Thursday, 28 January 2016

Συνεργασία Myro Gallery και Myro Antiques House με τον Βάιο Καφτεράνη

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016 - Ο Οίκος δημοπρασιών  Myrό  Antiques House ανακοίνωσε σήμερα την συνεργασία του με τον Βάιο Καφτεράνη, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα του Διευθυντή Πωλήσεων για τις επιχειρήσεις και τις δραστηριότητες του, με έμφαση στον χώρο της Τέχνης. Σε αυτό το πλαίσιο έδρα του Βάιου Καφτεράνη θα είναι η Myrό Gallery, δηλαδή ο χώρος σύγχρονης τέχνης του ομίλου που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νικηφόρου Φωκά 8). Στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της γκαλερί και την επιμέλεια των εικαστικών projects του ομίλου παραμένει ο Επιμελητής  Πάρης Καπράλος.

Ο Βάιος Καφτεράνης γεννήθηκε στην Κοζάνη και μεγάλωσε στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Αποφοίτησε την ΕλληνοΓαλλική Σχολή. Οι καλλιτεχνικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στην εφηβική ηλικία στην ενασχόληση με τη μουσική, τη ποίηση και το μπαλέτο. Ο φακός τον έχει απαθανατίσει σε φωτογραφήσεις για το χώρο της μόδας. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στο Λονδίνο στο αντικείμενο του Business Law επιστρέφει στην Ελλάδα, εξειδικεύεται στο Marketing και αναζητά τον δικό του ηγετικό ρόλο στον κόσμο των επιχειρήσεων. Συνεχίζει τις σπουδές του στη Νομική, θεωρώντας τη γνώση και δια βίου μάθηση απαραίτητο εργαλείο για προσωπική βελτίωση και πραγμάτωση επόμενων επαγγελματικών επιδιώξεων. Εργάζεται ως σύμβουλος πωλήσεων και επικοινωνίας αλλά το ένστικτό του τον οδηγεί γρήγορα στα δικά του επιχειρηματικά βήματα. Παράλληλα, το ενδιαφέρον και ο θαυμασμός του στην τέχνη τον ωθούν στην συνεργασία του με την δημιουργική ομάδα της Myro Gallery και Myro Antiques House.

Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House, ο οποίος  ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδηπροσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες.

Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House,  Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, ενώ από τον Ιανουαρίου του 2016 στην ομάδα  διαχείρισης της προστίθεται ο Διευθυντής Πωλήσεων του Myrό  Antiques House κ. Βάιος Καφτεράνης. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.