Sunday, 25 October 2015

Be there | Βραδυές καλού σινεμά μέχρι τον Φεβρουάριο στην Αθήνα

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015 - Η Κινηματογραφική Λέσχη του Ash In Art (ΑΜΜ Club - Άλμα Μεγάλου Μήκους, Ηρακλέους 10 & Kαλλιρρόης, 11743, Αθήνα, έναντι στάσης μετρό Συγγρού - Fix Τ: 210 9216-890, info@ashinart.com, http://www.ashinart.org) και η ομάδα Cine 7 Synth κάθε εβδομάδα, Τεταρτη-Πεμπτη-Παρασκευη, χειμώνα-καλοκαίρι, σας προσκαλoύν να συμμετέχετε σε κινηματογραφικές βραδιές με επιλεγμένες αριστουργηματικές ταινίες των δεκαετιών '30-'60, στον ισογειο εκθεσιακο χωρο του Ash In Art.

---------------------------------------

Oι προβολές ξεκινούν ώρα 9μμ. 2€ οικονομική ενίσχυση.
Λειτουργεί μίνι μπαρ.
Με την προβολή 15λεπτη παρέμβαση από τους σκηνοθέτες Κώστα Πρίντεζη και Λεωνίδα Τζωρτζάκη και εκπρόσωπο του Ash In Art
Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Ελάτε 15' νωρίτερα.
To soundtrack της βραδιάς (8-9μμ) επιλέγoυν oι παραγωγοί του Eclecticradio.gr

Το πρόγραμμα προβολών

21.10.15 Κακόφημοι Δρόμοι του Μάρτιν Σκορτσέζε
23.10.15 Παρίσι Τέξας του Βιμ Βέντερς 

28.10.15 Γιοζίµπο του Aκίρα Κουροσάβα 
30.10.15 Easy Rider του Ντένις Χόπερ 

4.11.15 Το Δεκαήμερο του Πάολο Παζολίνι 
6.11.15 Ζιλ & Τζιμ του Φρανσουά Τριφώ 

11.11.15 Περιφρόνηση του Ζαν Λικ Γκοντάρ 
13.11.15 Ο Νεκρός του Τζιμ Τζάρμους – 

18.11.15 Ο Αθώος του Λουκίνο Βισκόντι 
20.11.15 Για Μια Χούφτα Δολλάρια του Σέρτζιο Λεόνε 

25.11.15 Δεσμώτης του Ιλίγγου του Αλφρεντ Χίτσκοκ 
27.11.15 Το Σκιάχτρο του Τζ.Σάτσμπεργκ

2.12.15 Γάμος Αλά Ιταλικά του Βιτόριο Ντε Σίκα 
4.12.15 A Woman Under The Influence του Τζον Κασσαβέτις 

9.12.15 Άγριες Φράουλες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
11.12.15 Στην Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων του Αλ. Χίτσκοκ 

16.12.15 Blow Up του Μικελάντζελο Αντονιόνι
18.12.15 Νευρικός Εραστής του Γούντι Αλεν 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ