Tuesday, 5 January 2016

Παράταση στον Βιβλιότοπο της Θεσσαλονίκης τον Ιανουάριο

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016 - Μετά από πρόταση του βιβλιόφιλου κοινού που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή τον Βιβλιότοπο - Bazaar, παρατείνεται η λειτουργία του τον Ιανουάριο. Στο πιο κεντρικό, κομβικό σημείο της πόλης στη Βενιζέλου 30 (πρώην ράδιο Κορασίδη) και στο μέσον περίπου των οδών Τσιμισκή και Ερμού, υποδεχόμαστε όλους τους βιβλιόφιλους μικρούς και μεγάλους το 2016, στον υπέροχο χώρο του βιβλίου και του πολιτισμού που δημιουργήθηκε για να βοηθήσουμε ως φορέας και λόγω της οικονομικής κρίσης τους επισκέπτες, να αγοράζουν βιβλία της αρεσκείας τους σε πολύ χαμηλές τιμές. Οι λάτρεις του βιβλίου μπορούν να προμηθεύονται και νέους τίτλους που παραλαμβάνει ο Βιβλιότοπος καθημερινά για να καλυφθούν οι προτιμήσεις των επισκεπτών. Με τιμές, που ξεκινούν από 0,50 λεπτά, 1,00 -2,00, 3,00 ευρώ… μπορείτε να βρείτε βιβλία ιστορικά, παιδικά, ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας, εκπαιδευτικά, θεατρικά, φιλοσοφικά, μελέτες, ποίηση, δοκίμια, ταξιδιωτικοί οδηγοί, μαγειρικής, ιατρικοί οδηγοί, λεξικά, ψυχολογίας, διαστημικά μυστηρίου, μουσική βιβλιοθήκη, παραμύθια, βιβλία πάζλ, παραψυχολογία, ακαδημαϊκά, πανεπιστημιακά, γραμματικής, θεολογικά κ.ά. . Επίσης θα βρείτε γιορτινά και χριστουγεννιάτικα βιβλία με όμορφες εικόνες από κλασικά παραμύθια σε πολύ μεγάλη ποικιλία. Το πολιτιστικό διαχρονικό αγαθό που είναι το βιβλίο μπορεί να γίνει το καλύτερο και οικονομικότερο δώρο σε αγαπημένα μας πρόσωπα και κυρίως στα παιδιά Με περισσότερα από 500.000 βιβλία και με συμμετοχή 130 εκδοτών από όλη την Ελλάδα ο Βιβλιότοπος – Bazaar είναι ανοικτά καθημερινά από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ