Wednesday, 30 December 2015

Παράταση για την υποβολή συμμετοχής εικαστικών καλλιτεχνών στο Puzzle Project

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015 - H Myro Gallery ανακοινώνει παράταση προθεσμίας υποβολής για την ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για συμμετοχή στο "The Puzzle Project", ένα ομαδικό concept project στο οποίο θα συμμετέχουν δεκάδες καλλιτέχνες, και το οποίο θα εγκαινιαστεί στον χώρο της Myro Κόγχη, στις 21 Ιανουαρίου 2016. Οι καλλιτέχνες έχουν πλέον χρόνο να υποβάλλουν τις προτάσεις τους μέχρι την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 τα μεσάνυχτα. Αν έχετε ήδη στείλει τις προτάσεις σας εντός της πρώτης προθεσμίας (29.12.2015) και δεν έχει επικοινωνήσει η  Γκαλερί μαζί σας παρακαλώ καλέστε τον Επιμελητή κ. Πάρη Καπράλο (6948813460)  για να επιβεβαιώσετε την λήψη του email σας. 

Τα έργα θα διατίθενται από την γκαλερί στο φιλότεχνο κοινό σε ενιαία τιμή που θα ισχύει για όλα τα έργα. Το ποσοστό εσόδων που αναλογεί στην γκαλερί θα αποδοθεί σε φιλανθρωπικό σκοπό που θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες, ενώ οι καλλιτέχνες θα λάβουν κανονικά το ποσοστό που τους αναλογεί από την τυχόν πώληση του έργου τους.

Στο πλαίσιο του project η γκαλερί θα εκθέσει κορνιζαρισμένα έργα μέγιστης διάστασης κορνίζας τα  25 εκατοστά, με ασύμμετρο τρόπο, που θα θυμίζει παζλ στον χώρο της Myrό Κόγχη. Τα έργα αυτά μπορεί να είναι ζωγραφική, χαρακτική, κολλάζ, σε χαρτί, καμβά ή άλλο υλικό, αλλά θα πρέπει να κάθε περίπτωση να είναι κορνιζαρισμένα, και, μαζί με την κορνίζα τους, να μην εξέχουν περισσότερο από 4 εκατοστά (ύψος). Όλα τα έργα πρέπει να χρησιμοποιούν ως  μέθοδο ανάρτησης σύρμα στην οπίσθια πλευρά τους.

Οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες να συμμετέχουν θα πρέπει να αποστείλουν email με φωτογραφίες σε ηλεκτρονική μορφή αρχεία της μορφής .jpg σε υψηλή ανάλυση 3-5 έργων που προτίθενται να εκθέσουν μαζί με τους τίτλους των έργων και τις ακριβείς διαστάσεις τους, μαζί με ένα συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα, και στοιχεία επικοινωνίας (απαραιτήτως κινητό τηλέφωνο & email), αναγράφοντας στο θέμα "Συμμετοχή στο Puzzle Project", μέχρι την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 τα μεσάνυχτα, στην διεύθυνση myro.thessaloniki@gmail.com. Η προθεσμία είναι εκ παρατάσεως, οπότε δεν θα λάβει νέα παράταση για κανέναν λόγο. 

Από τους καλλιτέχνες που θα επιλεγούν η γκαλερί θα εκθέσει 3 έργα της επιλογής της από τον καθένα, θα ενημερωθούν άμεσα από τον επιμελητή με email για την συμμετοχή τους και την ημερομηνία κατά την οποί θα πρέπει να παραδώσουν τα έργα τους στην γκαλερί. Έργα που δεν τηρούν τις προδιαγραφές που τίθενται εδώ, δεν θα εκτεθούν. 

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.