Friday, 15 January 2016

Ορέστης Διαμάντης | Εκ Φωτός

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016  - Η Myrό Gallery παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη τον ανερχόμενο ζωγράφο Ορέστη Διαμάντη και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης του που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016 στις 20.00 στην Κεντρική Αίθουσα της (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης). Η έκθεση έχει τίτλο “Εκ Φωτός” και παρουσιάζει τη νεότερη σειρά έργων του καλλιτέχνη.

Στο κείμενο της επιμέλειας, που υπογράφει ο Πάρης Καπράλος, σημειώνεται:  “Η ζωγραφική του Ορέστη Διαμάντη  κινείται μεταξύ του μαγικού ρεαλισμού και συμβολισμού, με μπαρόκ στοιχεία, τόσο ως προς τη αποτύπωση όσο και ως προς την ατμόσφαιρα τους. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης υλοποιεί μια αναπόδραστη πραγματικότητα στην οποία “η ατμόσφαιρα  τρέφεται από τη σήψη που προκαλεί το φως στην ύλη”. Η θερμών χρωμάτων και η άριστη ρεαλιστική φόρμα αποδίδει μία νέα ανάγνωση στην σύγχρονη παραστατική τέχνη που δεν συναντούμε συχνά σε Έλληνες δημιουργούς της νεότερης γενιάς, ενώ η άριστη αποτύπωση των ανθρώπινων μορφών δεν χάνει στο ελάχιστο σε εκφραστικότητα. Συνολικά τρέφουμε μεγάλες προσδοκίες για τις προοπτικές του καλλιτέχνη”.

Σε καλλιτεχνική δήλωση του για την ατομική έκθεση και την παρουσίαση της νέας σειράς έργων του ο ζωγράφος σημειώνει “Ορμώμενος από ψυχές, που στη ψυχή μου εμφύσησαν βιώματα, αδράτω και δράττομαι από φως, σμιλεύοντας στο καμβά προβληματισμούς και αναζητήσεις. Φως, ατμόσφαιρα και σώμα αποτελούν και αποτελούνται, από και προς στο έργο μου. Η πολυδιάστατη έννοια του φωτός, σε προκαλεί να το ερωτευτείς και να το μισήσεις. Έχει δύναμη ικανή να ξεσκεπάσει το σκοτάδι, από το ίδιο του το πέπλο και να θολώσει με ιστορίες την ύπαρξη της ύλης. Άλλοτε αναφέρεται ως ιερό, άλλοτε ως άκτιστο και άλλοτε ως ρομφαία που ανακαλεί την όραση που σου δώρισε. Ορίζει και ορίζεται από την υλη και το κενό. Είναι μετέωρο στην ύπαρξη και την ανυπαρξία, γεγονός που το κάνει να μοιάζει με κάτι που κρύβεται βαθιά στην ψυχή κάθε ανθρώπου. Το σώμα είναι ο αρχέγονος κώδικας επικοινωνίας όλων των πλασμάτων. Αμφορέας ψυχών, που ορίζει την υπόσταση από την έννοια, το φως από το σκοτάδι. Εκεί που το φως κατακτά το σκοτάδι, αναδύεται η σάρκα. Άλλοτε με σφρίγος νεαρού ίππου και άλλοτε με αδυναμία γέρικου κορμιού [...]. Είναι ο συγκερασμός της ύλης και του φωτός, που ατέρμονα ενώνονται και χωρίζουν, σε μια προσπάθεια για δικαίωση και αλήθεια. Ορίζοντας αυτά ως εργαλεία μου, προσπαθώ να αποδώσω την υπόσταση εκείνων που αγαπάμε, μισούμε ή αδιαφορούμε. Άλλες φορές θα τα δείτε να απεικονίζονται σαν αδικοχαμένες ψυχές, άλλοτε σαν συναισθήματα που υποτάσσουν σώμα και ψυχή, άλλοτε σαν βασιλιάδες, που ορίζουν εμάς να ψάξουμε στο θολό της ιστορίας για τα χαμένα σκήπτρα τους”.



Σύντομο Βιογραφικό
Ο Ορέστης Διαμάντης γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Πάτρα. Γεννήθηκε το 1990, τρίτο παιδί του Γιώργου και της Ειρήνης. Από τη νηπιακή ηλικία έδειξε την κλίση του στη δημιουργία και τις τέχνες, μετατρέποντας οποιοδήποτε υλικό σε κάτι έμψυχο, μεστό και σαφές. Έδειξε επίσης από νωρίς το ενδιαφέρον του για τη μουσική, το θέατρο και το χορό, με μεγάλη ευχέρεια. Τελείωσε το γενικό λύκειο αποφασισμένος να κυνηγήσει το όνειρό του, λαμβάνοντας μαθήματα σχεδίου, πριν εισαχθεί στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το 2008. Αριστούχος απόφοιτος πλέον, επέστρεψε στην Πάτρα το 2013, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του μια προσωπική ατομική έκθεση, ένα χρόνο πριν (Πάτρα – Μάιος 2012), σεμινάρια χαρακτικής, σκηνογραφίας, αγιογραφίας, συντήρησης τοιχογραφίας, αλλά και την πολύτιμη εμπειρία του ψηφιδογράφου στους Αγίους Τόπους (ατομικά και συλλογικά έργα του βρίσκονται στην Ι.Μ. του Αγ. Γερασίμου στη Παλαιστίνη). Έλαβε παράλληλα διακρίσεις σε διαγωνισμούς γραμματοσήμου, ετικέτας , γελιογραφίας και άλλες. Έχει φιλοτεχνήσει μετάλλια και βραβεία για αθλητικές διοργανώσεις. Το έτος 2014-15 εργάστηκε στο Δήμο Πατρέων ως καθηγητής εικαστικών και σχεδίου. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 21 Ιανουαρίου μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου 2016. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.