Friday, 2 October 2015

Εκθέσεις ζωγραφικής Φώτη Κλογέρη και Θεώνης Καρακάντζου στο Hyatt Regency Thessaloniki

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015 - Από την Τρίτη 6 Οκτωβρίου και για έναν μήνα, σε διακριτούς χώρους του Hyatt Regency Thessaloniki φιλοξενούνται δύο ολοκληρωμένες εκθέσεις των Θεσσαλονικέων καλλιτεχνών Φώτη Κλογέρη και Θεώνης Καρακάντζου.

Με αφορμή το σώμα
Η έκθεση της Θεώνης Καρακάντζου κοσμεί το κεντρικό εστιατόριο του συγκροτήματος “Ambrosia”. Πρόκειται για πέντε μεγάλων διιαστάσεων χαρακτηριστικά έργα της ζωγράφου, που εικονίζουν γυναικείες φιγούρες αποτυπωμένες με τρόπο έντονα εξπρεσσιονιστικό αντικατοπτρίζοντας διαοφρετικες ψυχικές καταστάσεις. Όπως σημειώνει ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος "Το ζωγραφικό έργο της της Θεώνης Καρακάντζου είναι ανθρωποκεντρικό, μορφολογικά και υφολογικά έντονα εξπρεσσιονιστικό και ελαφρώς αφαιρετικό. Με μια έντονη καμπυλόγραμμη γραφή διοχετεύει ένα υλικό στον χώρο, μια γραμμή, που σχηματίζει σώματα που αφομοιόνονται από αυτόν. Το χρώμα είναι ιδιαίτερος σύμμαχος της καλλιτέχνιδος στην πορεία της δημιουργίας". Η Θεώνη Καρακάντζου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη αποφοίτησε από το Τμήμα Καλών και Εφαρμοσμενών Τεχνών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα στο 3ο Εργαστήριο Ζωγραφικής με εποπτεύοντες καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.

Το μετρό έφτασε στην Θεσσαλονίκη
Σειρά έργων του Φώτη Κλογέρη με θέμα την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης εκτίθεται στους χώρους υποδοχής του  Hyatt Regency Thessaloniki. Πρόκειται για εξαιρετική δουλειά με ενδιαφέρουσα αποτύπωση των ποικίλων χώρων και αντικειμένων και δομών του εργοταξίου από ένα ιδιαίτερα αγαπητό στη πόλη δημιουργό. O ζωγράφος Φώτης Κλογέρης γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973. Σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων. Απο το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονική. Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 εκθέσεις στην Ελλάδα και την Αλβανία. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Οι εκθέσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Myrό Antiques House με το Hyatt Regency Thessaloniki για την διοργάνωση εκθέσεων και εικαστικών δράσεων στους χώρους του ξενοδοχείου. Στο πλαίσιο των δράσεων εντάσσονται εκθέσεις καλλιτεχνών που συνεργάζονται με την Myrό Gallery και την Greek Marble Initiative που είναι δύο από τις δράσεις/projects του γνωστού ελληνικού Οίκου δημοπρασιών. Μία σειρά από εκθέσεις Ελλήνων και ξένων γλυπτών και ζωγράφων έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Επιπρόσθετα, λαμβάνουν χώρα δράσεις που περιλαμβάνουν τους εξωτερικούς και περιβάλλοντες χώρους του συγκροτήματος. Τα έργα θα διατίθενται προς απόκτηση με ευθύνη του Myrό Antiques House.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.   Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ