Wednesday, 27 January 2016

Be there | Ο Ξυλοβάτης στην "Ακαδημία"

Τεταρτη 27 Ιανουαρίου 2016 - Το εστιατόριο “Ακαδημία” (Αγίου Μηνά 3, Θεσσαλονίκη) στο πλαίσιο των εικαστικών δράσεων που φιλοξενεί, μας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης έργων τέχνης του Γιάννη Καλιεντζίδη,  γνωστού στην Θεσσαλονίκη ως “Ξυλοβάτη”, την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016 στις  8.30 το βράδυ. Νέα έργα και αγαπημένα του καλλιτέχνη με τις χαρακτηριστικές ένθετες μεταλλικές φιγούρες κοσμούν το  γνωστό εστιατόριο, καρικατούρες του πραγματικού κόσμου που στην φαντασία του καλλιτέχνη συμβάλλει με τον κόσμο του παραμυθιού και την πραγματικότητα των ενηλίκων μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Ο καλλιτέχνης θα είναι παρών στην βραδυά, καθώς ήλθε από την Κρήτη που κατοικεί πλέον μόνιμα, ειδικά για την παρουσίαση της έκθεσης.

Ο Ξυλοβατης -κατά κόσμον Γιάννης Καλιεντζίδης- γεννήθηκε στο Ντίσελντορφ της Δυτικης Γερμανίας το 1973.Σπούδασε μηχανολόγος στο ΤΕΙ Σερρών και παράλληλα ξεκίνησε να ασχολείται με την ζωγραφική και τις κατασκευές αυτοδιδακτα. Το 2001 δημιουργεί το εργαστήριο του στην Θεσσαλονίκη και ασχολείται πλέον επαγγελματικά με την τέχνη. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε 6 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε 8 ομαδικές. Συμμετέχει με την δουλειά του στην κατασκευή δημοσίων χώρων, όπως το Λαογραφικό Μουσείο Βελβεντου Κοζάνης, το μουσείο Γεροβασιλείου Θεσσαλονίκης και άλλα. Εκθέτει σε γκαλερί στο Παρίσι, ενώ έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, Ρωσία, ΗΠΑ, Αυστραλία και σε άλλες χώρες. Πλέον ζει και εργάζεται στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η έκθεση θα λειτουργήσει για έναν μήνα περίπου, και, συγκεκριμένα από τις 2 Φεβρουαρίου μέχρι τις 10 Μαρτίου στους χώρους του εστιατορίου Ακαδημία. Ώρες/Ημέρες Λειτουργίας: Τρίτη – Κυριακή 13.00 – 23.00.

Περισσότερες πληροφορίες για τον Ξυλοβάτη μπορείτε να αντλήσετε ΕΔΩ.



Σχετικά με εστιατόριο Ακαδημία 
Το εστιατόριο Ακαδημία ξεκίνησε την λειτουργία του τα Χριστούγεννα του 2011 και σύντομα εγκαθιδρύθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης για την ποιότητα των υλικών του, την πρωτοτυπία της δημιουργικής Ελληνικής κουζίνας του και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των ανθρώπων του. Παράλληλα αναδείχθηκε από το ξεκίνημα της λειτουργίας του σε χώρο συνάντησης τεχνών, και αγαπημένο σημείο συνάντησης των ανθρώπων του πολιτισμού στην Θεσσαλονίκη. Οι χώροι του εστιατορίου φιλοξενούν συχνά εκθέσεις, μουσικές βραδιές, εκδηλώσεις Λόγου & Τέχνης, και άλλα συναφή δρώμενα. Για να παραμένετε ενήμεροι για τις δράσεις του χώρου συνδεθείτε στην σελίδα της στο Facebook ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ