Monday, 2 November 2015

Παράταση της έκθεσης “Σε μάρμαρο και χρώμα” στην Myrό Gallery τον Νοέμβριο

"Μr. Grumpy", μάρμαρο,
έργο Γκίβη Μιχαηλίδη, 2015 

~READ THIS IN ENGLISH!~


Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 - Η  Myrό Gallery ανακοινώνει παράταση της έκθεσης “Σε μάρμαρο και χρώμα” που φιλοξενεί λόγω της  αυξημένης επισκεψιμότητας των τελευταίων ημερών της έκθεσης. Η έκθεση παρατείνεται σε όλη την διάρκεια του μήνα Νοεμβρίου και θα καταλήξει το Σάββατο 28 Νοεμβρίου. Ο χώρος θα είναι ανοικτός για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους.

Την έκθεση “Σε μάρμαρο και χρώμα” οργανώνουν ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House και η Greek Marble Initiative, με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου, Εικαστικού Επιμελητή & Συντονιστή της Greek Marble Initiative.

Πρόκειται για μια έκθεση έργων γλυπτικής, ζωγραφικής και χαρακτικής  κορυφαίων Ελλήνων & Ξένων καλλιτεχνών. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι Παύλος ΚουγιουμτζήςJhon GogaberishviliNana GogaberishviliΟδυσσέας ΤοσουνίδηςGiorgie CpajakΑναστάσης ΛεόνογλουKamen TanevΓιάννης ΜανικάτηςAlbena MihaylovaΓκίβη ΜιχαηλίδηςSherry TiptonΣτράτος ΠάλλαςCiprian HopirteanΓιώργος ΚικώτηςAndrej MitevskiΓιώργος ΣπυριδόνωβΣωκράτης ΓιοσμάςΦώτης ΚλογέρηςΔήμος ΚηπουρόςΘεώνη ΚαρακάντζουΚριστιάνα Ηλιοπούλου - HopirteanΔιακεκριμένη ΣυμμετοχήΒαγγέλης Ρήνας.

Εγκατάσταση  “Contemporary Classic”
Σε διακριτό χώρο στο κέντρο της έκθεσης θα φιλοξενηθεί η εγκατάσταση “Contemporary Classic” με επίκεντρο τον γνήσιο μουσειακό πίνακα του 17ου αιώνα (circa 1670) “Susanna and the Elders” και γλυπτό της διάσημης σύγχρονης  αμερικανίδας γλύπτριας Sherry Tipton, που βασίζεται σε μία σύλληψη των Σταύρου Μυρωνίδη & Πάρη Καπράλου.



Εγκατάσταση “The Machine”
Στο κέντρο της έκθεσης χτυπάει η καρδιά της εγκατάστασης “The Machine” του Γιώργου Σπυριδόνωβ,  μιας μηχανής με μαρμάρινα δομικά στοιχεία και πολλαπλή απεύθυνση ως προς το εννοιολογικό περιεχόμενο.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 31 Οκτώβριο 2015.

Στην διάρκεια της έκθεσης η Myrό Gallery δέχεται συναντήσεις με ενδιαφερόμενους επισκέπτες κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης  με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ.6971890212) σε μέρα και ώρα που θα συμφωνηθεί,  και  θα είναι ανοικτή για το κοινό Παρασκευή 11.00 – 14.00 και 17.00 – 21.00, Σάββατο 11.00 – 15.00, με ελεύθερη είσοδο).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.