Saturday, 5 September 2015

Πρόσκληση ενδιαφέροντος | Προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλώρινας

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015 - Ξεκινά την λειτουργία του για τέταρτη χρονιά το Προγράμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας και καλεί τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν δικαιολογητικά και αιτήσεις προκειμένου να συμμετέχουν, εμπρόθεσμα, δηλαδή μέχρι τις 12 Οκτωβρίου 2015 στη διεύθυνση: diaviouteet@uowm.gr. Το πρόγραμμα τρέχει συγχρόνως σε Φλώρινα, Πτολεμαΐδα, Αθήνα και Χαλκίδα.

Ιστορία
Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τη λειτουργία του από τον Νοέμβριο 2012 και αποτελεί μια καινοτόμο διαδικασία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στον τομέα των Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα να παρέχονται ακαδημαϊκά μαθήματα στους παραπάνω τομείς, πιστοποιημένα με ακαδημαϊκές μονάδες.



Στο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης διδάσκονται μαθήματα Ζωγραφικής, Φωτογραφίας, Σχεδίου, Ιστορίας της Τέχνης, Θεωρίας και Ιστορίας της Φωτογραφίας. Το Πρόγραμμα Δια Βίου πιστοποιείται με ακαδημαϊκές μονάδες (ECTS) και όσοι το ολοκληρώσουν μπορούν να τις μεταφέρουν στις Σχολές Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών καθώς και σε σχολές συναφών ειδικοτήτων, αν θα επιλέξουν να συνεχίσουν τις σπουδές στους. Μαθήματα πραγματοποιούνται σε Φλώρινα, Πτολεμαΐδα, Αθήνα και Χαλκίδα. Οι διδάσκοντες είναι ήδη καθηγητές στο ΤΕΕΤ ή επιλέγονται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα της διδασκαλίας.

Ποιον αφορά
Το Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του ΤΕΕΤ απευθύνεται σε όσους/ες θέλουν να εργαστούν στη Ζωγραφική, τη Γλυπτική και τη Φωτογραφία για την σπουδή των μορφοπλαστικών τους δυνατοτήτων καθώς και στην εισαγωγική κατανόηση βασικών εικαστικών μορφών έκφρασης. Ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες/ουσες θα κατοχυρώνουν έως δύο εξάμηνα Ακαδημαϊκών Σπουδών.

Απευθύνεται επίσης σε αυτούς που ασχολούνται με τις Εικαστικές Τέχνες και ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν εικαστικά μαθήματα υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου στους τομείς της Ζωγραφικής, Γλυπτικής και της Φωτογραφίας με πανεπιστημιακή πιστοποίηση των σπουδών τους αλλά και σε όσους θέλουν να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια και δεξιότητες που σχετίζονται με καλλιτεχνικούς τομείς ή να πιστοποιήσουν όσες ήδη έχουν με πανεπιστημιακό πιστοποιητικό επιμόρφωσης.

Χρόνος, Τόπος, Διδακτέα Ύλη και υπεύθυνοι καθηγητές
Έναρξη Μαθημάτων: Εβδομάδα 19 έως 24 Οκτωβρίου 2015

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Φλώρινα/Πτολεμαΐδα
Ζωγραφική: Θοδωρής Ζυρπιάδης
Σχέδιο: Κική Στούμπου
Ιστορία Τέχνης: Γιάννης Μπόλης

Αθήνα/Χαλκίδα
Ζωγραφική- Σχέδιο:
Γλυπτική: Γιάννης Ζιώγας, Σοφία Κυριακού
Έκτωρ Παπαδάκης
Θεωρία στην τέχνη και τη Γεωμετρία: Άρης Μαυρομάτης
Φωτογραφία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
Πηνελόπη Πετσίνη

Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν το Χειμερινό Εξάμηνο 2015-16 είναι:

Φλώρινα: Ζωγραφική, τα μαθήματα διεξάγονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΤΕΕΤ.

Πτολεμαΐδα: Ζωγραφική. Τα μαθήματα διεξάγονται στο χώρο Εκπαίδευσης της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας.

Αθήνα: Ζωγραφική, Γλυπτική, Φωτογραφία. Τα μαθήματα διεξάγονται στο Εργαστηρίου Τέχνης και Πολιτισμού ΖΩ-γραφΗ-ζω (Λ. Βουλιαγμένης 7 & Κ. Νέρη 8, Αθήνα).

Χαλκίδα: Φωτογραφία. Τα μαθήματα διεξάγονται στις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Τέχνης Χαλκίδας (Πλ. Αγ. Δημητρίου).

Δίδακτρα
Τα δίδακτρα του προγράμματος για πλήρη ετήσια παρακολούθηση ανέρχεται στα 1300 ευρώ, για μερική εργαστηριακή παρακολούθηση, 900 και για μερική θεωρητική 400 ευρώ. Το αντίστοιχο κόστος για εξαμηνιαία παρακολούθηση είναι το 50% του ετήσιου κόστους. Στους εγγεγραμμένους ανέργους υπάρχει έκπτωση 30%.

Για να τεθεί σε ισχύ η εγγραφή, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τα δίδακτρα με τον παρακάτω τρόπο:

1. Τα δίδακτρα του ετήσιου προγράμματος για πλήρη παρακολούθηση (10 ΩΔ εβδομαδιαίως που αντιστοιχούν σε 15 ΠΜ το εξάμηνο), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 ανέρχονται στα 1300 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 600 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 700 ευρώ δεύτερη δόση την 15η Νοεμβρίου 2015.

2. Τα δίδακτρα του ετήσιου προγράμματος για μερική εργαστηριακή παρακολούθηση (7 ΩΔ εβδομαδιαίως που αντιστοιχούν σε 11 ΠΜ), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2014-15 ανέρχονται στα 900 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 400 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 500 ευρώ δεύτερη δόση την 15η Νοεμβρίου 2015.

3. Τα δίδακτρα του ετήσιου προγράμματος για μερική θεωρητική παρακολούθηση (3 ΩΔ που αντιστοιχούν σε 4 ΠΜ), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2014-15 ανέρχονται στα 500 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 200 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 300 ευρώ δεύτερη δόση την 15η Νοεμβρίου 2015.

4. Τα δίδακτρα του εξαμηνιαίου προγράμματος είναι το 50% του ετήσιου κόστους. Τα δίδακτρα σεμιναρίων μικρής διάρκειας θα προσαρμόζονται αναλογικά με τον αριθμό των παρεχόμενων πιστωτικών μονάδων.

5. Ειδικά για τη Φωτογραφία τα δίδακτρα της κάθε ενότητας που αντιστοιχούν σε 4 ΩΔ εβδομαδιαίως και αντιστοιχούν σε 5 ΠΜ (ECTS) για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 ανέρχονται στα 250 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 100 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 150 ευρώ δεύτερη δόση στο μέσο της κάθε περιόδους διδασκαλίας της αντίστοιχης ενότητας.

Θα παρέχονται δυνατότητες ευκολίας πληρωμής με μηνιαίες δόσεις κατά περίπτωση.

Η πληρωμή γίνεται με κατάθεση στον αρ. λογαριασμού 5250-039507-824 (ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ) της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, για το πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης, Εργαστήρια Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, του ΤΕΕΤ.

Αίτηση / Δικαιολογητικά
Σε ότι αφορά στον τρόπο εισαγωγής, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα καταθέσουν ηλεκτρονικά :
1. Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος (βλέπε επόμενη σελίδα)
2. Αντίγραφο Απολυτήριου Γυμνασίου ή Λυκείου αν δεν έχουν Πτυχίο Ανώτατης Σχολής
3. Αντίγραφο Πτυχίου, αν είναι απόφοιτοι ΑΤΕΙ ή ΑΕΙ
4. Αντίγραφο ταυτότητας
5. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα (έως 150 λέξεις).
6. Ψηφιακές αναπαραγωγές 10 εικαστικών έργων (ζωγραφική, σχέδια, φωτογραφίες, βίντεο, κοσμήματα κά) που έχει μέχρι τώρα πραγματοποιήσει ο/η ενδιαφερόμενος/η. Θα αναγράφεται το υλικό, οι διαστάσεις και ο χρόνος δημιουργίας.

Η κατάθεση των δικαιολογητικών θα πραγματοποιηθεί έως 12 Οκτωβρίου 2015.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.