Friday, 2 October 2015

Εκθέσεις ζωγραφικής Φώτη Κλογέρη και Θεώνης Καρακάντζου στο Hyatt Regency Thessaloniki

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015 - Από την Τρίτη 6 Οκτωβρίου και για έναν μήνα, σε διακριτούς χώρους του Hyatt Regency Thessaloniki φιλοξενούνται δύο ολοκληρωμένες εκθέσεις των Θεσσαλονικέων καλλιτεχνών Φώτη Κλογέρη και Θεώνης Καρακάντζου.

Με αφορμή το σώμα
Η έκθεση της Θεώνης Καρακάντζου κοσμεί το κεντρικό εστιατόριο του συγκροτήματος “Ambrosia”. Πρόκειται για πέντε μεγάλων διιαστάσεων χαρακτηριστικά έργα της ζωγράφου, που εικονίζουν γυναικείες φιγούρες αποτυπωμένες με τρόπο έντονα εξπρεσσιονιστικό αντικατοπτρίζοντας διαοφρετικες ψυχικές καταστάσεις. Όπως σημειώνει ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος "Το ζωγραφικό έργο της της Θεώνης Καρακάντζου είναι ανθρωποκεντρικό, μορφολογικά και υφολογικά έντονα εξπρεσσιονιστικό και ελαφρώς αφαιρετικό. Με μια έντονη καμπυλόγραμμη γραφή διοχετεύει ένα υλικό στον χώρο, μια γραμμή, που σχηματίζει σώματα που αφομοιόνονται από αυτόν. Το χρώμα είναι ιδιαίτερος σύμμαχος της καλλιτέχνιδος στην πορεία της δημιουργίας". Η Θεώνη Καρακάντζου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη αποφοίτησε από το Τμήμα Καλών και Εφαρμοσμενών Τεχνών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα στο 3ο Εργαστήριο Ζωγραφικής με εποπτεύοντες καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.

Το μετρό έφτασε στην Θεσσαλονίκη
Σειρά έργων του Φώτη Κλογέρη με θέμα την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης εκτίθεται στους χώρους υποδοχής του  Hyatt Regency Thessaloniki. Πρόκειται για εξαιρετική δουλειά με ενδιαφέρουσα αποτύπωση των ποικίλων χώρων και αντικειμένων και δομών του εργοταξίου από ένα ιδιαίτερα αγαπητό στη πόλη δημιουργό. O ζωγράφος Φώτης Κλογέρης γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973. Σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων. Απο το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονική. Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 εκθέσεις στην Ελλάδα και την Αλβανία. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Οι εκθέσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Myrό Antiques House με το Hyatt Regency Thessaloniki για την διοργάνωση εκθέσεων και εικαστικών δράσεων στους χώρους του ξενοδοχείου. Στο πλαίσιο των δράσεων εντάσσονται εκθέσεις καλλιτεχνών που συνεργάζονται με την Myrό Gallery και την Greek Marble Initiative που είναι δύο από τις δράσεις/projects του γνωστού ελληνικού Οίκου δημοπρασιών. Μία σειρά από εκθέσεις Ελλήνων και ξένων γλυπτών και ζωγράφων έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Επιπρόσθετα, λαμβάνουν χώρα δράσεις που περιλαμβάνουν τους εξωτερικούς και περιβάλλοντες χώρους του συγκροτήματος. Τα έργα θα διατίθενται προς απόκτηση με ευθύνη του Myrό Antiques House.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.   Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.