Monday, 2 November 2015

Παράταση της έκθεσης “Σε μάρμαρο και χρώμα” στην Myrό Gallery τον Νοέμβριο

"Μr. Grumpy", μάρμαρο,
έργο Γκίβη Μιχαηλίδη, 2015 

~READ THIS IN ENGLISH!~


Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 - Η  Myrό Gallery ανακοινώνει παράταση της έκθεσης “Σε μάρμαρο και χρώμα” που φιλοξενεί λόγω της  αυξημένης επισκεψιμότητας των τελευταίων ημερών της έκθεσης. Η έκθεση παρατείνεται σε όλη την διάρκεια του μήνα Νοεμβρίου και θα καταλήξει το Σάββατο 28 Νοεμβρίου. Ο χώρος θα είναι ανοικτός για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους.

Την έκθεση “Σε μάρμαρο και χρώμα” οργανώνουν ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House και η Greek Marble Initiative, με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου, Εικαστικού Επιμελητή & Συντονιστή της Greek Marble Initiative.

Πρόκειται για μια έκθεση έργων γλυπτικής, ζωγραφικής και χαρακτικής  κορυφαίων Ελλήνων & Ξένων καλλιτεχνών. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι Παύλος ΚουγιουμτζήςJhon GogaberishviliNana GogaberishviliΟδυσσέας ΤοσουνίδηςGiorgie CpajakΑναστάσης ΛεόνογλουKamen TanevΓιάννης ΜανικάτηςAlbena MihaylovaΓκίβη ΜιχαηλίδηςSherry TiptonΣτράτος ΠάλλαςCiprian HopirteanΓιώργος ΚικώτηςAndrej MitevskiΓιώργος ΣπυριδόνωβΣωκράτης ΓιοσμάςΦώτης ΚλογέρηςΔήμος ΚηπουρόςΘεώνη ΚαρακάντζουΚριστιάνα Ηλιοπούλου - HopirteanΔιακεκριμένη ΣυμμετοχήΒαγγέλης Ρήνας.

Εγκατάσταση  “Contemporary Classic”
Σε διακριτό χώρο στο κέντρο της έκθεσης θα φιλοξενηθεί η εγκατάσταση “Contemporary Classic” με επίκεντρο τον γνήσιο μουσειακό πίνακα του 17ου αιώνα (circa 1670) “Susanna and the Elders” και γλυπτό της διάσημης σύγχρονης  αμερικανίδας γλύπτριας Sherry Tipton, που βασίζεται σε μία σύλληψη των Σταύρου Μυρωνίδη & Πάρη Καπράλου.



Εγκατάσταση “The Machine”
Στο κέντρο της έκθεσης χτυπάει η καρδιά της εγκατάστασης “The Machine” του Γιώργου Σπυριδόνωβ,  μιας μηχανής με μαρμάρινα δομικά στοιχεία και πολλαπλή απεύθυνση ως προς το εννοιολογικό περιεχόμενο.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 31 Οκτώβριο 2015.

Στην διάρκεια της έκθεσης η Myrό Gallery δέχεται συναντήσεις με ενδιαφερόμενους επισκέπτες κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης  με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ.6971890212) σε μέρα και ώρα που θα συμφωνηθεί,  και  θα είναι ανοικτή για το κοινό Παρασκευή 11.00 – 14.00 και 17.00 – 21.00, Σάββατο 11.00 – 15.00, με ελεύθερη είσοδο).

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ