Monday, 7 December 2015

Γνωριμία με το έργο του Κωστή Γεωργίου στο Hyatt Regency Thessaloniki

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015 - Από σήμερα και μέχρι τις πρώτες ημέρες Φεβρουαρίου έχουμε την χαρά να παρουσιάζουμε στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το ξενοδοχείο ολοκληρωμένη έκθεση των χαρακτηριστικών έργων ζωγραφικής και γλυπτικής του Κωστή Γεωργίου στο Hyatt Regency Thessaloniki. Η έκθεση είναι διαθέσιμη σε καθέναν να την απολαύσει καθώς δεσπόζει στους χώρους της κεντρικής εισόδου του ξενοδοχείου. Καμιά δεκαριά πίνακες μεγάλου μεγέθους, γλυπτικά συμπλέγματα των Ακροβατών/Χορευτών του, και γλυπτά ατιπροσωπευτικά γλυπτά από τα Equus του είναι μερικά μόνο από τα εκθέματα που μπορεί να περιδιαβεί ο επισκέπτης.

Στην πραγματικότητα αισθάνεται κανείς λίγο αμήχανα, αν πρέπει να γράψει για τα εύγλωττα και εκφραστικότατα έργα του εικαστικού δημιουργού, ίσως και κάπως μικρός αν αναλογιστεί όσους προηγήθηκαν αυτού, γράφοντας άρθρα, σημειώματα και βιβλία ολόκληρα για τον σημαντικό Έλληνα καλλιτέχνη. Συνεπώς θα αρκεστώ σε αυτό το σημείωμα να διαπιστώσω κάποιες γενικές αλήθειες που θα φανερωθούν σε καθέναν που θα δει τα έργα του, με την προσδοκία να σας πείσω να επισκεφτείτε την έκθεση και να έχετε την ευκαιρία να γίνετε μύστες στον κόσμο που ο δημιουργός δομεί, ειδάλλως κινδυνεύετε να χάσετε την ευκαιρία να γνωρίσετε έναν υπέροχο κόσμο νέων μορφών.

Ο μοναδικός εξπρεσσιονισμός, έμπλεος χρώματος, τόσο χαρακτηριστικός στα ζωγραφικά έργα του Κωστή Γεωργίου, όσο σε λίγους ζωγράφους. Οι μορφές που εμφανίζονται στα έργα δεν έχει καταβληθεί προσπάθεια να εξυπηρετούν κανέναν ρεαλισμό, πέραν αυτόν της έννοιας που ενθυλακώνουν, του δραματικού περιεχομένου  και του μυστηρίου που και η εικονιζόμενη προσωπικότητα προσπαθεί να επιλύσει με την ύπαρξη της. Το χαρακτηριστικό στοιχείο της ζωγραφικής του εικαστικού δημιουργού είναι ακριβώς το γεγονός ότι ο εξπρεσιονισμός του δεν παραδίδεται στο χρώμα, αλλά η δυαρχία σχεδίου και χρώματος, που καθιστούν τα έργα συγκλονιστικά μοναδικά και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα. Η σχέση του με την γλυπτική είναι εξίσου μοναδική, καθώς δικαιώνει τον χαρακτηρισμό “εικαστικός δημιουργός”, αφού δημιουργεί μία νέα οντολογία μορφών με τα έργα του. Το κόκκινο χρώμα, που κυριαρχεί στις γλυπτικές μορφές του, έχει κάτι από επείγον, όσο και από αιμάτινο. Έχει ψυχή, φωνή και κραυγάζει για να γεννηθεί. Η καμπύλες των μορφών επιφέρουν ισοροπία, ενώ η ανυπέρβλητα φυσική κίνηση τους τις καθιστά αποδεκτές στον χώρο που οράται ο θεατής ως συγκλίνουσες από έναν άλλο τόπο, χρόνο ή κόσμο.

H πρώτη έκθεση του Κωστή Γεωργίου έλαβε χώρα το 1974. Από τότε έτυχε ευρείας αναγνώρισης σε όλο τον κόσμο. Έχει εκθέσει σε μερικά από τα μεγαλύτερα Μουσεία και γλυπτά του κοσμούν τον δημόσιο χώρο σε δεκάδες πόλεις διεθνώς. Ζωγραφικά και γλυπτικά έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, μόνιμες συλλογές ιδρυμάτων και Μουσείων. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή Έλληνες εικαστικούς δημιουργούς. Επισκεπτόμενοι την έκθεση, δεν θα αργήσετε να αντιληφθείτε γιατί.

Η έκθεση εντάσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Hyatt Regency Thessaloniki για την διοργάνωση εκθέσεων και εικαστικών δράσεων στους χώρους του ξενοδοχείου. Στο πλαίσιο των δράσεων εντάσσονται εκθέσεις καλλιτεχνών που συνεργάζονται με την Myrό Gallery και την Greek Marble Initiative που είναι δύο από τις δράσεις/projects του γνωστού ελληνικού Οίκου δημοπρασιών. Μία σειρά από εκθέσεις Ελλήνων και ξένων γλυπτών και ζωγράφων έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Οι εκθέσεις φιλοξενούνται στο κεντρικό lobby του ξενοδοχείου. Επιπρόσθετα, λαμβάνουν χώρα δράσεις που περιλαμβάνουν τους εξωτερικούς και περιβάλλοντες χώρους του συγκροτήματος.

Τα έργα θα διατίθενται στους ενδιαφερόμενους με ευθύνη του Myrό Antiques House, από τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (για συναντήσεις παρακαλώ καλέστε στο 6971890212). 


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.