Wednesday, 30 December 2015

Παράταση για την υποβολή συμμετοχής εικαστικών καλλιτεχνών στο Puzzle Project

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015 - H Myro Gallery ανακοινώνει παράταση προθεσμίας υποβολής για την ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για συμμετοχή στο "The Puzzle Project", ένα ομαδικό concept project στο οποίο θα συμμετέχουν δεκάδες καλλιτέχνες, και το οποίο θα εγκαινιαστεί στον χώρο της Myro Κόγχη, στις 21 Ιανουαρίου 2016. Οι καλλιτέχνες έχουν πλέον χρόνο να υποβάλλουν τις προτάσεις τους μέχρι την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 τα μεσάνυχτα. Αν έχετε ήδη στείλει τις προτάσεις σας εντός της πρώτης προθεσμίας (29.12.2015) και δεν έχει επικοινωνήσει η  Γκαλερί μαζί σας παρακαλώ καλέστε τον Επιμελητή κ. Πάρη Καπράλο (6948813460)  για να επιβεβαιώσετε την λήψη του email σας. 

Τα έργα θα διατίθενται από την γκαλερί στο φιλότεχνο κοινό σε ενιαία τιμή που θα ισχύει για όλα τα έργα. Το ποσοστό εσόδων που αναλογεί στην γκαλερί θα αποδοθεί σε φιλανθρωπικό σκοπό που θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες, ενώ οι καλλιτέχνες θα λάβουν κανονικά το ποσοστό που τους αναλογεί από την τυχόν πώληση του έργου τους.

Στο πλαίσιο του project η γκαλερί θα εκθέσει κορνιζαρισμένα έργα μέγιστης διάστασης κορνίζας τα  25 εκατοστά, με ασύμμετρο τρόπο, που θα θυμίζει παζλ στον χώρο της Myrό Κόγχη. Τα έργα αυτά μπορεί να είναι ζωγραφική, χαρακτική, κολλάζ, σε χαρτί, καμβά ή άλλο υλικό, αλλά θα πρέπει να κάθε περίπτωση να είναι κορνιζαρισμένα, και, μαζί με την κορνίζα τους, να μην εξέχουν περισσότερο από 4 εκατοστά (ύψος). Όλα τα έργα πρέπει να χρησιμοποιούν ως  μέθοδο ανάρτησης σύρμα στην οπίσθια πλευρά τους.

Οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες να συμμετέχουν θα πρέπει να αποστείλουν email με φωτογραφίες σε ηλεκτρονική μορφή αρχεία της μορφής .jpg σε υψηλή ανάλυση 3-5 έργων που προτίθενται να εκθέσουν μαζί με τους τίτλους των έργων και τις ακριβείς διαστάσεις τους, μαζί με ένα συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα, και στοιχεία επικοινωνίας (απαραιτήτως κινητό τηλέφωνο & email), αναγράφοντας στο θέμα "Συμμετοχή στο Puzzle Project", μέχρι την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 τα μεσάνυχτα, στην διεύθυνση myro.thessaloniki@gmail.com. Η προθεσμία είναι εκ παρατάσεως, οπότε δεν θα λάβει νέα παράταση για κανέναν λόγο. 

Από τους καλλιτέχνες που θα επιλεγούν η γκαλερί θα εκθέσει 3 έργα της επιλογής της από τον καθένα, θα ενημερωθούν άμεσα από τον επιμελητή με email για την συμμετοχή τους και την ημερομηνία κατά την οποί θα πρέπει να παραδώσουν τα έργα τους στην γκαλερί. Έργα που δεν τηρούν τις προδιαγραφές που τίθενται εδώ, δεν θα εκτεθούν. 

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ