Wednesday, 23 December 2015

Πρεμιέρα | 12 αναμετρήσεις με μια ιδιοφυΐα

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015 - Το Θέατρο Εταιρότητα παρουσιάζει το έργο "12 αναμετρήσεις με μια ιδιοφυΐα" του Howard Barker σε μία παράσταση που κάνει πρεμιέρα ανήμαρα τα Χριστούγεννα στο Θέατρο Αυλαία. Ο δωδεκάχρονος Κίστερ αντιμετωπίζει με την απελπισμένα ανικανοποίητη ιδιοφυΐα του δώδεκα διαδοχικές αναμετρήσεις με εκείνες κι εκείνους που, ηθελημένα ή μη, μετέχουν στη διαπαιδαγώγησή του (την τροφό, τον παιδαγωγό, τον επιστήθιο φίλο, τη μητέρα, την ποθητή, τον αλήτη, τον διανοούμενο, τον φεουδάρχη, τον πανουκλιασμένο, τους γονείς του φίλου, τους αγγέλους, τον αντεραστή) και, εκμεταλλευόμενος τη γοητεία που τους ασκεί, δοκιμάζει τα όρια του καταναγκασμού, που σύμφωνα με τον συγγραφέα επιτυγχάνεται μέσω της βίας, του οίκτου, της λογικής και της αιδούς. Κυρίως όμως δοκιμάζει τα όρια του πόνου, αυτής της, κατά Barker, «αναγκαιότητας», που καταλύει και αποκαλύπτει: «Είναι αδύνατον –τώρα, στο σημείο που έχει φτάσει το μακρύ ταξίδι της ανθρώπινης κουλτούρας– να αποφευχθεί η αίσθηση ότι ο πόνος είναι αναγκαιότητα• ότι δεν είναι ούτε ατύχημα ούτε δυσμορφία ούτε κακία ούτε παρανόηση, ότι τόσο η πρόκλησή του όσο και το πάθος του είναι εγγενή στον ανθρώπινο χαρακτήρα, αυτή η τρομερή αίσθηση την οποία μόνο η τραγωδία έχει αρθρώσει, και θα συνεχίσει να αρθρώνει, και κατ’ αυτόν τον τρόπο, να την καθιστά όμορφη…» [H. Barker, Death, the One, and the Art of Theatre].

Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση, που έγινε ειδικά για την παράσταση, της Έλσης Σακελλαρίδου.



Συντελεστές
Μετάφραση: Έλση Σακελλαρίδου
Σκηνοθεσία: Νίκος Σακαλίδης
Σκηνικό: Νίκος Σακαλίδης, Γιώργος Γεροντίδης, Δημοσθένης Μπογιατζής
Κοστούμια: Μένη Τριανταφυλλίδου
Μουσική επιμέλεια: Ευτυχία Καβαλίκα
Φωτισμοί: Νίκος Σακαλίδης
Βοηθός σκηνοθέτη – Οργάνωση παραγωγής: Τατιάνα Νικολαΐδου

Φωτογραφίες: Τατιάνα Νικολαΐδου, Δημοσθένης Μπογιατζής

Παίζουν: Θωμάς Βελισσάρης, Αλέξανδρος Βοζινίδης, Μελίνα Γαρμπή, Βιολέττα Θεοδωρίδου,
Μαρίνα Καζόλη, Τζίμης Κούρτης, Δημήτρης Κουστολίδης, Ιόλη Ραγκούση, Ελένη Σαμαντζή,
Κωνσταντίνος Χατζηκυπραίος.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
25 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00
26 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00
27 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00
28 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00
29 Δεκεμβρίου 2015, στις 21:00
1 Ιανουαρίου 2016, στις 21:00
2 Ιανουαρίου 2016, στις 21:00
3 Ιανουαρίου 2016, στις 21:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
100’
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό), 5 ευρώ (ανέργων, ατέλειες σπουδαστών)
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
www.viva.gr, Public, Παπασωτηρίου, Seven spots, Ιανός, Reload και στο ταμείο του Θεάτρου Αυλαία
ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ
Τετάρτη – Κυριακή 10:30-13:30, 17:30-21:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Πλατεία ΧΑΝΘ(Πλευρά Τσιμισκή)
Τ: 2310 237700
E: info@avlaiatheatre.gr
W:www.avlaiatheatre.gr


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ