Saturday, 17 October 2015

"In marble & in colour": The best of Greek Contemporary sculpture & painting (VIDEO)



~Διαβάστε στο κείμενο στα Ελληνικά ΕΔΩ.

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2015 - Greek Marble Initiative and Myrό Antiques House  invites you  to visit the exhibition "In marble & in colour" they present in their spaces of Myrό Gallery of Contemporary Arts in Thessaloniki, Greece (Address: 8, Nikiforos Fokas Str., Thessaloniki).

The exhibition "In marble & in colour" sports contemporary sculpture, painting, printing and installations, all found within the lavish spaces of  Myrό Gallery of Contemporary Arts. Established Greek artists' works are bound together with renowned world sculptors who are associates with the Greek Marble Initiative. Both groups forster younger high potential Greek artists.

Among the celebrated artists we find the famous painters Vangelis Rinas, Socratis Giosmas, and Fotis Kllogeri, the distinguished Greek sculptors Pavlos Kougioumtzis, Giorgos Kikotis, and the world renowned sculptors Jhon Gogaberishvili, Giorgie Cpajak, Kamen Tanev, Albena Mihaylova, Sherry Tipton, side by side with the mid-career excellent sculptors Odysseas Tosounidis, Nana Gogaberishvili, Ciprian Hopirtean, Andrej Mitevski.

The art show is conglomerated by a group of younger yet high potential artists. These include the prominent painters Dimos Kipouros and Theoni Karakantzou, the young yet known Greek printmaker Christiana Iliopoulou - Hopirtean, and the promising sculptors Anastasis Leonoglou, Givi Michailidis, Stratos Pallas, Giannis Manikatis.

Left to right you see works of Odysseas Tosounidis, Theoni Karakantzou, and Giannis Manikatis
Installations
Two installations are embedded within the exhibition; "The Contemporary Calssic" is an arts and antiques installations including a 17th century original painting "Susanna and the Elders" granted from Myrό Antiques House permanent collection alomng with the eminent sculpture of the distinguished american sculptor of Mrs. Sherry Tipton depicting an arabic horse -a loved theme of the renowned artist. The second installation is titled "The machine" and its elements are sculptures of the Greek-Russian sculptor Giorgos Spiridonov.

The exhibition is curated by Mr. Paris Kapralos, Art Curator and Project co-ordinator of the Greek Marble Initiative.



The exhibition will conclude on Saturday, 31st of October 2015.

The gallery will remain open on Fridays(11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00)  and Saturdays (11.00 - 15.00) with free admission, while interested parties can arrange a private guided tour by the Gallery's owner Mr. Stavros Muronidis at an appropriate time; please contact Mr. Stavros Muronidis at (0030)6971890212.

Left to right you see artworks of Ciprian Hopirtean, Givi Michailidis, Socratis Giosmas

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ