Thursday, 22 October 2015

WWW Treasures | Myrό Arts&Antiques @Hyatt Regency Thessaloniki

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015 - Στο πλαίσιο υλοποίησης συμφωνίας του Myró Antiques House με το Hyatt Regency Thessaloniki επιμελούμαστε σειρά εκθέσεων και διαθέτουμε έργα τέχνης και αντίκες που κοσμούν το πολυτελές ξενοδοχείο. Βρείτε όλες τις τρέχουσες εκθέσεις στην διεύθυνση: http://myrohyattshows.blogspot.gr/.

Στο πλαίσιο της προαναφερθείσας συνεργασίας όλες οι δραστηριότητες του ομίλου συμβάλλουν στην μετατροπή των κοινόχρηστων χώρων σε μια κιβωτό πολιτισμού. Ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική και εγκαταστάσεις, μαζί με μουσειακού επιπέδου αντίκες φιλοξενούνται διαρκώς και αλλάζουν συχνά. Εγκαθιδρυμένοι έλληνες και ξένοι γλύπτες της Greek Marble Initiative συμμετέχουν με γλυπτά τους. Άλλοι καλλιτέχνες συνεργάτες του Myró Antiques House διαθέτουν χαρακτηριστικά ή/και βρβαευμένα έργα τους, ή δειγματίζουν νέες σειρές τους μέσα από προσεκτικά επιλεγμένα χαρακτηριστικά έργα τους.

Στο blog μπορείτε να πλοηγηθείτε σε όλες τις τρέχουσες εκθέσεις και να δείτε καθεμία ξεχωριστά, μαθαίνοντας για τα έργα και τους καλλιτέχνες. Βεβαίως, όπως συμβαίνει πάντα στον  χώρο των τεχνών, όσο καλά  και εαν προβάλλουμε τις εκθέσεις μας, πρέπει να τις δείτε από κοντά για να εκτιμήσετε την αξία των έργων. Ενας καφές στο ξενοδοχείο πλέον είναι πολύ απολασυστικότερος από όσο θα πορούσε να εξασφαλίσει το άρτιο service ή ο εξαιρετικός Сhef ζαχαροπλαστικής που αυτό διαθέτει (και, ναι, συνιστώ ανεπιφύλακτα να δοκιμάσετε τα γλυκά, με έμφαση σε μια μοναδική crème brûlée), καθώς παράλληλα με τις γαστριμαργικές απολαύσεις, η επίσκεψη σας ισοδυναμεί με μια βόλτα σε μερικούς χώρους σύγχρονης τέχνης.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ