Friday, 9 October 2015

Έμφαση στην Ελληνική τέχνη στην τακτική δημοπρασία του Myrό Antiques House


Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015 - Με έμφαση σε επώνυμα έργα Ελληνικής Τέχνης και εξαιρετικές αντίκες, θα λάβει χώρα την Κυριακή 18 Οκτωβρίου στις 12.30 η 46η διεθνής δημοπρασία στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του Myrό Antiques House, που βρίσκονται στο 2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οι εγγραφές ανοίγουν στις 12.00 και η δημοπρασία ξεκινά στις 12.30. Η διαδικασία είναι ανοικτή στο κοινό, ακόμα και για όποιον επιθυμεί να την παρακολουθήσει ως απλός παρατηρητής. Για όσους δεν οδηγούν ο Οίκος διαθέτει πολυτελές πούλμαν που θα σας μεταφέρει από τον Λευκό Πύργο στην Δημοπρασία και αναχωρεί στις 11.30 το πρωί ακριβώς, ενώ, σας επιστρέφει με τη λήξη της δημοπρασίας.

Σύγχρονη και Κλασσική τέχνη
Αφιερωμένη σε νέους και ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, όπως είναι ο Φώτης Κλογέρης, ο Μιχαήλ Τσακουντής, ο Βασίλης Λούγγος (που αυτό τον καιρό εκθέτει έργα του στο Hyatt Regency Thessaloniki), ο Κώστας Μεννής και άλλοι, αλλά και εγκαθιδρυμένυς Έλληνες ζωγράφους όπως Κώστας Λούστας, ο Κωνσταντίνος Παλιάν, ο Βενετούλιας, ο Άγγελος, η 46η δημοπρασία του Ελληνικού Οίκου είναι πολυ ενδιαφέρουσα για συλλέκτες αλλά παράλληλα για όσους σκέπτονται να ξεκινήσουν μια συλλογή. Παράλληλα, αισθητή είναι η παρουσία της νέας σκην.ης της ελληνικής χαρακτικής. Εκλεκτοί νέοι Έλληνες χαράκτες όπως ο έντονα ανερχόμενος στο εξωτερικό Παναγιώτης Φερεντίνος, αλλά και η Ζωή Αντωνιάδου, η Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, η ιδιαίτερα αγαπητή στην Θεσσαλονίκη Γεωργία Γρηγοριάδου, η Χαρά Δημακάκου, εκπροσωπούντα με έργα τους με εξαιρετικά χαμηλές τιμές εκκίνησης οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν στο ελάχιστο τις γκαλερίστικες τιμές τους, ώστε η αίθουσα να διαμορφώσει ελεύθερα τις τιμές απόκτησης τους.

Εκλεκτές αντίκες
Γαλλικές, αγγλικές και ελληνικές αντίκες έπιπλα κλέβουν την παράσταση, μαζί με ασημένια αντικείμενα, και μικρά πορσελάνινα σερβίτσια και βαζάκια. Έντονη είναι και η παρουσία ασιατικής τέχνης (μεταξύ των αντικειμένων συγκαταλέγονται δύο γνήσια Σατσούμα). Ένα εξαιρετικό λειτουργικό πιάνο με ουρά Πετρώφ, συμπληρώνει την κατηγορία.


Κρύσταλο, συλλεκτικά αντικείμενα και φως
Μία ολοκληρωμένη συλλογή από ρολόγια τσέπης, μερικές δεκάδες μικρά κρυστάλλινα αντικείμενο κυριαρχούν με την λεπταίσθητη παρουσία τους. Επιπρόσθετα διατίθενται πολλά φωτιστικά, τόσο πατώματος όσο και οροφής, αλλά και απλίκες. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν φωτιστικά γραφείου με ενδιαφέρον design και εκλεκτά υλικά. Ειδική κατηγορία αποτελούν τα αραβικά χειρόγραφα. Μία συλλογή από 19 χειρόγραφα αραβικά βιβλία περιμένουν τους γνώστς να τα εξατάσουν και να τα αποκτήσουν.

Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον οίκο μέχρι και μία μέρα πριν την διεξαγωγή της δημοπρασίας κατόπιν ραντεβού για να δουν από κοντά όλα τα αντικείμενα, ή/και να τα δουν online στην διευθυνση www.myroauctions.gr. Για ραντεβού επικοινωνήστε απευθείας για με τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212).

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Antique’s House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό μπορεί στις δημοπρασίες μας να εμφανιστούν κομμάτια σε απίστευτα χαμηλές τιμές (η πραγματική τους αξία μπορεί να είναι μέχρι και 10 φορές πάνω), προσιτές για τον καθένα.  

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ