Sunday, 29 November 2015

Τρεις γενιές Ελληνικής Ζωγραφικής – Χαρακτικής

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015 - Σπουδαία έργα ζωγραφικής και χαρακτικής από τις Συλλογές της Πινακοθήκης Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστου και Σοφίας Μοσχανδρέου Ι.Π. Μεσολογγίου θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει το αθηναϊκό κοινό στην έκθεση «Τρεις γενιές Ελληνικής Ζωγραφικής –  Χαρακτικής», που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων  έως 10 Ιανουαρίου στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων στο Μεταξουργείο. Για την έκθεση, στην οποία συνυπάρχουν τρεις γενιές καταξιωμένων ελλήνων καλλιτεχνών, η ιστορικός τέχνης Λουΐζα Καραπιδάκη αναφέρει μεταξύ άλλων στο προλογικό της σημείωμα:

«Τα έργα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στο επίπεδο της  θεματολογίας τους, εξ αιτίας της οποίας  ενσωματώνονται δυναμικά μέσα στη μουσειακή συλλογή παρέχοντας πολλαπλές δυνατότητες αξιοποίησης. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες διαπραγματεύονται αισθητικά τοπιογραφίες με ρεαλιστικές τάσεις ή με έντονη αφαιρετικότητα, άλλοτε με ονειρική διάθεση και ενίοτε μεταφυσική. Μεγάλος είναι και ο αριθμός καλλιτεχνών που επικεντρώνονται σε θέματα της αστικής ζωής, από τις σκηνές της καθημερινότητας μέχρι τις οικιστικές αποτυπώσεις. Μία άλλη αρκετά μεγάλη ενότητα αφορά τα ανθρωποκεντρικά έργα, που πέρα από την πρώτη ανάγνωση της εικονιζόμενης ανθρώπινης φιγούρας διαπραγματεύονται και άλλες σημαίνουσες έννοιες, από τον έρωτα μέχρι τη μοναξιά, από την ομορφιά μέχρι την επιθυμία, από την απώλεια μέχρι την απόρριψη. Φυσικά δεν απουσιάζουν και τα έργα που απεικονίζουν αφηγηματικές εικόνες γεμάτες συμβολισμούς ή που κινούνται στη σφαίρα του μύθου, ενώ ακολουθούν τα εντελώς μινιμαλιστικά έργα γεωμετρικής κυρίως αισθητικής, που προδίδουν τη σχέση της σημερινής τέχνης με το design, τις διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις και τους ποικίλους τρόπους επικοινωνίας με τον θεατή».



Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Ζωγράφοι| Αβραμίδης Δημοσθένης, Αδαμάκης Γιάννης, Αθηναίος Στρατής, Αμάραντος Δ. Μιχαήλ, Αδριανός Σωτήρης, Ανδρουτσάκης Στάθης, Αποστολάτου Εύα, Αρφαράς Μιχάλης, Βαμβατήρα Μάγδα, Βασιλάκη Μαρία, Βασιλειάδης Παύλος, Βατανίδης Στάθης, Γεωργιοπούλου Βίκυ, Γιαγιάννος Απόστολος, Γκολέμας Μίλτος, Δαββέτας Δημοσθένης, Δεβετζής Ανδρέας, Δέδος Ζήκος, Δελή Ελένη, Δήμος Τάσος, Δουκάκης Φραγκίσκος, Ευθυμίου Ιωάννα, Θεοφίλης Χρήστος, Καγκλής Τζουλιάνο, Καμπάνης Μάρκος, Κανά Ειρήνη, Καρακατσάνης Βασίλης, Κατημερτζόγλου Γεώργιος, Κατσουλίδη Μαριάννα, Κεχαγιόγλου Χρήστος, Κληρονόμος Νικόλας, Κόκκαλης Πάνος, Κόκορης Μιχάλης, Κοντέλλης Ανδρέας, Κοντογιαννοπούλου Λήδα, Κοντοσφύρης Χάρης, Κουρσάρης Σπύρος, Κουτσούρης Γιάννης, Κροντηρά Μαρίνα, Κτιστοπούλου Μαρία, Λασηθιωτάκης Γιάννης, Λατινοπούλου Αθηνά, Λιβάνης Στάθης, Μακρής Θανάσης, Μαρτίνου Ελεάννα, Μποβιάτσου Λαμπρινή, Νικολάου Ανδρέας, Παπαδημητρίου Ελενα, Παπανικολάου Ηλίας, Παπούλα Μαυρίδη Λίλα, Παρχαρίδης Ηρακλής, Πάτσιος Κων/νος, Πατσόγλου Αριστείδης, Ραζής Αχιλλέας, Ρόκος Κυριάκος, Ρόκος Στέφανος, Σάλλα Τιτίκα, Σαπέρας Νίκος, Σαρελάκου Ρουμπίνα, Σεβαστάκης Δημήτρης, Σιάμκουρη Μάγδα, Σκληβανιώτης Δημήτρης, Σολιδάκης Βασίλης, Σόρογκας Σωτήρης, Σταθόπουλος Γιώργος, Στεφανάκις Γιάννης, Τάγκαλος Βασίλης, Τζερμιάς Βαγγέλης, Τσακίρης Γιώργος, Φασιανός Αλέκος, Χαδούλης Γιώργος, Χαμπίδης Πάβλος, Χάρος Μανώλης

Γλύπτες & Φωτογράφος| Βαλαής Κωνσταντίνος, Χριστογιάννης Δημήτριος, Βίττης Κώστας
Χαράκτες| Pandolfini Pino, Ανούση Ηλία Ρένα, Γιανναδάκης Μανόλης, Γκαλτέμης Χριστόδουλος, Γουρζής Γιάννης, Δεσεκόπουλος Νίκος, Ζιάκα Μαρία, Κατσουλίδης Τάκης, Κολιός Γιάννης, Κώτσιου Ντίνα, Μαρκάκη Τζένη, Μελά Εύα, Μενδρινού Αννα, Οικονομίδου Φλωρεντία, Παντελιάς Μίλτος, Πειρουνίδης Απόστολος, Πεταλάς Μιλτιάδης, Πετροπούλου-Δημητράκη Μιμή, Σιατερλή Δήμητρα, Σχοινά Μαίρη, Τερζής Νίκος, Τσαλαματά Βίκυ, Τσιρογιάννης Δημήτριος

Η Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Χ. & Σ. Μοσχανδρέου Ι.Π. Μεσολογγίου την τελευταία εικοσαετία, συνεχίζει σταθερά την ουσιαστική παρουσία της στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας μας, με εκθέσεις των συλλογών της σε όλη την επικράτεια, με εκδόσεις Τέχνης, με αυθεντικά χαρακτικά, με μεγάλους εικαστικούς Φασιανό, Βαρλάμο, Καγκλή, Χάρο, Γ. Γουρζή, Γ. Κυριακίδη, κ.ά. και με εκπαιδευτικά προγράμματα στους χώρους.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.


Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων – Μεταξουργείο, Κτήριο Α:
Λεωνίδου & Μυλλέρου,  στάση Μετρό Μεταξουργείο,  τηλ. 210 5202420 – 21
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη 10.00 – 21.00, Τετάρτη έως Σάββατο 10.00 – 19.00, Κυριακή 10.00 – 15.00, Δευτέρα κλειστά.
- See more at: http://www.opanda.gr/?p=6999#sthash.3nEH56yF.dpuf

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.