Thursday, 1 October 2015

International Mime Festival Thessaloniki

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015 - Το Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών, σε συνεργασία με την Inter Show Productions και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, δημιουργούν ένα νέο θεσμό στη πόλη, το πρώτο Διεθνές Mime Φεστιβάλ, ένα ιδιαίτερο φεστιβάλ παραστατικών τεχνών μικρής φόρμας. Κάποιες από τις πιο εντυπωσιακές και απόλυτα πρωτότυπες παραστάσεις του εξωτερικού, όπου το λόγο αντικαθιστά μονάχα η έκφραση, παρουσιάζονται στις σκηνές του Μεγάρου Μουσικής.

Το σώμα, η μουσική, τα εφέ, αλλά και όλες οι σύγχρονες τεχνικές του σωματικού θεάτρου και του τσίρκου συνδυάζονται και δημιουργούν νέες φόρμες θεατρικής έκφρασης. Εδώ, οι λέξεις παραμερίζουν και δίνουν τη θέση τους σε μια άλλου είδους "ομιλία" που αναμένεται να συναρπάσει και να ενθουσιάσει το κοινό της Θεσσαλονίκης. Για την πρώτη διοργάνωση επιλέχτηκαν τέσσερις εξαιρετικές παραστάσεις από την Ευρώπη, αλλά και τη μακρινή Ιαπωνία, που χαράζουν μια μοναδική διαδρομή στην ανθρώπινη έκφραση και προσφέρουν μια συνολική σπουδαία εμπειρία σε όσους τις παρακολουθήσουν.

Αναλυτικά:



Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου:
ONLY YOU από το Teatr Formy (Πολωνία)
Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2 - 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 18€, 15€, 12€ (μαθητικό, φοιτητικό, κάρτα ανεργίας)
Η παράσταση ξεκινάει στις αρχές του '30 στην Πολωνία. Η υπόθεση διατρέχει μια περίοδο περίπου 60 χρόνων. Κάποια από τα γεγονότα της ιστορίας είναι ένα ομιχλώδες όνειρο, η ίδια η ιστορία είναι ένα ομιχλώδες όνειρο που επέστρεψε από την παιδική ηλικία... Είναι η καταγραφή μιας σκληρής, κάποτε παράλογης, μα πιθανής αγάπης...
Workshop με τον Józef Markocki του Teatr Formy (Πολωνία)
Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου, 20:00, Θέατρο "Τ" (Φλέμινγκ 16), είσοδος ελεύθερη
Το Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών, σε συνεργασία με την Inter Show Productions και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης προσφέρουν στο κοινό ένα ανοικτό workshop με τον Józef Markocki. Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310 854333. Επειδή ο αριθμός θέσεων είναι περιορισμένος, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Σάββατο, 10 Οκτωβρίου:
IKIRU. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ PINA BAUSCH, από τον Tadashi Endo (Ιαπωνία)
Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2 - 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 23€, 18€, 15€ (μαθητικό, φοιτητικό, κάρτα ανεργίας)
To IKIRU, που στα πορτογαλικά σημαίνει "ζωή", είναι ένα αφιέρωμα στη μεγάλη Γερμανίδα χορεύτρια και χορογράφο Pina Bausch, την οποία ο Tadashi Endo γνώρισε μέσω του Γερμανού κοντραμπασίστα Peter Kowald και του σημαντικότερου χορευτή Butoh, τον Ιάπωνα Kazuo Ohno. Όλοι τους είχαν την ίδια επιθυμία: να φέρουν με την τέχνη τους την αγάπη και την ανθρωπιά στον κόσμο. Την ατμοσφαιρική αυτή παράσταση συνοδεύουν μουσικά κομμάτια με τη Μαρία Κάλλας, τον Νορβηγό τρομπετίστα Arve Henriksen, τους Bach και Purcell, τον φημισμένο Αργεντινό τραγουδιστή του tango Alberto Castillo, τον Heitor Villa-Lobos και τον Ιάπωνα μουσικοσυνθέτη Ryūichi Sakamoto.

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου:
DÉJÀ-VU? από τους Bodecker & Neander Company (Γερμανία / Γαλλία)
Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2 - 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 18€, 15€, 12€ (μαθητικό, φοιτητικό, κάρτα ανεργίας)
Εδώ και μια δεκαετία οι Bodecker & Neander γεμίζουν μεγάλες θεατρικές αίθουσες, παρουσιάζοντας τη δουλειά τους σε περισσότερες από 30 χώρες, σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, γοητεύοντας κοινό και κριτικούς. Δυο κωμικοτραγικές φιγούρες, χωρίς λόγια, σχεδόν χωρίς σκηνικά, προσαρμόζουν την παράσταση ανάλογα με το κοινό και παίζουν με τις αισθήσεις. Η χαρά, η έκπληξη, η συγκίνηση, αλλά και η μαγεία που φτάνει στα όρια του θεάτρου, θα κάνει κάθε θεατή, μικρό ή μεγάλο, να μπει για λίγο σε μια άλλη διάσταση.

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου
FIREFLY από το eVolution Dance Theater (ΗΠΑ / Ιταλία)
Αίθουσα Φίλων Μουσικής Μ1 - 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 35€ (25€*), 25€ (18€*), 18€ (12€*) *μαθητικό, φοιτητικό, κάρτα ανεργίας
Ένας συναρπαστικός συνδυασμός χορού και ψευδαίσθησης. Μια εκπληκτική παράσταση που συνδυάζει χορό, ακροβατικά, θέατρο, video art και την τεχνολογία σε μια οπτική πανδαισία που υπόσχεται τον ενθουσιασμό, τη μαγεία και την ψευδαίσθηση. Πυροτεχνήματα, πεφταστέρια, κύματα ωκεανού, λαμπρές αστραπές... Μια πληθώρα από λαμπερά υποθαλάσσια πλάσματα που δεν υπακούουν στους νόμους της φυσικής λάμπουν μέσα στον χώρο, μπλέκονται και απομακρύνονται μεταξύ τους. Η παράσταση συνδυάζει με αριστοτεχνικό τρόπο το φανταστικό και το μαγικό, σε ένα πρωτότυπο, γοητευτικό και αλησμόνητο θέαμα που ενθουσιάζει συνεχώς το κοινό, μαγνητίζοντας μικρούς και μεγάλους.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.