Sunday, 8 November 2015

Open House Thessaloniki 2015

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015 - Το Open House Thessaloniki επιστρέφει και φέτος από τις 20-22 Νοεμβρίου. Από ιστορικά αξιοθέατα της πόλης μέχρι σύγχρονες κατοικίες και δημόσια κτίρια. Το Open House Thessaloniki σας δίνει πρόσβαση σε σπάνια και σημαντικά κτίρια και χώρους της πόλης. Φέτος θα υπάρχουν πάνω από 65 κτίρια για να περιηγηθείτε κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Υπάρχουν εκατοντάδες κτίρια στην Θεσσαλονίκη ... το κάθε ένα διαφορετικό και ξεχωριστό. Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί χτίστηκαν ; Ποιος τα χτισε ; Πώς σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν ; Ή πόσο χρονών είναι ; Πίσω από τις όψεις και τις πόρτες πολλών από αυτών των κτιρίων βρίσκονται εκπληκτικοί χώροι για να εξερευνήσετε και ενδιαφέρουσες ιστορίες για να μάθετε .

Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει:



16-22/11 OPEN BOX
Ενημερωτικό περίπτερο Αριστοτέλους με Μητροπόλεως, 16- 22/11 και ώρες 10:00-22:00

18-20/11 MADE IN THESSALONIKI
Προγραμματισμένες ξεναγήσεις σε δημιουργικούς χώρους της πόλης

20/11 OPEN SCHOOL
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προγραμματισμένων ξεναγήσεων που απευθύνεται σε σχολεία

20-29/11 SONY OPEN PHOTO
Διαγωνισμός φωτογραφίας sony ανεβάζοντας φωτογραφίες στο instagram γράφοντας το #sony_oht2015 Το φετινό θέμα του διαγωνισμού είναι οι ’’Ανοιχτές Πόρτες’’
Oι νικητήριες φωτογραφίες θα κερδίσουν δώρα απο την sony!

21-22/11 OHT 2015 I AM PART OF A GREAT TEAM! 
Δωρεάν ξεναγήσεις σε 65 σημεία της πόλης με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, στο διαθέσιμο ωράριο τηρώντας σειρά προτεραιότητας με βάση την άφιξη στον χώρο αναμονής

21-22/11 OPEN BIKE
Στο πλαίσιo του ΟΗΤ 2015 το Open Bike φέτος σας προσκαλεί σε συνεργασία με την BikeIt ( εταιρεία που δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών με κύριο ”σύμμαχό” της, το ποδήλατο) μέσα απο μια προγραμματισμένη διαδρομή να επισκεφτείτε κτίρια του ΟΗΤ 2015 και να ανακαλύψετε την πόλη με το ποδήλατο.

22/11 TIME TO CLOSE..PARTY
Πάρτυ λήξης μετα τις 21.00 στο Μπενσουσάν Χάν, Εδέσσης 6, Λαδάδικα με ποτά και cocktails απο τη cafeteria-bara Elephantas

Διοργάνωση: Open House Greece
H Εταιρεία Open House Greece είναι μία Αστική Mη Κερδοσκοπική Εταιρεία με σκοπό την προώθηση και προβολή της Αρχιτεκτονικής και του Πολιτισμού, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω των ετήσιων δράσεων Open House σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ιδρύθηκε το Μάιο του 2012 και ανήκει στην ευρύτερη οικογένεια του Open House Worldwide (www.openhouseworldwide.org), που μεριμνά για την παγκόσμια προβολή κάθε εκδήλωσης Open House.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ