Wednesday, 27 January 2016

Be there | Ο Ξυλοβάτης στην "Ακαδημία"

Τεταρτη 27 Ιανουαρίου 2016 - Το εστιατόριο “Ακαδημία” (Αγίου Μηνά 3, Θεσσαλονίκη) στο πλαίσιο των εικαστικών δράσεων που φιλοξενεί, μας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης έργων τέχνης του Γιάννη Καλιεντζίδη,  γνωστού στην Θεσσαλονίκη ως “Ξυλοβάτη”, την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016 στις  8.30 το βράδυ. Νέα έργα και αγαπημένα του καλλιτέχνη με τις χαρακτηριστικές ένθετες μεταλλικές φιγούρες κοσμούν το  γνωστό εστιατόριο, καρικατούρες του πραγματικού κόσμου που στην φαντασία του καλλιτέχνη συμβάλλει με τον κόσμο του παραμυθιού και την πραγματικότητα των ενηλίκων μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Ο καλλιτέχνης θα είναι παρών στην βραδυά, καθώς ήλθε από την Κρήτη που κατοικεί πλέον μόνιμα, ειδικά για την παρουσίαση της έκθεσης.

Ο Ξυλοβατης -κατά κόσμον Γιάννης Καλιεντζίδης- γεννήθηκε στο Ντίσελντορφ της Δυτικης Γερμανίας το 1973.Σπούδασε μηχανολόγος στο ΤΕΙ Σερρών και παράλληλα ξεκίνησε να ασχολείται με την ζωγραφική και τις κατασκευές αυτοδιδακτα. Το 2001 δημιουργεί το εργαστήριο του στην Θεσσαλονίκη και ασχολείται πλέον επαγγελματικά με την τέχνη. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε 6 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε 8 ομαδικές. Συμμετέχει με την δουλειά του στην κατασκευή δημοσίων χώρων, όπως το Λαογραφικό Μουσείο Βελβεντου Κοζάνης, το μουσείο Γεροβασιλείου Θεσσαλονίκης και άλλα. Εκθέτει σε γκαλερί στο Παρίσι, ενώ έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, Ρωσία, ΗΠΑ, Αυστραλία και σε άλλες χώρες. Πλέον ζει και εργάζεται στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η έκθεση θα λειτουργήσει για έναν μήνα περίπου, και, συγκεκριμένα από τις 2 Φεβρουαρίου μέχρι τις 10 Μαρτίου στους χώρους του εστιατορίου Ακαδημία. Ώρες/Ημέρες Λειτουργίας: Τρίτη – Κυριακή 13.00 – 23.00.

Περισσότερες πληροφορίες για τον Ξυλοβάτη μπορείτε να αντλήσετε ΕΔΩ.



Σχετικά με εστιατόριο Ακαδημία 
Το εστιατόριο Ακαδημία ξεκίνησε την λειτουργία του τα Χριστούγεννα του 2011 και σύντομα εγκαθιδρύθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης για την ποιότητα των υλικών του, την πρωτοτυπία της δημιουργικής Ελληνικής κουζίνας του και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των ανθρώπων του. Παράλληλα αναδείχθηκε από το ξεκίνημα της λειτουργίας του σε χώρο συνάντησης τεχνών, και αγαπημένο σημείο συνάντησης των ανθρώπων του πολιτισμού στην Θεσσαλονίκη. Οι χώροι του εστιατορίου φιλοξενούν συχνά εκθέσεις, μουσικές βραδιές, εκδηλώσεις Λόγου & Τέχνης, και άλλα συναφή δρώμενα. Για να παραμένετε ενήμεροι για τις δράσεις του χώρου συνδεθείτε στην σελίδα της στο Facebook ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.