Monday, 19 October 2015

SPEAK NO EVIL//21.10.15//AntliaMagazine


Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015 - Μεθαύριο Τετάρτη, 21/10, η ομάδα της Αντλίας επιστρέφει στο Bensousan Han , για την 3η της εκδήλωση. Θα παρουσιαστεί το δεύτερο τεύχος του περιοδικού, ενώ παράλληλα η εκδήλωση θα περιλαμβάνει εικαστικά, φωτογραφία, multimedia δρώμενα ποίησης και ζωντανή μουσική.  Η εκδήλωση θα ανοίξει τις πόρτες της στο κοινό στις έξι [18:00] και θα έχετε την δυνατότητα να περιηγηθείτε στα δωμάτια του Μπενσουσάν που θα φιλοξενούν το κάθε ένα και από μία διαφορετική εγκατάσταση. Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

- Εικαστικά έργα της ζωγράφου Χριστιάνας Παπακώστα
Christiana Papakosta

- Αφιέρωμα στην εκφυλισμένη τέχνη (Entartete Kunst – 1937)

- Ποιητικές εγκαταστάσεις από την ομάδα της Αντλίας

- Έκθεση φωτογραφίας

- Multimedia δρώμενα ποίησης από την ομάδα του Κενού Δικτύου
Κενό Δίκτυο

- Συναυλία με τους Tuflon και τις Rebecca Challis
https://soundcloud.com/rebeccachallis
https://myspace.com/tuflon/music/songs



Το 2ο τεύχος της Αντλίας θα διατίθεται στην εκδήλωση προς 4 ευρώ.

Είσοδος 2 ευρώ για την κάλυψη των εξόδων της εκδήλωσης και την ενίσχυση του εγχειρήματος της Αντλίας.

Στο μπαρ του χώρου θα υπάρχει κρασί, ρακή και μπύρες, but U can bring your own booze 2!

Με την υποστήριξη του EntropiaRadio www.entropiaradio.gr

Φωτογραφική κάλυψη από τη φωτογραφική ομάδα του ArtRoom

Βιντεοκάλυψη από τον Ηλία Κουτρότσιο Ilias Koutrotsios του DEStv.

Το σχέδιο στην αφίσα και στο εξώφυλλο του 2ου τεύχους είναι της εικαστικού και tattoo artist Όλγας-Μαρίας Μάγγελ. Olga-Maria Nicotattoocrew
Το στήσιμο της αφίσας και του banner έγινε από τον Παναγιώτη Ξάνθο

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.