Thursday, 22 October 2015

WWW Treasures | Myrό Arts&Antiques @Hyatt Regency Thessaloniki

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015 - Στο πλαίσιο υλοποίησης συμφωνίας του Myró Antiques House με το Hyatt Regency Thessaloniki επιμελούμαστε σειρά εκθέσεων και διαθέτουμε έργα τέχνης και αντίκες που κοσμούν το πολυτελές ξενοδοχείο. Βρείτε όλες τις τρέχουσες εκθέσεις στην διεύθυνση: http://myrohyattshows.blogspot.gr/.

Στο πλαίσιο της προαναφερθείσας συνεργασίας όλες οι δραστηριότητες του ομίλου συμβάλλουν στην μετατροπή των κοινόχρηστων χώρων σε μια κιβωτό πολιτισμού. Ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική και εγκαταστάσεις, μαζί με μουσειακού επιπέδου αντίκες φιλοξενούνται διαρκώς και αλλάζουν συχνά. Εγκαθιδρυμένοι έλληνες και ξένοι γλύπτες της Greek Marble Initiative συμμετέχουν με γλυπτά τους. Άλλοι καλλιτέχνες συνεργάτες του Myró Antiques House διαθέτουν χαρακτηριστικά ή/και βρβαευμένα έργα τους, ή δειγματίζουν νέες σειρές τους μέσα από προσεκτικά επιλεγμένα χαρακτηριστικά έργα τους.

Στο blog μπορείτε να πλοηγηθείτε σε όλες τις τρέχουσες εκθέσεις και να δείτε καθεμία ξεχωριστά, μαθαίνοντας για τα έργα και τους καλλιτέχνες. Βεβαίως, όπως συμβαίνει πάντα στον  χώρο των τεχνών, όσο καλά  και εαν προβάλλουμε τις εκθέσεις μας, πρέπει να τις δείτε από κοντά για να εκτιμήσετε την αξία των έργων. Ενας καφές στο ξενοδοχείο πλέον είναι πολύ απολασυστικότερος από όσο θα πορούσε να εξασφαλίσει το άρτιο service ή ο εξαιρετικός Сhef ζαχαροπλαστικής που αυτό διαθέτει (και, ναι, συνιστώ ανεπιφύλακτα να δοκιμάσετε τα γλυκά, με έμφαση σε μια μοναδική crème brûlée), καθώς παράλληλα με τις γαστριμαργικές απολαύσεις, η επίσκεψη σας ισοδυναμεί με μια βόλτα σε μερικούς χώρους σύγχρονης τέχνης.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.