Tuesday, 5 January 2016

Παράταση στον Βιβλιότοπο της Θεσσαλονίκης τον Ιανουάριο

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016 - Μετά από πρόταση του βιβλιόφιλου κοινού που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή τον Βιβλιότοπο - Bazaar, παρατείνεται η λειτουργία του τον Ιανουάριο. Στο πιο κεντρικό, κομβικό σημείο της πόλης στη Βενιζέλου 30 (πρώην ράδιο Κορασίδη) και στο μέσον περίπου των οδών Τσιμισκή και Ερμού, υποδεχόμαστε όλους τους βιβλιόφιλους μικρούς και μεγάλους το 2016, στον υπέροχο χώρο του βιβλίου και του πολιτισμού που δημιουργήθηκε για να βοηθήσουμε ως φορέας και λόγω της οικονομικής κρίσης τους επισκέπτες, να αγοράζουν βιβλία της αρεσκείας τους σε πολύ χαμηλές τιμές. Οι λάτρεις του βιβλίου μπορούν να προμηθεύονται και νέους τίτλους που παραλαμβάνει ο Βιβλιότοπος καθημερινά για να καλυφθούν οι προτιμήσεις των επισκεπτών. Με τιμές, που ξεκινούν από 0,50 λεπτά, 1,00 -2,00, 3,00 ευρώ… μπορείτε να βρείτε βιβλία ιστορικά, παιδικά, ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας, εκπαιδευτικά, θεατρικά, φιλοσοφικά, μελέτες, ποίηση, δοκίμια, ταξιδιωτικοί οδηγοί, μαγειρικής, ιατρικοί οδηγοί, λεξικά, ψυχολογίας, διαστημικά μυστηρίου, μουσική βιβλιοθήκη, παραμύθια, βιβλία πάζλ, παραψυχολογία, ακαδημαϊκά, πανεπιστημιακά, γραμματικής, θεολογικά κ.ά. . Επίσης θα βρείτε γιορτινά και χριστουγεννιάτικα βιβλία με όμορφες εικόνες από κλασικά παραμύθια σε πολύ μεγάλη ποικιλία. Το πολιτιστικό διαχρονικό αγαθό που είναι το βιβλίο μπορεί να γίνει το καλύτερο και οικονομικότερο δώρο σε αγαπημένα μας πρόσωπα και κυρίως στα παιδιά Με περισσότερα από 500.000 βιβλία και με συμμετοχή 130 εκδοτών από όλη την Ελλάδα ο Βιβλιότοπος – Bazaar είναι ανοικτά καθημερινά από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.