Saturday, 16 January 2016

Be there | CAN: Tender Is The Night

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016 - H έκθεση Tender is the Night εστιάζει σε ζητήματα γλώσσας και αισθητικής και σε ερωτήματα γύρω από την εικόνα και την ύλη τα οποία προκύπτουν μέσα από την καλλιτεχνική πρακτική. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες συνεχίζουν την αφήγηση που ξεκίνησε στη γκαλερί CAN τον Δεκέμβριο του 2014 με την ομαδική έκθεση Nyctophilia και παρουσιάζουν ζωγραφικά και γλυπτικά έργα τα οποία αντλούν έμπνευση από το σκοτάδι.

Ο τίτλος της έκθεσης προέρχεται από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ το οποίο έχει δανειστεί με τη σειρά του τον τίτλο του από το ποίημα του Τζον Κήτς Ωδή σ’ένα αηδόνι. Σε επίπεδο γλώσσας και ύφους, η πάλη ανάμεσα στην εικόνα και την ύλη δεν θα μπορούσε να εκφραστεί καλύτερα απ' ότι μέσα από το ποιητικό και το λογοτεχνικό έργο αυτών των δύο. Ο μεγάλος Βρετανός ρομαντικός ποιητής Κητς αφιέρωσε τη σύντομη ζωή του στην τελειοποίηση μίας ποίησης που χαρακτηρίζεται από δυνατές εικόνες και σχήματα λόγου σε μία προσπάθεια να εξερευνήσει και να διευρύνει τη μεγάλη αισθητική έλξη που ασκούν αυτά τα δύο στον αναγνώστη. Ο Φιτζέραλντ από την άλλη, εμβληματική φυσιογνωμία της αποκαλούμενης Χαμένης Γενιάς των Αμερικάνων λογοτεχνών ιδιαίτερα μέσα από το O Υπέροχος Γκάτσμπι και το Τρυφερή είναι η Νύχτα πραγματεύεται την “ύλη” ενός συγγραφέα που είναι ο άνθρωπος περιγράφοντας όσο κανείς άλλος τα πάθη και τα προβλήματα της γενιάς σχηματίζοντας γύρω από τους ήρωες ένα τοπίο που μοιάζει με μια τεράστια “σκοτεινή νύχτα” της ψυχής.

H έκθεση διερευνά τον τρόπο που τοποθετούνται πάνω σε παρόμοια ζητήματα ύλης και εικόνας, αφήγησης και αφαίρεσης οκτώ εικαστικοί καλλιτέχνες σήμερα.



Συμμετέχουν: Ανδρέας Ραγκνάρ Κασάπης, Γιώργος Κόντης, Γιώργος Μαραζιώτης, Κώστας Μπασάνος, Χαρά Πιπερίδου, Πάνος Φαμέλης, Σωκράτης Φατούρος, Δημήτρης Φουτρής

Εγκαίνια: Τρίτη, 19 Ιανουαρίου στις 8μ.μ.
Διάρκεια: 19.01.16 - 27.02.16

CAN CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY
Π. Αναγνωστοπούλου 42
Κολωνάκι
10673 Αθήνα
T/F +30.210.3390833
info@can-gallery.com
www.can-gallery.com

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:
Τρίτη - Παρασκευή: 11π.μ. - 3μ.μ. / 5μ.μ. - 8μ.μ.
Σάββατο: 11π.μ. - 4μ.μ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.