Monday, 7 September 2015

Μουσειακές αντίκες και εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στο Hyatt Regency Thessaloniki

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015 - Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Myrό Antiques House με το Hyatt Regency Thessaloniki ο επισκέπτης του πολυτελούς ξενοδοχείου πλέον θα μπορεί να δει και να συζητήσει με τους ανθρώπους του οίκου την διαθεσιμότητα μουσειακής αξίας αντικών που θα βρίσκονται σε ειδικές προθήκες του χώρου. Η είσοδος στις εκθέσεις είναι ελεύθερη. Τον Σεπτέμβριο στους χώρους του ξενοδοχείου, και σε ειδική προθήκη φιλοξενούνται γνήσιες αντίκες της εποχής της Εθνικής Παλιγγενεσίας, όπως Ελληνικά γιαταγάνια, μαχαίρες, πάλες, και πιστόλες του 18ου και 19ου αιώνα, στολισμένα με εκλεκτές τεχνικές όπως αυτή του niello, με λαβές από ελεφαντόδοντο και με εφαρμογή της τεχνικής δεινότητας των φημισμένων κατασκευαστών της Ελλάδας φιλοξενούνται διαθέσιμα προς το ευρύ κοινό. Ανάμεσα στα μουσειακής αξίας αντικείμενα βρίσκονται δύο περίτεχνα διακοσμημένοι χαυλιόδοντες Μαμμούθ, μία χαρακτηριστική πόρπη, καθώς και κασετίνες με πιστόλια μονομαχίας του 19ου αιώνα.

Παράλληλα, συνεχίζονται μία σειρά από εκθέσεις που καθιστούν τους ισόγειους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου μία ανοικτή γκαλερί σύγχρονης τέχνης. Τις καλύτερες εντυπώσεις έχει αποσπάσει η διπλή έκθεση Γλυπτικής και Ζωγραφικής του Έλληνα εικαστικού καλλιτέχνη που σταδιοδρομεί στο εξωτερικό Βαγγέλη Ρήνα, τα έργα του οποίου κοσμούν τους τοίχους του lobby του πολυτελούς ξενοδοχείου. Ο Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης σταδιοδρομεί με επιτυχία τα είκοσι τελευταία χρόνια διεθνώς, απαριθμεί πολλές βιβλιογραφικές αναφορές και έχει δείξει την δουλειά του στις πρωτεύουσες της τέχνης αλλά και -προς τιμήν του- πολλά μέρη σε όλη την χώρα, φανερά από επιλογή, ώστε να μπορέσει μεγάλη μερίδα κόσμου να συνδιαλεχθεί με την πλούσια σε νοήματα τέχνη του. Η έκθεση στην Θεσσαλονίκη δεν είναι ενδιαφέρουσα, απλώς και μόνο επειδή τα τελευταία χρόνια ο καλλιτέχνης εργάζεται εντατικά και ταξιδεύει συχνά, με αποτέλεσμα οι εκθέσεις του στην πατρίδα να έχουν αραιώσει, αλλά διότι τα έργα που εκτίθενται είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικά.

Εξάλλου, στον περιβάλλοντα χώρο της κεντρικής εισόδου του ξενοδοχείου έχει εγκατασταθεί η σειρά γλυπτών του νεαρού πλην όμως πολλά υποσχόμενου εικαστικού ΑναστάσηΛεόνογλου. Η σειρά απεικονίζει σχηματικά σπίτια, τα οποία διέρχονται συμβολικά μίας ακολουθίας καταστάσεων και επανεννοιολογήσεων. Το σπίτι – καταφύγιο, το σπίτι – οικογενειακή εστία, το σπίτι-ρήξη, το σπίτι-ερείπιο, το σπίτι-καταγωγή, το σπίτι-προορισμός. Εργα της σειράς έχουν εκτεθεί στην Myro Gallery of contemporary art τον Ιανουάριο του 2015, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης της Greek Marble Initiative. O καλλιτέχνης είναι απόφοιτος της Σχολής και Εφαρμοσμένων Τεχνών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα.


Επιπλεον, ένα μοναδικό αλλά εντυπωσιακό έργο τέχνης της νεαρής Ελληνίδας γλύπτριας Δόμνας Σαριτσόγλου κοσμεί τον χώρο του τζακιού στο ισόγειο του ξενοδοχείου. Πρόκειται για το έργο “Το δέντρο της ζωής” λαξευμένο εξ ολοκλήρου σε μάρμαρο Θάσου, ένα εντυπωσιακά λεπταίσθητο έργο τέχνης.


Για όλα τα αντικείμενα μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες ή επαφή για την απόκτηση κάποιου από αυτά στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr ή καλώντας τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο (0030)6971890212. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.