Wednesday, 2 December 2015

Μουσικοί Περίπατοι στα Μουσεία | Εθνικό Αρχαιολογικό

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015 - Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο υποδέχεται τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου (19.00) την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην πρώτη συναυλία μουσικής δωματίου της δράσης "Μουσικοί Περίπατοι στα Μουσεία".

Πρόγραμμα
Αλεξάντρ Μποροντίν (1833-1887): Kουαρτέτο εγχόρδων αρ.2 σε ρε μείζονα
Antonín Leopold Dvořák (1841-1904): Κουιντέτο με πιάνο αρ.2 σε λα μείζονα, έργο 81

Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών
Γιώργος Μάνδυλας, βιολί
Παναγιώτης Τζιώτης, βιολί
Πάρις Αναστασιάδης, βιόλα
Ισίδωρος Σιδέρης, βιολοντσέλο

Στέφανος Νάσος, πιάνο

Γενική είσοδος: 7 Ευρώ
Μειωμένη είσοδος: 3 Ευρώ

Μετά από την μουσική τους περιήγηση, οι επισκέπτες της βραδιάς, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν την ατμόσφαιρα της Αθήνας της εποχής εκείνης στην έκθεση («Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…»: Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος – 19ος αιώνας), περπατώντας στα βήματα των περιηγητών, με την καθοδήγηση των αρχαιολόγων του Μουσείου.

Την ίδια βραδιά θα παρουσιαστεί το συλλεκτικό ημερολόγιο του 2016 από τις εκδόσεις του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, με θέμα την ιστορία, την προσφορά και τις δράσεις του μεγαλύτερου Μουσείου της χώρας, που συμπληρώνει το 2016 τα 150 χρόνια από τη θεμελίωσή του (1866-2016).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.