Sunday, 22 November 2015

13η «Γιορτή της Τζαζ» 26 - 29 Νοεμβρίου στην Θεσσαλονίκη

Κυριακή  22 Νοεμβρίου 2015 - Ο Σύλλογος "Φίλοι της Τζαζ & Δημιουργικής Μουσικής" ("Association of Jazz & Creative Music") διοργανώνει την 13η "Γιορτή της Τζαζ" στην Θεσσαλονίκη σ' ένα 4ήμερο μοναδικών μουσικών ακουσμάτων που στόχο έχει να παρασύρει το κοινό της Θεσσαλονίκης σε μια περιπέτεια μουσική με άρωμα από Νέα Ορλεάνη και με σύνθημα «Η Τζαζ είναι ελευθερία» (Thelonious Monk).

Ανοίγοντας το 4ήμερο με ένα πρωτότυπο seminar/clinic όπου κοινό και μαθητευόμενοι μουσικοί θα μυηθούν από τον δεξιοτέχνη κιθαρίστα, Μάνο Κούρτη, στα μυστικά του βασικού στοιχείου της τζαζ, τον αυτοσχεδιασμό,  η 13η «Γιορτή της Τζαζ» θα προσφέρει την ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει καινούργιες δουλειές μουσικών σχημάτων της πόλης και να ζήσει ξεχωριστές δημιουργικές μουσικές ημέρες απολαμβάνοντας έθνικ τζαζ, ήχους 90's σε συνδυασμό με ηλεκτρονικούς & funky ήχους, ένα Jazz κουϊντέτο από δροσερές παρουσίες κι έναν ντράμερ, το ανανεωμένο "Baby Trio" του Γιώργου Κοντραφούρη, την νέα δουλειά "Kroustomania" του Αλέκου Παπαδόπουλου και μια βραδιά έκπληξη με blues - soul - r'n'b με την υπογραφή του Γρηγόρη Σημαδόπουλου.

Πρόγραμμα Φεστιβάλ 



Πέμπτη 26/11
15.00 Seminar / workshop από τον Μάνο Κούρτη με θέμα:
"Αυτοσχεδιασμός πάνω στην μοντέρνα jazz αρμονία - σύνθεση"
συμμετοχή: €3

21.30 Μάνος Κούρτης "Guitars project"
Μάνος Κούρτης - ηλεκτρική κιθάρα
Μάριος Μακρής - ακουστική κιθάρα
Δημήτρης Λάππας - ηλεκτρική άταστη κιθάρα
υποστήριξη συλλ.: €5

Παρασκευή 27/11
21.30 "Οn the House"
Σάκης Ραπτόπουλος - programming keys
Μπάμπης Προδρομίδης - ten. sax. με effects pedals
Ανδρομάχη Βουτσά - vocal
υποστήριξη συλλ.: €8

Σάββατο 28/11
21.30 Οpening: "Jazz Femm. & Π"
Jazz quintet, τμήμα "Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης Πα.Μακ."
Αναστασία Σταύρου - πλήκτρα
Αλίκη Μαϊδώνη - τσέλο
Κωνσταντίνα Τσουκαλά - κόντρα μπάσο
Ειρήνη Αλεξίου - άλτο σαξόφωνο
Χρύσα Χρύσογλου - φωνή
Παναγιώτης Αργυρίου - τύμπανα

22.30 "Βaby Trio"
Γιώργος Κοντραφούρης - hammond
Μιχάλης Τσιφτσής - ηλ. κιθάρα
Γιάννης Παπαδούλης - τύμπανα
υποστήριξη συλλ.: €8

Kυριακή 29/11
21.30 Opening: "Locos de Atar"
Παρουσίαση δίσκου "Kroustomania"
του Αλέκου Παπαδόπουλου

Νατάσσα Ρουβολή - ακκορντεόν
Μαρία Ζαχαριάδου - βιολί
Στέργιος Μοσχογιάννης - κλαρινέτο
Μιχάλης Σαπουντζής - κόντρα μπάσο & Ενορχήστρωση
Αλέκος Παπαδόπουλος - τύμπανα / κρουστά & Σύνθεση
guest : Σωτηρία Ρουβολή - φωνή

22.30 "The Black!"
Γρηγόρης Σημαδόπουλος quartet, συμμετέχει η Αγάπη Ιτόγια
Grigoris Simadopoulos - πλήκτρα
Λάκης Τζήμκας - κόντρα μπάσο
Νίκος Μπαλής - ηλ. κιθάρα
Άγγελος Βαλαβάνης - τύμπανα
guest: Αγάπη Ιτόγια - φωνή
υποστήριξη συλλ.: €8


INFO
Επιμέλεια - συντονισμός : Αλεξάνδρα Καλέτσαρη (Σύλλογος "Φίλοι της Τζαζ & Δημιουργικής Μουσικής")
Ημερομηνίες: 26, 27, 28, 29 Νοεμβρίου 2015
Χώρος: Club 8ball, Πίνδου 1 - Λαδάδικα
Ώρα έναρξης εκδηλώσεων: 21.30
Υποστήριξη συλλόγου: €8, €5, €3 (ανάλογα με την εκδήλωση –πληροφορίες στο αναλυτικό πρόγραμμα παραπάνω)

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ