Wednesday, 14 October 2015

Vandalism | A totally alternative Cheapart Athens is expecting your visit

Wednesday, October 14, 2015 - Sophisticated or not - vandalism as it reaches out to values, social behaviors, ideas, symbols; this November, Cheapart Athens and  curator Nikos Giavropoulos makes use of this term as referred to at present; (he has inflicted self-vandalism) to conclude upon the fact that the act of destruction concerns not only the works of art but any destruction of public or private property. The term is yet to be interperated by the beholder of the act itself, whether he be a political or religious leader, or a citizen. N. Giavropoulos speaks of aesthetic vandalism, vandalism of symbols and/or values.

Participating artists of the exhibition are invited to make themselves vandals and create work based on their own interpretation of vandalism. It is interesting to review the extent of the meaning of this term. Every artist may sense vandalism – in his work, within the city, in his/her everyday life, his/her feelings and human interactions. Vandalism during the 21st century has developed, perhaps become more sophisticated, reaching out to values and social behaviors, ideas, symbols.

As Nietzsche says: “Art is the force that resists chaos, not to be carried away by this but to give form, meaning and direction, making life feasible despite the chaotic reality.”

Participating artists:
Maria Andonatou, Kelly Athanasiadou, GURAM Chachanidze, Valia Dimopoulou, Georg Georgakopoulos, Dimitris Georgakopoulos, Nikos Giavropoulos, Valia Gouzia, Fotini Kapiris, Babis Karalis, Giannis Kardasis, George Lintzeris, Alexandros Maganiotis, Anna Maneta, Eleanna Martinou, Dimitris Meratzas, Eleni Mylona, PASHIAS, Marina Provatidou, Georgos Raptis, Georgos Striftaris, Georgos Tserionis, Michail Tsiakountis, Dimitris Halatsis, Andreas Vousouras, Apostolos Zolotakis.

Curated by: Nikos Giavropoulos



Talks-screenings:
Thanasis Alexandridis
Leonidas Kakaroglou
Takis Spetsiotis
Kyriakos Chatzimichailidis
Giannis Grigoriadis – Giannis Isidorou (Salon De Vortex)

Part 1
Opening: Monday November 2nd, 2015, 8:00 p.m.
Duration: November 2nd – 20th, 2015

Part 2
Opening: Wednesday November 25th, 2015, 8:00 p.m.
Duration: November 25th – December 7, 2015

CHEAPART
25 A.Metaxa Str. Athens 106 81
+30 210 3817517

office@cheapart.gr
www.facebook.com/cheapartofficial
www.twitter.com/cheapartathens

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.