Thursday, 10 December 2015

Φιλανθρωπική δημοπρασία με την Βάνα Μπάρμπα στην Θεσσαλονίκη

Χάρης Μητρούσης, "Θεσσαλονίκη",  ελαιογραφία
Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015 - O Οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσει να συμμετέχετε στην φιλανθρωπική δημοπρατική δράση που οργανώνει υπέρ των σκοπών του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου “Δύναμη Ζωής: Αγάπη”. Ο Οίκος παραχωρεί αντίκες & έργα Τέχνης που θα δημοπρατηθούν από την γνωστή ηθοποιό και μέλος του “Δύναμη Ζωής” Βάνα Μπαρμπα, την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015 στις 12.00 το μεσημέρι στην έδρα του Οίκου, που βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. 

Συγκεκριμένα το Myrό Antiques House παραχωρεί για την διαδικασία μια συλλεκτική αντίκα γαλλικό σεκρετέρ του 19ου αιώνα, έναν πίνακα του γνωστού Θεσσαλονικιού ζωγράφου Χάρη Μητρούση που απεικονίζει την πόλη της Θεσσαλονίκης, και έναν πίνακα του εξαιρετικού παλαιού ζωγράφου Δανιήλ Δανιήλ, καθιερωμένου και εξαιρετικής συλλεκτικής αξίας τοπιογράφου, μαθητή του Παρθένη. Τα τρία Lots θα ξεκινήσουν από μηδενική τιμή, ώστε να δωθεί η ευκαιρία σε όλους τους παρευρισκόμενους να τα “χτυπήσουν” βοηθώντας πρακτικά στους σημαντικούς φιλανθρωπικούς σκοπούς του Σωματείου. 

Πίνακας του Δανιήλ Δανιήλ
Αν επιθυμείτε να μην χρησιμοποιήσετε δικό σας όχημα μπορείτε να μεταβείτε στην δημοπρασία επιβιβαζόμενοι στο πολυτελές πούλμαν του Οίκου το οποίο θα ξεκινήσει στις 11.30 από τον Λευκό Πύργο. Παράλληλα δρομολογείται ένα ακόμα πούλμαν από το ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα μεταφέρει ενοίκους του ξενοδοχείου και επισκέπτες στην πόλη μας από άλλα μέρη της Ελλάδας και το εξωτερικό που έχουν έρθει για την δημοπρασία. 

Η δράση εντάσσεται στην 47η τακτική διμηνιαία δημοπρασία Αντικών, Τέχνης και Αντικειμένων του  Myrό Antiques House για την οποία μπορείτε να διαβάσετε λεπτομερώς ΕΔΩ.

Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον οίκο μέχρι και μία μέρα πριν την διεξαγωγή της δημοπρασίας κατόπιν ραντεβού για να δουν από κοντά όλα τα αντικείμενα, ή/και να τα δουν online στην διευθυνση www.myroauctions.gr. Για ραντεβού επικοινωνήστε απευθείας για με τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). 

Σχετικά με το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο “Δύναμη ζωής: Αγάπη”
Το Σωματείο “Δύναμη ζωής: Αγάπη” έχει ιδρυθεί στην Γλυφάδα της Αθήνας από την Βάνα Μπάρμπα και άλλους 22 εθελοντές και, όπως αναφέρει στο καταστατικό του, έχει χαρακτήρα αποκλειστικά φιλανθρωπικό. Οι δράσεις του επικεντρώνεται στην παροχή κάθε είδους δυνατής βοήθειας στις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας, στην προώθηση της ελληνικού πολιτισμού, της ελληνικής ιστορίας και παράδοσης με έμφαση στο ρόλο και την πορεία της μουσικής τέχνης, η καλλιέργεια της πολιτιστικής συνείδησης και η συμβολή στη μουσική παιδεία των πολιτών της χώρας και στην ανάπτυξη και ανιδιοτελή προσφορά  και μέριμνα για την υλική και ηθική  ενίσχυση των ατόμων που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ΑΜΕΑ, υπερήλικες, ανήλικοι, άποροι, ασθενείς, κλπ), καθώς επίσης στην πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και Α.Μ.Ε.Α.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ