Wednesday, 14 October 2015

Vandalism | A totally alternative Cheapart Athens is expecting your visit

Wednesday, October 14, 2015 - Sophisticated or not - vandalism as it reaches out to values, social behaviors, ideas, symbols; this November, Cheapart Athens and  curator Nikos Giavropoulos makes use of this term as referred to at present; (he has inflicted self-vandalism) to conclude upon the fact that the act of destruction concerns not only the works of art but any destruction of public or private property. The term is yet to be interperated by the beholder of the act itself, whether he be a political or religious leader, or a citizen. N. Giavropoulos speaks of aesthetic vandalism, vandalism of symbols and/or values.

Participating artists of the exhibition are invited to make themselves vandals and create work based on their own interpretation of vandalism. It is interesting to review the extent of the meaning of this term. Every artist may sense vandalism – in his work, within the city, in his/her everyday life, his/her feelings and human interactions. Vandalism during the 21st century has developed, perhaps become more sophisticated, reaching out to values and social behaviors, ideas, symbols.

As Nietzsche says: “Art is the force that resists chaos, not to be carried away by this but to give form, meaning and direction, making life feasible despite the chaotic reality.”

Participating artists:
Maria Andonatou, Kelly Athanasiadou, GURAM Chachanidze, Valia Dimopoulou, Georg Georgakopoulos, Dimitris Georgakopoulos, Nikos Giavropoulos, Valia Gouzia, Fotini Kapiris, Babis Karalis, Giannis Kardasis, George Lintzeris, Alexandros Maganiotis, Anna Maneta, Eleanna Martinou, Dimitris Meratzas, Eleni Mylona, PASHIAS, Marina Provatidou, Georgos Raptis, Georgos Striftaris, Georgos Tserionis, Michail Tsiakountis, Dimitris Halatsis, Andreas Vousouras, Apostolos Zolotakis.

Curated by: Nikos Giavropoulos



Talks-screenings:
Thanasis Alexandridis
Leonidas Kakaroglou
Takis Spetsiotis
Kyriakos Chatzimichailidis
Giannis Grigoriadis – Giannis Isidorou (Salon De Vortex)

Part 1
Opening: Monday November 2nd, 2015, 8:00 p.m.
Duration: November 2nd – 20th, 2015

Part 2
Opening: Wednesday November 25th, 2015, 8:00 p.m.
Duration: November 25th – December 7, 2015

CHEAPART
25 A.Metaxa Str. Athens 106 81
+30 210 3817517

office@cheapart.gr
www.facebook.com/cheapartofficial
www.twitter.com/cheapartathens

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ