Saturday, 28 November 2015

Tapetum Lucidum

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015 - Η Αίθουσα Τέχνης «έ κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου» παρουσιάζει την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015, στις 19:30, την ατομική έκθεση της Αντιγόνης Καββαθά «Tapetum Lucidum» σε επιμέλεια του Γιάννη Μπόλη.

Ο Γιάννης Μπόλης αναφέρει μεταξύ άλλων σχολιάζοντας το έργο της Καββαθά:
«Η Αντιγόνη Καββαθά προτείνει διαδρομές ανάμεσα στο φως, τη σκιά και το σκότος, σε συνθέσεις που διακρίνονται για την εξαιρετική τεχνική τους. Με υλικά τα ακρυλικά σε mylar και το κάρβουνο σε χαρτί δημιουργεί έργα που διακρίνονται για την ένταση των αντιπαραθέσεων, τον ανάγλυφο χαρακτήρα των επιφανειών, την πλαστικότητα των μορφών και των σχημάτων, τη μνημειακότητα των συνθέσεων, που εντοπίζεται τόσο σε εξωτερικά χαρακτηριστικά, όπως η μεγάλη διάσταση, όσο και σε μια εσωτερική δημιουργική πνοή.  Τα φυτά και τα δέντρα, με τα δαιδαλώδη πλέγματα των κλαδιών τους, ακινητοποιημένα σ’ ένα αρχέγονο σταμάτημα του χρόνου, πάλλονται από ρυθμό, βρίθουν από ευαισθησία και αμεσότητα, και επιβάλλουν τη μεστή, όλο δύναμη παρουσία τους. Κάθε έργο της συγκροτεί μια ενιαία εικαστική πρόταση, αποτέλεσμα συστηματικής μελέτης και προσήλωσης, επίμονης άσκησης και οξείας παρατήρησης, καταδεικνύοντας μια συγκροτημένη έρευνα και εξέλιξη υψηλών δυνατοτήτων και προβληματισμών».



Η Αντιγόνη Καββαθά γεννήθηκε το 1955 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις ΗΠΑ (Ν. Υόρκη και Βοστόνη). Έχει παρουσιάσει δέκα ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές. Έργα της βρίσκονται σε συλλογές στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Εγκαίνια: Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015, 19:30 Διάρκεια: 10/12/2015 – 9/1/2016
Opening: Thursday 10 December 2015, 19:30 Duration: 10/12/2015 – 9/1/2016

Valaoritou 9a, Athens, 10671, tel: 0030 210-3607598, fax: 0030 210-3607546, info@ekfrasi-art.gr, www.ekfrasi-art.gr
Ώρες λειτουργίας / Opening hours:
Τρίτη έως Παρασκευή 11:00 - 20:00, Σάββατο: 11:00 - 15:00, Κυριακή και Δευτέρα κλειστά
Tuesday to Friday 11:00 - 20:00, Saturday: 11:00 - !5:00, Sunday and Monday closed

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.