική ομάδα της Myro Gallery και Myro Antiques House.

Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House, ο οποίος  ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδηπροσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες.

Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House,  Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, ενώ από τον Ιανουαρίου του 2016 στην ομάδα  διαχείρισης της προστίθεται ο Διευθυντής Πωλήσεων του Myrό  Antiques House κ. Βάιος Καφτεράνης. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ