Thursday, 3 December 2015

Σπάνιες αντίκες και εξαιρετικά έργα τέχνης στην χειμερινή δημοπρασία του Myro Antiques House

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015 - Ο οίκος δημοπρασιών Myro Antiques House έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης που θα λάβει χώρα την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015 στις 12.00 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Μετά το τέλος της δημοπρασίας σε όλους τους παρευρισκόμενους θα προσφερθούν παραδοσιακά εδέσματα, κρασιά και αναψυκτικά. Οι εγκαταστάσεις του Οίκου Δημοπρασιών βρίσκονται στο 2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου στην περιοχή της Σουρωτής, Θεσσαλονίκης.

Οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν στις 12.00 και η διαδικασία στις 12.30.

Αν επιθυμείτε να μην χρησιμοποιήσετε δικό σας όχημα μπορείτε να μεταβείτε στην δημοπρασία επιβιβαζόμενοι στο πολυτελές πούλμαν του Οίκου το οποίο θα ξεκινήσει στις 11.30 από τον Λευκό Πύργο.

Παράλληλα δρομολογείται ένα ακόμα πούλμαν από το ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα μεταφέρει ενοίκους του ξενοδοχείου και επισκέπτες στην πόλη μας από άλλα μέρη της Ελλάδας και το εξωτερικό που έχουν έρθει για την δημοπρασία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την δημοπρασία κλέβουν τις εντυπώσεις εξαιρετικής ποιότητας και συλλεκτικού ενδιαφέροντος έπιπλα – αντίκες, καθώς επίσης έργα τέχνης από κλασσικούς Έλληνες ζωγράφους, αλλά και νεότερους δημιουργούς. Μεταξύ των κλασσικών πινάκων της δημοπρασίας ξεχωρίζει μία εντυπωσιακή νεκρή φύση του Σπυρίδωνος Βικάτου, ενός από τους τελευταίους εκπροσώπους της «Σχολής του Μονάχου», μαθητή του Νικηφόρου Λύτρα και του Σπυρίδωνα Προσαλέντη, συμφοιτητή του Νικολάου Γύζη στην Γερμανία, και διδάκτωρος στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας από το 1909 έως το 1940. Επίσης, χαρακτηριστικός πίνακας του Δημητρίου Μπισκίνη, εγκαθιδρυμένου ως κλασσικού και ιδιαίτερα συλλεκτικού Έλληνα ακαδημαϊκού ζωγράφου, ένας κορνιζωμένος πίνακας του Απόστολου Γεραλή, αδιαμφισβήτητα ηγούνται στην κατηγορία της Κλασσικής Τέχνης. Δειτε όλα τα κλασσικά έργα Τέχνης ΕΔΩ.

Στον τομέα της Σύγχρονης Τέχνης ξεχωρίζουν ένα σχέδιο του Γιάννη Τσαρούχη, νέα έργα του αναγνωρισμένου στο εξωτερικό νεαρού Έλληνα πορτραιτίστα Μιχάλη Τσακουντή, έργα του γνωστού στην Θεσσαλονίκη εξαίρετου ζωγράφου Χάρη Μητρούση (ανάμεσα τους συγκαταλέγονται τέσσερα έργα της σειράς “Μεγάλοι της τζαζ”) και μία αυτοπροσωπογραφία του. Τέσσερα πορτραίτα του εξαιρετικού Θεσσαλονικιού ζωγράφου Σωκράτη Γιοσμά που διακρίνονται για την εκφραστικότητα και την λεπταισθησία τους συμπληρώνουν την κατηγορία της Σύγχρονης Ζωγραφικής, η οποία περιλαμβάνει πολλά ακόμα έργα. Ο τομέας της Τέχνης στης τρέχουσας δημοπρασίας περιλαμβάνει επίσης λίγα και εκλεκτά  δείγματα σύγχρονης γλυπτικής σε μπροζύντζο. Πρόκειται για δύο γνωστά έργα του παγκοσμίου φήμης και ιδιαίτερα αγαπητού στην Βόρεια Ελλάδα γλύπτη Παύλου Κουγιουμτζή, του οποίου έργα έχουν κοσμήσει τα στάδια των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996 και το Σίδνεϊ, ενώ γλυπτά του βρίσκονται σε πολλές από τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες του κόσμου. Ο Οίκος δημοπρατεί μία από τις γνωστές μπρούντζινες “Αφροδίτες” του και μία από τις εξίσου γνωστές “Νίκες” του. Στον τομέα της Σύγχρονης Γλυπτικής συναντούμε επίσης μπρούτζινα γλυπτά του Γιώργου Κικώτη, και  χαρακτηριστικό γλυπτό του γνωστού κεραμίστα Κώστα Καρακίτσου από την σειρά του “Γυναίκες”. Δείτε όλα τα έργα σύγχρονης Τέχνης ΕΔΩ.



Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν εξαιρετικής ποιότητας, στυλ και εποχής έπιπλα – αντίκες του 19ου αιώνα, που μπορούν να εξοπλίσουν ολόκληρο σπίτι. Βιβλιοθήκες, σεκρετέρ, τραπεζαρίες και μικρότερα έπιπλα καλαίσθητου design εκπλήσσουν με την λειτουργικότητα τους και την στιβαρή παρουσία τους. Παράλληλα ηχηρή είναι η παρουσία εμπροσθόγεμων όπλων της εποχής 1780 – 1810 (πιστόλες, κουμπούρες, tromblons), πορισμένα από τα οποία εκτιμάται ότι παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον για συλλέκτες.

Στον τομέα των υαλικών και των κρυστάλλων συναντάμε μία εξαιρετική ολοκληρωμένη συλλογή Swarovski, ανάμεσα σε δεκάδες άλλα μικροαντικείμενα.

Μια ανασκόπηση των αντικειμένων θα σας αφήσει έκπληκτους, καθώς πολύ μεγάλος αριθμός των αντικειμένων έχουν τιμή εκκίνησης τα €10, και υπάρχει η απαραίτητη διευκρίνιση "No Reserve". Για τους λιγότερο εξοικειωμένους θα αναφέρω ότι συχνά στις δημοπρασίες υπάρχει μία μη δηλωμένη τιμή διασφάλισης (Reserve Price), η οποία εγγυάται ένα πλαφόν πώλησης, και είναι διάφορη από την τιμή εκκίνησης. Στην δημοπρασία του Myro Antiques House το Reserve Price ταυτίζεται με την τιμή εκκίνησης. Τα Lots με αυτή την τιμή εκκίνησης συνιστούν πραγματικά ευκαιρίες, και σημαίνει ότι ο δημοπράτης εμπιστεύεται στο παρευρισκόμενο κοινό την διαμόρφωση της κατάλληλης τιμής, αφού, τα αντικείμενα που φέρουν αυτή την τιμή, ο Οίκος είναι βέβαιος ότι θα εκτιμηθούν από το κοινό του.

Όλα τα αντικείμενα είναι πλέον διαθέσιμα στην διεύθυνση www.myroauctions.gr. Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον οίκο μέχρι και μία μέρα πριν την διεξαγωγή της δημοπρασίας κατόπιν ραντεβού για να δουν από κοντά όλα τα αντικείμενα. Για ραντεβού επικοινωνήστε απευθείας για με τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212).

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Antique’s House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό μπορεί στις δημοπρασίες μας να εμφανιστούν κομμάτια σε απίστευτα χαμηλές τιμές (η πραγματική τους αξία μπορεί να είναι μέχρι και 10 φορές πάνω), προσιτές για τον καθένα. 


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ