Monday, 7 September 2015

Μουσειακές αντίκες και εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στο Hyatt Regency Thessaloniki

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015 - Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Myrό Antiques House με το Hyatt Regency Thessaloniki ο επισκέπτης του πολυτελούς ξενοδοχείου πλέον θα μπορεί να δει και να συζητήσει με τους ανθρώπους του οίκου την διαθεσιμότητα μουσειακής αξίας αντικών που θα βρίσκονται σε ειδικές προθήκες του χώρου. Η είσοδος στις εκθέσεις είναι ελεύθερη. Τον Σεπτέμβριο στους χώρους του ξενοδοχείου, και σε ειδική προθήκη φιλοξενούνται γνήσιες αντίκες της εποχής της Εθνικής Παλιγγενεσίας, όπως Ελληνικά γιαταγάνια, μαχαίρες, πάλες, και πιστόλες του 18ου και 19ου αιώνα, στολισμένα με εκλεκτές τεχνικές όπως αυτή του niello, με λαβές από ελεφαντόδοντο και με εφαρμογή της τεχνικής δεινότητας των φημισμένων κατασκευαστών της Ελλάδας φιλοξενούνται διαθέσιμα προς το ευρύ κοινό. Ανάμεσα στα μουσειακής αξίας αντικείμενα βρίσκονται δύο περίτεχνα διακοσμημένοι χαυλιόδοντες Μαμμούθ, μία χαρακτηριστική πόρπη, καθώς και κασετίνες με πιστόλια μονομαχίας του 19ου αιώνα.

Παράλληλα, συνεχίζονται μία σειρά από εκθέσεις που καθιστούν τους ισόγειους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου μία ανοικτή γκαλερί σύγχρονης τέχνης. Τις καλύτερες εντυπώσεις έχει αποσπάσει η διπλή έκθεση Γλυπτικής και Ζωγραφικής του Έλληνα εικαστικού καλλιτέχνη που σταδιοδρομεί στο εξωτερικό Βαγγέλη Ρήνα, τα έργα του οποίου κοσμούν τους τοίχους του lobby του πολυτελούς ξενοδοχείου. Ο Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης σταδιοδρομεί με επιτυχία τα είκοσι τελευταία χρόνια διεθνώς, απαριθμεί πολλές βιβλιογραφικές αναφορές και έχει δείξει την δουλειά του στις πρωτεύουσες της τέχνης αλλά και -προς τιμήν του- πολλά μέρη σε όλη την χώρα, φανερά από επιλογή, ώστε να μπορέσει μεγάλη μερίδα κόσμου να συνδιαλεχθεί με την πλούσια σε νοήματα τέχνη του. Η έκθεση στην Θεσσαλονίκη δεν είναι ενδιαφέρουσα, απλώς και μόνο επειδή τα τελευταία χρόνια ο καλλιτέχνης εργάζεται εντατικά και ταξιδεύει συχνά, με αποτέλεσμα οι εκθέσεις του στην πατρίδα να έχουν αραιώσει, αλλά διότι τα έργα που εκτίθενται είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικά.

Εξάλλου, στον περιβάλλοντα χώρο της κεντρικής εισόδου του ξενοδοχείου έχει εγκατασταθεί η σειρά γλυπτών του νεαρού πλην όμως πολλά υποσχόμενου εικαστικού ΑναστάσηΛεόνογλου. Η σειρά απεικονίζει σχηματικά σπίτια, τα οποία διέρχονται συμβολικά μίας ακολουθίας καταστάσεων και επανεννοιολογήσεων. Το σπίτι – καταφύγιο, το σπίτι – οικογενειακή εστία, το σπίτι-ρήξη, το σπίτι-ερείπιο, το σπίτι-καταγωγή, το σπίτι-προορισμός. Εργα της σειράς έχουν εκτεθεί στην Myro Gallery of contemporary art τον Ιανουάριο του 2015, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης της Greek Marble Initiative. O καλλιτέχνης είναι απόφοιτος της Σχολής και Εφαρμοσμένων Τεχνών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα.


Επιπλεον, ένα μοναδικό αλλά εντυπωσιακό έργο τέχνης της νεαρής Ελληνίδας γλύπτριας Δόμνας Σαριτσόγλου κοσμεί τον χώρο του τζακιού στο ισόγειο του ξενοδοχείου. Πρόκειται για το έργο “Το δέντρο της ζωής” λαξευμένο εξ ολοκλήρου σε μάρμαρο Θάσου, ένα εντυπωσιακά λεπταίσθητο έργο τέχνης.


Για όλα τα αντικείμενα μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες ή επαφή για την απόκτηση κάποιου από αυτά στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr ή καλώντας τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο (0030)6971890212. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ