Saturday, 17 October 2015

"In marble & in colour": The best of Greek Contemporary sculpture & painting (VIDEO)



~Διαβάστε στο κείμενο στα Ελληνικά ΕΔΩ.

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2015 - Greek Marble Initiative and Myrό Antiques House  invites you  to visit the exhibition "In marble & in colour" they present in their spaces of Myrό Gallery of Contemporary Arts in Thessaloniki, Greece (Address: 8, Nikiforos Fokas Str., Thessaloniki).

The exhibition "In marble & in colour" sports contemporary sculpture, painting, printing and installations, all found within the lavish spaces of  Myrό Gallery of Contemporary Arts. Established Greek artists' works are bound together with renowned world sculptors who are associates with the Greek Marble Initiative. Both groups forster younger high potential Greek artists.

Among the celebrated artists we find the famous painters Vangelis Rinas, Socratis Giosmas, and Fotis Kllogeri, the distinguished Greek sculptors Pavlos Kougioumtzis, Giorgos Kikotis, and the world renowned sculptors Jhon Gogaberishvili, Giorgie Cpajak, Kamen Tanev, Albena Mihaylova, Sherry Tipton, side by side with the mid-career excellent sculptors Odysseas Tosounidis, Nana Gogaberishvili, Ciprian Hopirtean, Andrej Mitevski.

The art show is conglomerated by a group of younger yet high potential artists. These include the prominent painters Dimos Kipouros and Theoni Karakantzou, the young yet known Greek printmaker Christiana Iliopoulou - Hopirtean, and the promising sculptors Anastasis Leonoglou, Givi Michailidis, Stratos Pallas, Giannis Manikatis.

Left to right you see works of Odysseas Tosounidis, Theoni Karakantzou, and Giannis Manikatis
Installations
Two installations are embedded within the exhibition; "The Contemporary Calssic" is an arts and antiques installations including a 17th century original painting "Susanna and the Elders" granted from Myrό Antiques House permanent collection alomng with the eminent sculpture of the distinguished american sculptor of Mrs. Sherry Tipton depicting an arabic horse -a loved theme of the renowned artist. The second installation is titled "The machine" and its elements are sculptures of the Greek-Russian sculptor Giorgos Spiridonov.

The exhibition is curated by Mr. Paris Kapralos, Art Curator and Project co-ordinator of the Greek Marble Initiative.



The exhibition will conclude on Saturday, 31st of October 2015.

The gallery will remain open on Fridays(11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00)  and Saturdays (11.00 - 15.00) with free admission, while interested parties can arrange a private guided tour by the Gallery's owner Mr. Stavros Muronidis at an appropriate time; please contact Mr. Stavros Muronidis at (0030)6971890212.

Left to right you see artworks of Ciprian Hopirtean, Givi Michailidis, Socratis Giosmas

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.