Monday, 19 October 2015

SPEAK NO EVIL//21.10.15//AntliaMagazine


Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015 - Μεθαύριο Τετάρτη, 21/10, η ομάδα της Αντλίας επιστρέφει στο Bensousan Han , για την 3η της εκδήλωση. Θα παρουσιαστεί το δεύτερο τεύχος του περιοδικού, ενώ παράλληλα η εκδήλωση θα περιλαμβάνει εικαστικά, φωτογραφία, multimedia δρώμενα ποίησης και ζωντανή μουσική.  Η εκδήλωση θα ανοίξει τις πόρτες της στο κοινό στις έξι [18:00] και θα έχετε την δυνατότητα να περιηγηθείτε στα δωμάτια του Μπενσουσάν που θα φιλοξενούν το κάθε ένα και από μία διαφορετική εγκατάσταση. Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

- Εικαστικά έργα της ζωγράφου Χριστιάνας Παπακώστα
Christiana Papakosta

- Αφιέρωμα στην εκφυλισμένη τέχνη (Entartete Kunst – 1937)

- Ποιητικές εγκαταστάσεις από την ομάδα της Αντλίας

- Έκθεση φωτογραφίας

- Multimedia δρώμενα ποίησης από την ομάδα του Κενού Δικτύου
Κενό Δίκτυο

- Συναυλία με τους Tuflon και τις Rebecca Challis
https://soundcloud.com/rebeccachallis
https://myspace.com/tuflon/music/songs



Το 2ο τεύχος της Αντλίας θα διατίθεται στην εκδήλωση προς 4 ευρώ.

Είσοδος 2 ευρώ για την κάλυψη των εξόδων της εκδήλωσης και την ενίσχυση του εγχειρήματος της Αντλίας.

Στο μπαρ του χώρου θα υπάρχει κρασί, ρακή και μπύρες, but U can bring your own booze 2!

Με την υποστήριξη του EntropiaRadio www.entropiaradio.gr

Φωτογραφική κάλυψη από τη φωτογραφική ομάδα του ArtRoom

Βιντεοκάλυψη από τον Ηλία Κουτρότσιο Ilias Koutrotsios του DEStv.

Το σχέδιο στην αφίσα και στο εξώφυλλο του 2ου τεύχους είναι της εικαστικού και tattoo artist Όλγας-Μαρίας Μάγγελ. Olga-Maria Nicotattoocrew
Το στήσιμο της αφίσας και του banner έγινε από τον Παναγιώτη Ξάνθο

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ