Saturday, 5 September 2015

Πρόσκληση ενδιαφέροντος | Προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλώρινας

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015 - Ξεκινά την λειτουργία του για τέταρτη χρονιά το Προγράμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας και καλεί τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν δικαιολογητικά και αιτήσεις προκειμένου να συμμετέχουν, εμπρόθεσμα, δηλαδή μέχρι τις 12 Οκτωβρίου 2015 στη διεύθυνση: diaviouteet@uowm.gr. Το πρόγραμμα τρέχει συγχρόνως σε Φλώρινα, Πτολεμαΐδα, Αθήνα και Χαλκίδα.

Ιστορία
Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τη λειτουργία του από τον Νοέμβριο 2012 και αποτελεί μια καινοτόμο διαδικασία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στον τομέα των Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα να παρέχονται ακαδημαϊκά μαθήματα στους παραπάνω τομείς, πιστοποιημένα με ακαδημαϊκές μονάδες.



Στο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης διδάσκονται μαθήματα Ζωγραφικής, Φωτογραφίας, Σχεδίου, Ιστορίας της Τέχνης, Θεωρίας και Ιστορίας της Φωτογραφίας. Το Πρόγραμμα Δια Βίου πιστοποιείται με ακαδημαϊκές μονάδες (ECTS) και όσοι το ολοκληρώσουν μπορούν να τις μεταφέρουν στις Σχολές Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών καθώς και σε σχολές συναφών ειδικοτήτων, αν θα επιλέξουν να συνεχίσουν τις σπουδές στους. Μαθήματα πραγματοποιούνται σε Φλώρινα, Πτολεμαΐδα, Αθήνα και Χαλκίδα. Οι διδάσκοντες είναι ήδη καθηγητές στο ΤΕΕΤ ή επιλέγονται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα της διδασκαλίας.

Ποιον αφορά
Το Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του ΤΕΕΤ απευθύνεται σε όσους/ες θέλουν να εργαστούν στη Ζωγραφική, τη Γλυπτική και τη Φωτογραφία για την σπουδή των μορφοπλαστικών τους δυνατοτήτων καθώς και στην εισαγωγική κατανόηση βασικών εικαστικών μορφών έκφρασης. Ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες/ουσες θα κατοχυρώνουν έως δύο εξάμηνα Ακαδημαϊκών Σπουδών.

Απευθύνεται επίσης σε αυτούς που ασχολούνται με τις Εικαστικές Τέχνες και ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν εικαστικά μαθήματα υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου στους τομείς της Ζωγραφικής, Γλυπτικής και της Φωτογραφίας με πανεπιστημιακή πιστοποίηση των σπουδών τους αλλά και σε όσους θέλουν να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια και δεξιότητες που σχετίζονται με καλλιτεχνικούς τομείς ή να πιστοποιήσουν όσες ήδη έχουν με πανεπιστημιακό πιστοποιητικό επιμόρφωσης.

Χρόνος, Τόπος, Διδακτέα Ύλη και υπεύθυνοι καθηγητές
Έναρξη Μαθημάτων: Εβδομάδα 19 έως 24 Οκτωβρίου 2015

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Φλώρινα/Πτολεμαΐδα
Ζωγραφική: Θοδωρής Ζυρπιάδης
Σχέδιο: Κική Στούμπου
Ιστορία Τέχνης: Γιάννης Μπόλης

Αθήνα/Χαλκίδα
Ζωγραφική- Σχέδιο:
Γλυπτική: Γιάννης Ζιώγας, Σοφία Κυριακού
Έκτωρ Παπαδάκης
Θεωρία στην τέχνη και τη Γεωμετρία: Άρης Μαυρομάτης
Φωτογραφία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
Πηνελόπη Πετσίνη

Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν το Χειμερινό Εξάμηνο 2015-16 είναι:

Φλώρινα: Ζωγραφική, τα μαθήματα διεξάγονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΤΕΕΤ.

Πτολεμαΐδα: Ζωγραφική. Τα μαθήματα διεξάγονται στο χώρο Εκπαίδευσης της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας.

Αθήνα: Ζωγραφική, Γλυπτική, Φωτογραφία. Τα μαθήματα διεξάγονται στο Εργαστηρίου Τέχνης και Πολιτισμού ΖΩ-γραφΗ-ζω (Λ. Βουλιαγμένης 7 & Κ. Νέρη 8, Αθήνα).

Χαλκίδα: Φωτογραφία. Τα μαθήματα διεξάγονται στις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Τέχνης Χαλκίδας (Πλ. Αγ. Δημητρίου).

Δίδακτρα
Τα δίδακτρα του προγράμματος για πλήρη ετήσια παρακολούθηση ανέρχεται στα 1300 ευρώ, για μερική εργαστηριακή παρακολούθηση, 900 και για μερική θεωρητική 400 ευρώ. Το αντίστοιχο κόστος για εξαμηνιαία παρακολούθηση είναι το 50% του ετήσιου κόστους. Στους εγγεγραμμένους ανέργους υπάρχει έκπτωση 30%.

Για να τεθεί σε ισχύ η εγγραφή, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τα δίδακτρα με τον παρακάτω τρόπο:

1. Τα δίδακτρα του ετήσιου προγράμματος για πλήρη παρακολούθηση (10 ΩΔ εβδομαδιαίως που αντιστοιχούν σε 15 ΠΜ το εξάμηνο), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 ανέρχονται στα 1300 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 600 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 700 ευρώ δεύτερη δόση την 15η Νοεμβρίου 2015.

2. Τα δίδακτρα του ετήσιου προγράμματος για μερική εργαστηριακή παρακολούθηση (7 ΩΔ εβδομαδιαίως που αντιστοιχούν σε 11 ΠΜ), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2014-15 ανέρχονται στα 900 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 400 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 500 ευρώ δεύτερη δόση την 15η Νοεμβρίου 2015.

3. Τα δίδακτρα του ετήσιου προγράμματος για μερική θεωρητική παρακολούθηση (3 ΩΔ που αντιστοιχούν σε 4 ΠΜ), για το Ακαδημαϊκό Έτος 2014-15 ανέρχονται στα 500 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 200 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 300 ευρώ δεύτερη δόση την 15η Νοεμβρίου 2015.

4. Τα δίδακτρα του εξαμηνιαίου προγράμματος είναι το 50% του ετήσιου κόστους. Τα δίδακτρα σεμιναρίων μικρής διάρκειας θα προσαρμόζονται αναλογικά με τον αριθμό των παρεχόμενων πιστωτικών μονάδων.

5. Ειδικά για τη Φωτογραφία τα δίδακτρα της κάθε ενότητας που αντιστοιχούν σε 4 ΩΔ εβδομαδιαίως και αντιστοιχούν σε 5 ΠΜ (ECTS) για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-16 ανέρχονται στα 250 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών στον λογαριασμό του ΠΔΜ σε δύο δόσεις 100 ευρώ προκαταβολή/εγγραφή με την έναρξη του προγράμματος και 150 ευρώ δεύτερη δόση στο μέσο της κάθε περιόδους διδασκαλίας της αντίστοιχης ενότητας.

Θα παρέχονται δυνατότητες ευκολίας πληρωμής με μηνιαίες δόσεις κατά περίπτωση.

Η πληρωμή γίνεται με κατάθεση στον αρ. λογαριασμού 5250-039507-824 (ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ) της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, για το πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης, Εργαστήρια Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, του ΤΕΕΤ.

Αίτηση / Δικαιολογητικά
Σε ότι αφορά στον τρόπο εισαγωγής, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα καταθέσουν ηλεκτρονικά :
1. Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος (βλέπε επόμενη σελίδα)
2. Αντίγραφο Απολυτήριου Γυμνασίου ή Λυκείου αν δεν έχουν Πτυχίο Ανώτατης Σχολής
3. Αντίγραφο Πτυχίου, αν είναι απόφοιτοι ΑΤΕΙ ή ΑΕΙ
4. Αντίγραφο ταυτότητας
5. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα (έως 150 λέξεις).
6. Ψηφιακές αναπαραγωγές 10 εικαστικών έργων (ζωγραφική, σχέδια, φωτογραφίες, βίντεο, κοσμήματα κά) που έχει μέχρι τώρα πραγματοποιήσει ο/η ενδιαφερόμενος/η. Θα αναγράφεται το υλικό, οι διαστάσεις και ο χρόνος δημιουργίας.

Η κατάθεση των δικαιολογητικών θα πραγματοποιηθεί έως 12 Οκτωβρίου 2015.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ