Thursday, 3 December 2015

Σπάνιες αντίκες και εξαιρετικά έργα τέχνης στην χειμερινή δημοπρασία του Myro Antiques House

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015 - Ο οίκος δημοπρασιών Myro Antiques House έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης που θα λάβει χώρα την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015 στις 12.00 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Μετά το τέλος της δημοπρασίας σε όλους τους παρευρισκόμενους θα προσφερθούν παραδοσιακά εδέσματα, κρασιά και αναψυκτικά. Οι εγκαταστάσεις του Οίκου Δημοπρασιών βρίσκονται στο 2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου στην περιοχή της Σουρωτής, Θεσσαλονίκης.

Οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν στις 12.00 και η διαδικασία στις 12.30.

Αν επιθυμείτε να μην χρησιμοποιήσετε δικό σας όχημα μπορείτε να μεταβείτε στην δημοπρασία επιβιβαζόμενοι στο πολυτελές πούλμαν του Οίκου το οποίο θα ξεκινήσει στις 11.30 από τον Λευκό Πύργο.

Παράλληλα δρομολογείται ένα ακόμα πούλμαν από το ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα μεταφέρει ενοίκους του ξενοδοχείου και επισκέπτες στην πόλη μας από άλλα μέρη της Ελλάδας και το εξωτερικό που έχουν έρθει για την δημοπρασία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την δημοπρασία κλέβουν τις εντυπώσεις εξαιρετικής ποιότητας και συλλεκτικού ενδιαφέροντος έπιπλα – αντίκες, καθώς επίσης έργα τέχνης από κλασσικούς Έλληνες ζωγράφους, αλλά και νεότερους δημιουργούς. Μεταξύ των κλασσικών πινάκων της δημοπρασίας ξεχωρίζει μία εντυπωσιακή νεκρή φύση του Σπυρίδωνος Βικάτου, ενός από τους τελευταίους εκπροσώπους της «Σχολής του Μονάχου», μαθητή του Νικηφόρου Λύτρα και του Σπυρίδωνα Προσαλέντη, συμφοιτητή του Νικολάου Γύζη στην Γερμανία, και διδάκτωρος στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας από το 1909 έως το 1940. Επίσης, χαρακτηριστικός πίνακας του Δημητρίου Μπισκίνη, εγκαθιδρυμένου ως κλασσικού και ιδιαίτερα συλλεκτικού Έλληνα ακαδημαϊκού ζωγράφου, ένας κορνιζωμένος πίνακας του Απόστολου Γεραλή, αδιαμφισβήτητα ηγούνται στην κατηγορία της Κλασσικής Τέχνης. Δειτε όλα τα κλασσικά έργα Τέχνης ΕΔΩ.

Στον τομέα της Σύγχρονης Τέχνης ξεχωρίζουν ένα σχέδιο του Γιάννη Τσαρούχη, νέα έργα του αναγνωρισμένου στο εξωτερικό νεαρού Έλληνα πορτραιτίστα Μιχάλη Τσακουντή, έργα του γνωστού στην Θεσσαλονίκη εξαίρετου ζωγράφου Χάρη Μητρούση (ανάμεσα τους συγκαταλέγονται τέσσερα έργα της σειράς “Μεγάλοι της τζαζ”) και μία αυτοπροσωπογραφία του. Τέσσερα πορτραίτα του εξαιρετικού Θεσσαλονικιού ζωγράφου Σωκράτη Γιοσμά που διακρίνονται για την εκφραστικότητα και την λεπταισθησία τους συμπληρώνουν την κατηγορία της Σύγχρονης Ζωγραφικής, η οποία περιλαμβάνει πολλά ακόμα έργα. Ο τομέας της Τέχνης στης τρέχουσας δημοπρασίας περιλαμβάνει επίσης λίγα και εκλεκτά  δείγματα σύγχρονης γλυπτικής σε μπροζύντζο. Πρόκειται για δύο γνωστά έργα του παγκοσμίου φήμης και ιδιαίτερα αγαπητού στην Βόρεια Ελλάδα γλύπτη Παύλου Κουγιουμτζή, του οποίου έργα έχουν κοσμήσει τα στάδια των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996 και το Σίδνεϊ, ενώ γλυπτά του βρίσκονται σε πολλές από τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες του κόσμου. Ο Οίκος δημοπρατεί μία από τις γνωστές μπρούντζινες “Αφροδίτες” του και μία από τις εξίσου γνωστές “Νίκες” του. Στον τομέα της Σύγχρονης Γλυπτικής συναντούμε επίσης μπρούτζινα γλυπτά του Γιώργου Κικώτη, και  χαρακτηριστικό γλυπτό του γνωστού κεραμίστα Κώστα Καρακίτσου από την σειρά του “Γυναίκες”. Δείτε όλα τα έργα σύγχρονης Τέχνης ΕΔΩ.



Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν εξαιρετικής ποιότητας, στυλ και εποχής έπιπλα – αντίκες του 19ου αιώνα, που μπορούν να εξοπλίσουν ολόκληρο σπίτι. Βιβλιοθήκες, σεκρετέρ, τραπεζαρίες και μικρότερα έπιπλα καλαίσθητου design εκπλήσσουν με την λειτουργικότητα τους και την στιβαρή παρουσία τους. Παράλληλα ηχηρή είναι η παρουσία εμπροσθόγεμων όπλων της εποχής 1780 – 1810 (πιστόλες, κουμπούρες, tromblons), πορισμένα από τα οποία εκτιμάται ότι παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον για συλλέκτες.

Στον τομέα των υαλικών και των κρυστάλλων συναντάμε μία εξαιρετική ολοκληρωμένη συλλογή Swarovski, ανάμεσα σε δεκάδες άλλα μικροαντικείμενα.

Μια ανασκόπηση των αντικειμένων θα σας αφήσει έκπληκτους, καθώς πολύ μεγάλος αριθμός των αντικειμένων έχουν τιμή εκκίνησης τα €10, και υπάρχει η απαραίτητη διευκρίνιση "No Reserve". Για τους λιγότερο εξοικειωμένους θα αναφέρω ότι συχνά στις δημοπρασίες υπάρχει μία μη δηλωμένη τιμή διασφάλισης (Reserve Price), η οποία εγγυάται ένα πλαφόν πώλησης, και είναι διάφορη από την τιμή εκκίνησης. Στην δημοπρασία του Myro Antiques House το Reserve Price ταυτίζεται με την τιμή εκκίνησης. Τα Lots με αυτή την τιμή εκκίνησης συνιστούν πραγματικά ευκαιρίες, και σημαίνει ότι ο δημοπράτης εμπιστεύεται στο παρευρισκόμενο κοινό την διαμόρφωση της κατάλληλης τιμής, αφού, τα αντικείμενα που φέρουν αυτή την τιμή, ο Οίκος είναι βέβαιος ότι θα εκτιμηθούν από το κοινό του.

Όλα τα αντικείμενα είναι πλέον διαθέσιμα στην διεύθυνση www.myroauctions.gr. Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον οίκο μέχρι και μία μέρα πριν την διεξαγωγή της δημοπρασίας κατόπιν ραντεβού για να δουν από κοντά όλα τα αντικείμενα. Για ραντεβού επικοινωνήστε απευθείας για με τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212).

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Antique’s House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό μπορεί στις δημοπρασίες μας να εμφανιστούν κομμάτια σε απίστευτα χαμηλές τιμές (η πραγματική τους αξία μπορεί να είναι μέχρι και 10 φορές πάνω), προσιτές για τον καθένα. 


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.