Tuesday, 20 October 2015

Σπύρος Αμοιρόπουλος | Στην Κουζίνα

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015 - Με ενδιαφέρον αναμένουμε να παρακλουθήσουμε στο προσεχές Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την ταινόια που έχει γυρίσει ο Έλληνας σκηνοθέτης Σπύρος Αμοιρόπουλος, με συντελεστές γνωστούς ανθρώπους των γραμμάτων της Θεσσαλονίκης. Ο σκηνοθέτης είναι γνωστός για μικρού και μεσσαίου μήκους ντοκιμαντέρ και για την ενασχόληση του με τον κόσμο του Θεάτρου. Η συγκεκριμένη είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους μυθοπλασίας και συμμετέχει στο Ελληνικό τμήμα του φετινού φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που ξεκινά στις 6 Νοέμβρη. Έξι διαφορετικά ζευγάρια, σε έξι διαφορετικές κουζίνες –στιγμές της καθημερινότητας τους, και έξι διαφορετικές πράξεις –χρονικές στιγμές στην πορεία της ζωής τους, βιώνουν μια σχέση που θα μπορούσε να είναι στην ουσία ενός και μόνο ζευγαριού. Αυτό το κοινό που υπάρχει και ενώνει τα ζευγάρια ενός τόπου και όλου του κόσμου σε μια κοινή εμπειρία, μα, και τόσο διαφορετική συνάμα αγάπη. Το κάτι κοινό στην ιστορία των σχέσεών μας.

Στο πλαίσιο του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2015 έχουν προγραμματιστεί δύο προβολές:
- Αίθουσα TONIA MARKETAKI (Λιμάνι Αποθήκη Δ), Δευτέρα 9/11/2015 - 22:00
- Αίθουσα TONIA MARKETAKI (Λιμάνι Αποθήκη Δ), Πέμπτη 12/11/2015 - 15:00

Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Σπύρος Αμοιρόπουλος
Σενάριο: Σωτήρης Ζήκος
Φωτογραφία: Enzo Καρανάσιος – Θόδωρος Καλέσης
Μοντάζ: Γιώργος Αγγελούδης – Άντα Λιάκου
Cast: Αντωνία Τσαβδαρίδου, Βαγγέλης Καλλίτσογλου, Μάτα Σιμχά, Γιώργος Κτενόπουλος,  Μάρα Τσικάρα,  Αστέρης Πελτέκης,  Σωτηρία Ζάνταλη,  Δημήτρης Τσιλινίκος,  Μαρία Ανθίδου,  Δημήτρης Τσιγκράκης, Χριστίνα Ταχιάου, Σωτήρης Ζήκος  


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.