Saturday, 10 October 2015

Εικαστική εκδρομή στην Φλώρινα: 9 ελπίδες

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015 - Κατά την συνήθεια της ΦΛώρινας οι πτυχιακές της Σχολής Καλών Τεχνών της πόλης παρουσιάζονται σε κτίρια που είτε έχουν εικαστικό προσανατολισμό, είτε έχουν διατεθεί από πολίτες και τιν Δήμο προς αυτό τον σκοπό, καθώς επίσης σε δημόσιους χώρους. Οι πτυχιακές του Φθινοπώρου είναι πάντοτε λίγες σε αριθμό, σε αντίθεση με αυτές του ιουνίου που είναι πολλές δεκάδες. Παρακολουθώντας εδώ και μερικά χρόνια τους αποφοίτους της Σχολής, σας συνιστώ ανεπιφύλακτα μία εκδρομή στην Φλώρινα εκείνες τις ημέρες. Οι πτυχιακές των αποφοιτούντων της Σχολής Καλών Τεχνών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, θα παρουσιαστούν από 12 έως και 16 Οκτωβρίου 2015. Οι απόφοιτοι/τες, παρουσιάζουν  το έργο τους σε χώρους που έχουν οι ίδιοι  επιλέξει μέσα στην πόλη της Φλώρινας. Οι εκθεσιακοί χώροι είναι ανοιχτοί και επισκέψιμοι από τη Δευτέρα 12 - 10 - 2015, έως την Παρασκευή, 16 - 10 - 2015 και τις ώρες: 11.00 - 14.00 και 16.00 - 18.00.

Παρουσιάζουν οι τελειόφοιτοι:
Nausicaa Anne Efthymia Thomassin  : ΦΣΦ. «Αριστοτέλης» (Σοφίτα)
 Στυλιανή Αντωνιάδου : Ναούσης 3, 2ος όροφος (έναντι καφενείου «Διεθνές»)
 Χριστίνα Γκόλνα: ΦΣΦ. «Αριστοτέλης», Αίθουσα Πινακοθήκης Φλωρινιωτών Ζωγράφων
Κωνσταντίνος Δαλαμήτρος : Καστρισιανάκη  43 ,(πρώην κατάστημα Toyota, δίπλα από τα γλυκά Βέϊκου)
 Βασιλική  Κίτσιου: Μεγ. Αλεξάνδρου 109 (πριν τα δικαστήρια)
Ελισάβετ-Βαρβάρα Μάνθου: Πρώην Στρατόπεδο Τάγαρη (Λεωφόρος Μοναστηρίου, πίσω από το κτηματολόγιο)
Ευαγγελία Μενούνου: Ταγματάρχου Ναούμ 4 (έναντι ξενοδοχείου Lingos)
Γιώργος Μπαρδάκας : Ποταμός Σακουλέβας (ύψος Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Παντελεήμονα)
Μαριάννα Σαλασίδου: Κτήριο παλιάς Ασφάλειας

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.