Thursday, 7 January 2016

Live Interview | Γκίβη Μιχαηλίδης (video)



Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016 - Ο Γκίβης Μιχαηλίδης είναι ένας νέος ανερχόμενος Έλληνας γλύπτης, απόφοιτος της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα, που είχα την τύχη να γνωρίσω πριν ασχοληθούμε εντατικά με την γλυπτική μέσω της Greek Marble Initiative, και συγκεκριμένα το 2012, όταν ξεκινούσα με την Myrό Gallery. Εκείνη την εποχή το έργο του ήταν ένα μεγάλο δυστοπικό σχόλιο πάνω στις καθημερινές φρίκες που βαδίζουμε δίπλα τους αλλά έχουμε εναγκαλιστεί και συνηθίσει τόσο πολύ ώστε δεν μας κάνουν καθόλου εντύπωση. Ο Γκίβη ήρθε στην Greek Marble Initiative κατά την διάρκεια του 2ου θερινού Διεθνούς  Συμποσίου, το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να πειραματιστεί σε μάρμαρο, ένα υλικό με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί μέχρι τότε. Αν και ο ίδιος θεωρεί ότι το "πείραμα" συνεχίζεται (άλλωστε, ποιός καλλιτέχνης σταματά να πειραματίζεται οποτεδήποτε;) και το 2015 παρουσίασε μία νέα σειρά με "λούτρινα" αρκουδάκια με πολαπλούς συμβολισμούς. 

Στο περίπου 3λεπτο βίντεο ο Γκίβη εξηγεί τι είναι η γλυπτική έκφραση για αυτόν και πως δέθηκε στο άρμα της. μας ξεναγεί στους δρόμους της δικής του τέχνης, και μιλά για το αγαπημένο θέμα όλων όσων έχουν δει την τελευταία σειρά έργων του, δηλαδή τα αρκουδάκια.... 


Συνέντευξη: Πάρης Καπράλος
Δημιουργία, Επεξεργασία Βίντεο: Δημήτρης Αλεξάκης

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ