Monday, 28 September 2015

Be there! | Δημήτρια 50 :: 9 & 10 Οκτωβρίου - Διήμερο Μουσικής Μπαρόκ

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015 - Στις 9 & 10 Οκτωβρίου ένα πολύ ενδιαφέρον διήμερο μουσικής Μπαρόκ αναζητά την προσοχή μας. Εμβληματικός φορέας εκλεπτυσμένου ήχου και ένα από τα πλέον σημαντικά συμφωνικά σχήματα της χώρας, στο πέρασμα του χρόνου η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης δεν έχει πάψει να προσφέρει ένα πλούσιο ρεπερτόριο στους μουσικόφιλους, το οποίο εκτείνεται από το μπαρόκ έως την αβαν-γκάρντ. Ιδρύθηκε το 1959, ταξίδεψε την υφήλιο σε άφθονες περιπτώσεις, ξεχωριστές φυσιογνωμίες της μουσικής σκηνής ανέλαβαν τη διεύθυνσή της, υπηρετώντας με προσήλωση το διαχρονικό στόχο: την προσφορά υπέρτατης μουσικής εμπειρίας σε συνδυασμό με την εκκόλαψη νέου κοινού εραστών της τέχνης. Υπό αυτά τα δεδομένα και με τη δοκιμασμένη σχέση της με την κουλτούρα του μπαρόκ, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα διήμερο μουσικής με καθιερωμένες συνθέσεις του δημοφιλέστατου μουσικού κινήματος, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει Antonio Vivaldi (κοντσέρτο για βιολοντσέλο και έγχορδα), Francesco Geminiani (Concerto Grosso "La Follia", με εμβόλιμους αυτοσχεδιασμούς) και C.P.E. Bach (κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα εγχόρδων σε λα μείζονα). Συντελεστές από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης οι Δήμος Γκουνταρούλης (βιολοντσέλο), Σίμος Παπάνας (βιολί), Γεράσιμος Χοϊδάς (τσέμπαλο/continuo). Σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Και οι δύο βραδυές ξεκινούς στις 20.30, στεγάζονται στην Αίθουσα Δοκιμών της ΚΟΘ, ενώ οι Τιμές εισιτηρίων είναι 8€, 4€ (μειωμένο). 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.